آخرین تحقیقات در مورد اثربخشی واکسن های آمیکرون چه می گوید؟

[ad_1]

سازندگان واکسن Bionetek و Pfizer بر اساس آخرین تحقیقات خود هشدار می دهند که ممکن است دو دوز واکسن آنها برای مهار omicron کافی نباشد. اما دوز تقویت کننده ممکن است موثر باشد.

به گزارش ایرنا، در حالی که کارشناسان بهداشت در حال کنترل گونه دلتا ویروس کرونا هستند، گونه جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده است که بسیار نگران کننده است. این گونه B.1.1.529 یا omicron نام دارد و با حدود 50 جهش ژنتیکی، رکورد بیشترین تعداد جهش ژنتیکی را در اختیار دارد.

دانشمندان می گویند حدود 30 جهش ژنتیکی در این ویروس در پروتئین خاردار آن رخ داده است که ابزار اصلی ویروس برای ورود به سلول ها است. در حال حاضر، یکی از دغدغه های اصلی جامعه پزشکی، سنجش اثربخشی واکسن های مختلف بر علیه این گونه است. سازندگان واکسن Bionetek و Pfizer بر اساس آخرین تحقیقات خود هشدار می دهند که ممکن است دو دوز واکسن آنها برای مهار omicron کافی نباشد. اما دوز تقویت کننده ممکن است موثر باشد.

این اطلاعات بر اساس آخرین داده‌های مستقل از آزمایشگاه‌های سراسر جهان است که نشان می‌دهد گونه جدید در جلوگیری از مقاومت به واکسن بسیار بهتر است.

بر اساس این مطالعات و آزمایشات سرمی افراد واکسینه شده، دوز تقویت کننده تقریباً همان مقدار آنتی بادی آنتی میکرون تولید می کند که با تزریق دوز دوم علیه گونه اول تولید می شود.

آنجلا راسموسن، ویروس شناس در Canadian Vaccine and Infectious، می گوید: «ما باید در مورد گونه های جدید بسیار مراقب باشیم، اما آنچه که داریم بسیار دلگرم کننده است و دوز تقویت کننده مطمئناً به کند کردن پیشرفت omicron کمک می کند. سازمان بیماری ها در گفتگو با خبرگزاری فرانسه.

در حال حاضر، انگلستان حداقل سه ماه پس از دوز دوم شروع به تزریق کرده است، اما در جاهای دیگر فاصله بین دوز دوم و سوم بیشتر است.

سازندگان واکسن Bionotec اعلام کردند که نسخه ویژه ای از Omicron در حال توسعه است که تا ماه مارس در دسترس خواهد بود و در حال حاضر در انتظار تایید نهایی است. اطلاعات جامعی در مورد اثرات سایر واکسن ها بر روی omicron وجود ندارد.

منشا دقیق omicron در حال حاضر ناشناخته است. اما دانشمندان آفریقای جنوبی برای اولین بار این گونه را در 25 نوامبر سال جاری شناسایی کردند. در همان روز مواردی در هنگ کنگ و بوستینگ نیز شناسایی شد. روز بعد بلژیک از شناسایی این گونه در خاک خود خبر داد.

در مقایسه با امیکرون ها، گونه دلتا تنها 13 جهش ژنتیکی در پروتئین سنبله خود داشت. به گفته محققان، omicron ها دارای آرایه غیرمعمولی از جهش های ژنتیکی هستند که برخی از آنها قبلاً در گونه های دلتا و بتا شناسایی شده اند و بر توانایی ویروس در انتقال و فرار از سیستم ایمنی تأثیر می گذارند، اما بسیاری از این جهش های ژنتیکی ناشناخته باقی مانده اند.

اطلاعات موجود در مورد این گونه جدید نشان می دهد که علائم آن مشابه سایر انواع ویروس کرونا از جمله تب، سرفه مداوم و از دست دادن چشایی یا بویایی است.

دانشمندان در حال حاضر در حال مطالعه ساختار ژنتیکی و رفتار این گونه جدید هستند و در تلاش برای ارزیابی شدت علائم ناشی از این گونه هستند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما