آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در عراق

[ad_1]

رئیس سازمان توسعه تجارت می گوید: شرکت های ایرانی می توانند در قالب سرمایه گذاری مشترک در عراق فعال شوند و از آنجا سطح همکاری های اقتصادی دو کشور را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، علی رضا، پیمان پاک در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کرکوک عراق، سه محور اصلی را برشمرد که بر اساس آن می توان سطح مبادلات تجاری دو کشور را افزایش داد.

به گفته وی، علاوه بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌هایی مانند بازسازی صنایع غذایی و صنعتی در کرکوک، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران و برپایی اولین نمایشگاه محصولات ایرانی در این کشور دو محور دیگر است که ممکن است افزایش نقش ایران در اقتصاد کمک به عراق.

معاون وزیر صمت با اشاره به علاقه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با تمامی استان های عراق بر حضور خود در استان کرکوک و آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران برای برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی ظرفیت های تولید و صادرات این کشور تاکید کرد. جمهوری اسلامی ایران. ایران در استان کرکوک پایان سال جاری اعلام شد.

پیمان پاک همچنین به سیاست دولت ایران در توسعه روابط اقتصادی و تجاری اشاره کرد و بر اهمیت روابط بین واحدهای اقتصادی استان با طرف های ایرانی و همکاری در این زمینه تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با اشاره به امکانات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی، حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در این استان و همکاری‌های تجاری نزدیک‌تر بین بنگاه‌های اقتصادی و تجاری استان کرکوک را خواستار شد. طرف ایرانی با حمایت و کمک سازمان توسعه تجارت.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، وی با اشاره به تخریب زیرساخت های صنعتی استان، بر آمادگی اتاق برای برقراری ارتباط بین شرکت های ایرانی و طرف های عراقی به منظور همکاری در اجرای پروژه های فنی و مهندسی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک با تشریح موقعیت جغرافیایی استان کرکوک به عنوان نقطه تماس جنوب و شمال و شرق و غرب کشور بر وجود ارتفاعات و امکان همکاری واحدهای اقتصادی این استان با فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، بازسازی صنعت، کشاورزی و همچنین اجرای طرح های سرمایه گذاری مشترک تاکید کردند.

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی در سلیمانیه عراق با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی و تجاری فراوانی برای حضور جمهوری اسلامی ایران در استان کرکوک وجود دارد، گفت: در بسیاری از پروژه ها.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما