آغاز جهان مد: صد و بیست هزار سال شواهد از تولید لباس

[ad_1]

در فرهنگ عامه ، ما معمولاً افراد غارنشین را می پوشیم که خز پوشیده اند ، اما شواهد باستان شناسی زیادی در مورد اینکه نیاکان عصر حجر ما واقعاً چه می پوشیدند وجود ندارد.

اما اخیراً دانشمندان موفق به یافتن یکی از اولین شواهد استفاده انسان از لباس در غاری در مراکش شدند. (البته هیچ لباس ماقبل تاریخ در این غار پیدا نشده است ، اما فقط شواهد و ابزارهایی پیدا شده است که نشان می دهد مردم از آنها برای تهیه لباس استفاده کرده اند.)

خز ، چرم و سایر مواد ارگانیک عموماً در طول زمان دوام نیاورد – حتی بیش از صد هزار سال پیش. اما دانشمندان در غاری در مراکش شصت و دو ابزار استخوانی کشف کردند که مردم از آنها برای تهیه لباس استفاده می کردند. قدمت این ساختارها به نود هزار تا صد و بیست هزار سال می رسد.

این مطالعه که در مجله i Science منتشر شد ، ابزارهای موجود در غار Contrebandiers در مراکش را بررسی می کند. قدمت این ابزارهای استخوانی به دوران سنگ میانه برمی گردد و برای اهداف مختلفی از جمله کندن پوست حیوانات و استفاده از خز و چرم مورد استفاده قرار می گرفته است.

2009 کاوش باستان شناسی در غار کانتراباندیر

امیلی هولت ، نویسنده این مطالعه در موسسه تاریخ بشر مکس پلانک ، گفت که او اولین بار در سال 2012 مطالعه استخوان حیوانات را آغاز کرد و سعی می کرد رژیم اولیه انسان را بازسازی کند تا ببیند آیا ابزارها می توانند با تغییر تکنولوژی تغییر کنند یا خیر. تغییر رژیم غذایی یا نه

هولت می گوید: “من منتظر هستم تا آن را پیدا کنم.” [ابزارهای استخوانی] نداشتم. “من ابتدا این مجموعه را برای بازسازی رژیم غذایی انسان با بررسی استخوان حیوانات مطالعه کردم.”

او می افزاید که وقتی این استخوان های حیوانات را بررسی می کند – حدود 12000 استخوان – متوجه می شود که برخی از آنها از نظر شکل متفاوت از شکل طبیعی هستند. آنها با شیار یا خراش براق بودند.

بر خلاف استخوان هایی که پس از تغذیه از حیوانات پرتاب می شد ، استخوان هایی که بشر مرتباً از آنها استفاده می کرد صیقل داده شد. حتی امروزه ، برخی از صنعتگران و شرکت های چرمی از ابزارهای ساخته شده از استخوان استفاده می کنند که تقریباً مشابه آنچه پیدا شده است.

استخوان های موجود در روباه ها ، شغال ها و گربه های وحشی علائم بریده ای را نشان می دهند که نشان می دهد پوست برای استفاده از خز موجودات کنده شده است. اما علائم روی استخوان حیواناتی مانند گاو وحشی نشان می دهد که این حیوانات برای گوشت خود استفاده می شده اند.

هولت می گوید: “علائم من را بیشتر نگران می کند.” [موجود بر روی استخوان‌های] “من از شکارچیان هیجان زده هستم زیرا قبلاً چنین الگویی را ندیده بودم و امیدوارم باستان شناسانی که در مکانهای قدیمی کار می کنند نیز به دنبال این الگوها باشند.”

هولت می گوید ، در حالی که ممکن است افراد از این ابزار استخوان برای اهداف دیگری استفاده کنند ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انسان های اولیه از آنها برای تهیه لباس استفاده کرده اند.

با این حال ، تشخیص اینکه افراد چگونه از لباس استفاده می کنند یک چالش است. مطالعات ژنتیکی روی شپش لباس نشان می دهد که لباس و پوشاک تقریباً 170،000 سال پیش در آفریقا ظاهر شد.

انسان های اولیه ، مانند نئاندرتال ها که در آب و هوای سرد زندگی می کردند ، می توانستند از لباس برای محافظت از خود در برابر سرما استفاده کنند ، اما شواهد کمی در این مورد وجود دارد.

هولت می گوید آب و هوا در این منطقه به اندازه امروز معتدل بود ، حدود 20000 سال پیش ، و این احتمال را افزایش می داد که لباس هایی که در این دوره استفاده می شد علاوه بر اهداف حفاظتی ، برای مقاصد تزئینی یا نمادین نیز استفاده می شد.

النور اسکری ، باستان شناس تکاملی در انستیتو تاریخ بشر می گوید: “لباس نوآوری خاصی برای انسان است.” مکس پلانک و یکی از نویسندگان این مطالعه.

“ما از لباس برای حفظ یا محافظت از پوست خود استفاده می کنیم. ما همچنین از لباس به صورت نمادین برای بیان شخصیت خود استفاده می کنیم. “

آثار بدست آمده در این غار به زمانی برمی گردد که شواهدی از زیور آلات شخصی و دیگر تظاهرات نمادین در مکان های مختلف باستان شناسی ظاهر شد.

تا به امروز ، یکی از قدیمی ترین شواهدی که نشان می دهد انسان های ساپینس لباس می پوشیدند ، سوزن های استخوانی است که قدمت آنها در حدود چهل و پنج تا چهل هزار سال است و در سیبری پیدا شده است.

دکتر مت پوپ ، متخصص نئاندرتال ها در موسسه باستان شناسی UCL ، می گوید منشا این لباس تقریباً به 120،000 سال پیش برمی گردد.

البته ، او می افزاید ، مطالعه جدید نشان می دهد که انسان در غارهای Cantabrandier ، مانند نئاندرتال ها ، این ابزارهای تخصصی را در مناطق فرانسه ساخته اند تا پوست حیوانات را به پوست نرم و انعطاف پذیر تبدیل کنند – چیزی که آنها می توانند به عنوان پناهگاه استفاده کنند.

او می گوید: “تاریخچه اولیه این ابزارهای غار Contrabandir به ما کمک می کند تا منشا این فناوری و پراکندگی آن را در بین گروه های مختلف جمعیت اولیه بشر بهتر درک کنیم.”

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما