آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند

[ad_1]

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: پیشنهاد پلیس برای اجرای طرح ترافیک نوروزی از 24 اسفند تا پایان 14 فروردین همچنین همه عملیات های عمرانی از 20 اسفندماه می شود.

به گزارش ایرنا، سرنگ داود قاسمیان روز یکشنبه در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی ویژه نوروز 1401 با یادآوری تعطیلات پایان سال و نوروزی امسال با توجه به کاهش محدودیت های ستادی و اعیاد نیمه شعبان، پنجشنبه آخر سال و پیش رو بودن ماه مبارک رمضان. متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود، افزودن: این مناسبت ها و وضعیت موجود، سفرها و الگوهای سفر را تغییر داده اند که با افزایش سفر نیاز به تمهیدات متناسب با وضعیت موجود است.

افزایش درصدی ترد پیش بینی می شود

وی ادامه داد 66 هزار نیروی خودرویی و موتوری در سال 140 به تردد و امدادرسانی در همه نقاط کشور مشغول بودند که با توجه به حجم و افزایش سفر امسال، این نیروها را افزایش می دهد.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور تشخیصان کرد: در سال 1398 نزدیک به 33 میلیون تردد رقم خورد و این نرخ در سال 99 به 16 میلیون نفر رسید، اما در سال 1400 با توجه به وضعیت وضعیتی که کمتر شده بود 36 میلیون تردد داشت و در سال ۱۴۰۱ با توجه به کنترل ترددها به صورت هوشمند با سه دز واکسن، پیش بینی می‌افزاید ترد را تا سقف شهرصد را تا سقف شهرصد.

قاسمیان یادآور شد: شخصیت هایی که در سال گذشته تردد آنها بیشتر شامل محورهای تهران- مشهد، تهران -تبریز، تهران -شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس، تهران- کرمانشاه و تهران- قم با 245 درصد افزایش بوده است.

وی درباره استانهای دارای بیشترین افزایش و افزایش تردد گفت: کمترین افزایش تردد در استانهای یزد، اردبیل، مرکزی و قم و کمترین میزان تردد هم در استانهای کهکلیویه بویر احمر، خوزستان، ایلام و کرمان بوده است.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور درباره تجزیه و تحلیل تصادفات درون و برون شهری اظهار داشت: در سال 1399 با توجه به کاهش 534 فقره فوتی، اما در نوروز 99 این رقم 534 نفر و در سال 1400 این رقم به 999 نفر رسیده است که 88 درصد افزایش یافته است. بررسیات رقم خورده است.

وی درباره تعدادی از خودروهای درگیر در تصادفات گفت: ثروتی 131 فقره، وانت باری 17 و موتور سیکلت 2 و کامیون 36 فقره بوده است که سهم تقصیرهای منجر به تصادفات، انحراف به چپ، تخطی از مطمئنه، تغییر مسیری، حرکت در اشتباه بوده است. جهت و عبور از محل ممنوع بود.

قاسمیان با بیان اینکه تصادفات بر حسب نوع شخصیت اصلی 2130 فقره بوده است، 59 درصد در مسیرهای اصلی و مابقی در مسیرهای روستایی و فرعی و عابر رقم خورده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 1400 شاهد 26 فقره تصادف مسافربری بود که نیم درصد از تصادفات را به اختصاص داده است، اضافه کرد: با این شرایط و با توجه به راه اندازی کاروان راهیان نور در ایام نوروز کنترل نظارت و کنترل بیشتر میرود.

قاسمیان درباره نقاط حادثه خیز بیانان کرد: ۱۸۰۷ نقطه دارای تصادف است که در مجموع ۴۹۶ نقطه رفع اشکال است.

وی درباره تصادفات مهم سال 1399 یادآور شد: دلایلی که اعلام شد 13 فقره تصادف مهم بود که 28 متوفی و ​​23 مجروح داشت که در استانهای آذربایجان شرفی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، کرمان، کهکلیویه و بویراحمد بود. خراسان جنوبی و کرمانشاه داد که بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت بود که بیشترین خودرو درگیر پراید و پژو بوده است همچنین در 1400 نیز 18 فقره ضعیف به 50 فوتی دچار شده است که در استان های خراسان، خوزستان، اصفهان، بو. ، تهران ، کهگلیویه و بویراحمد بود و باز هم پراید و پژو بیشترین خودروهای درگیر بودند.

برنامه ریزی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۱

عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا درباره ویژه طرح نوروزی 1401 گفت: برنامه ریزی و اجرای دستورهای هوشیاری برای مدیریت ترافیک برای عبور و مرور توام با کاهش آسیب های ناشی از تصادفات، برگزاری کمیته هماهنگی اجرای طرح نوروزی با سازمان های مرتبط، شناسایی نقاط تردد و پرتصادف. و استقرار تیم‌های گشتی برای دریا از گره‌های ترافیکی و بررسی آسیب‌های حادثه خیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موارد با استفاده از ظرفیت صدا و سیما در استان ها و سازمان هواشناسی و سایر نهادها امکان پذیر است، افزود: پیشنهاد پلیس برای اجرای این طرح از 24 اسفند تا پایان 14 فروردین است ضمن اینکه برپایی و توسعه ایستگاه های توقفی به منتظر باشید در انجمن کویری پیشنهاد می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: همه عملیات‌های عمرانی ۲۰ اسفند تا ۲۱ فروردین از می‌شود. همچنین ۱۰ کیلومتر کاهش سرعت مجاز تردد اتوبوس‌های مسافربری را دید.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما