آیا ظرفیت انتقال ویروس کرونا از طریق هوا افزایش می یابد؟ – میت

[ad_1]

گونه های جدیدتر ویروس کرونا مانند سویه های آلفا و دلتا بسیار مسری هستند و افراد بیشتری را نسبت به ویروس اصلی آلوده می کنند. دو مطالعه جدید نشان می دهد که ویروس به گونه ای تکامل می یابد که به طور م byثرتری از طریق هوا منتقل می شود.

سال گذشته ، درک اینکه ویروس کرونا از طریق هوای داخل خانه منتقل می شود ، انقلابی در تلاش ها برای مهار جهانی شدن ایجاد کرد و بحث های داغی را در مورد ماسک ها ، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه در فضاهای عمومی برانگیخت.

اکنون اکثر محققان موافقند که ویروس کرونا عمدتا توسط قطرات بزرگ که به سرعت روی سطوح می نشیند منتقل می شود و همچنین توسط ذرات کوچکتر به نام دریچه ها که می توانند مسافت های طولانی تری را در داخل خانه طی کرده و مستقیماً وارد ریه ها شوند.

مطالعات اخیر اساساً این دیدگاه را تغییر نمی دهد. اما یافته ها نشان دهنده نیاز به ماسک های بهتر در برخی شرایط است و نشان می دهد که ویروس به طریقی تغییر می کند که آن را وحشتناک تر می کند. وینسنت مانستر، ویروس شناسی در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و رهبری یک مطالعه جدید اشاره کرد که چنین تغییری تعجب آور نیست. او گفت:

این مانند تغییر ویروس به یک انتقال کارآمدتر و چیزی است که ما انتظار داشتیم و اکنون شاهد وقوع آن هستیم.

تیم دکتر مونستر نشان داد که هواده های کوچک مسافت بیشتری را نسبت به قطرات بزرگتر طی می کنند و گونه های آلفا بیشتر از طریق انتقال هواکش باعث عفونت های جدید می شوند.

در مطالعه دوم مشخص شد افرادی که آلفا آلفا داشتند در مقایسه با افرادی که از سویه های قدیمی تر آلوده بودند ، 43 برابر بیشتر از افرادی که از دریچه ها خارج می شدند ، بازدم می کردند.

این مطالعات گونه آلفا را با ویروس اصلی یا سایر گونه های قدیمی مقایسه می کند. اما نتایج ممکن است توضیح دهد که چرا گونه دلتا بسیار مسری است و جایگزین نسخه های دیگر ویروس شده است. لنس مارویرجینیا تک ، متخصص ویروس هوانوردی ، گفت:

این نتایج نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تکامل است که از نظر انتقال در هوا کارآمدتر است. اگر این ویژگی برای دلتا بیشتر باشد ، تعجب نمی کنم.

مقالات مرتبط:

قابلیت حمل زیاد این گونه ها ممکن است نتیجه عوامل متعددی باشد. این می تواند به این دلیل باشد که عفونت به ویروس کمتری نیاز دارد ، یا گونه های جدید سریعتر تکثیر می شوند ، یا ذرات ویروس بیشتری در مجاری تنفسی یا هر سه بازدم می شوند.

شواهد نشان می دهد که ویروس آلفا دو برابر ویروس اصلی عفونی است و گونه های دلتا دارای جهش هایی هستند که آن را حتی بیشتر مسری می کند. کارشناسان می گویند با پیشرفت ویروس ، گونه های جدیدتر که قابل حمل تر هستند ممکن است ظاهر شوند.

ابزارهای موجود می توانند از گسترش خوب ویروس جلوگیری کنند. بر اساس مطالعه ای که این ماه در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شد ، حتی ماسک های پارچه ای و ماسک های جراحی که کاملاً با صورت همخوانی ندارند ، نیمی از تمام دریچه های حاوی ویروس را مهار می کنند. با این حال، دان میلتونیک کارشناس هوانوردی از دانشگاه مریلند ، سرپرست این مطالعه ، می گوید: “حداقل در برخی از فضاهای شلوغ ، مردم بهتر می توانند از ماسک هایی استفاده کنند که محافظت بهتری را ارائه می دهند.” او گفت:

از آنجا که به نظر می رسد ویروس به گونه ای تکامل می یابد که جریان هوا را بهتر فراهم می کند ، ما نیاز به کنترل بهتر و محافظت شخصی بیشتری داریم. توصیه ما این است که مردم از ماسک هایی استفاده کنند که بیشتر می چسبند.

برای مقایسه نحوه انتشار گونه های مختلف در هوا ، تیم میلتون از شرکت کنندگان مبتلا به عفونت های خفیف یا بدون علامت خواست الفبای ساده یا شعری را بخوانند. افراد آلوده به آلفا دارای سطوح بالاتری از ویروس در بینی و گلو بودند که به میزان قابل توجهی بیشتر از ویروس موجود در بینی و حلق افراد آلوده به ویروس اولیه بود. با این حال ، حتی پس از در نظر گرفتن تأثیر این تفاوت ، افراد آلوده به گونه آلفا حدود 18 برابر بیشتر ویروس را به کوچکترین دریچه ها منتقل می کنند.

با این حال ، محققان فقط 4 نفر آلوده به آلفا و 45 نفر آلوده به گونه های مسن را مورد مطالعه قرار دادند. سیما لکدوالایک متخصص ویروس تنفسی در دانشگاه پیتسبورگ گفت این می تواند تفاوت گونه های مشاهده شده را مخدوش کند.

افراد آلوده می توانند ویروس را به تعداد زیادی از افراد یا به هیچکس منتقل نکنند. میزان دفع ویروس از طریق آنها ممکن است به این بستگی داشته باشد که ویروس در کدام قسمت از دستگاه تنفسی تکثیر می شود ، ماهیت مخاط در محیط آن و سایر میکروب های دیگر که ویروس کرونا می تواند منتقل کند.

دکتر لکدوالا می گوید: “ما هنوز نمی دانیم چرا برخی از افراد ابررسانا هستند و برخی دیگر اینطور نیستند.” “تفاوت های زیادی بین مردم وجود دارد.” وی افزود که داده های مطالعات بزرگتر قانع کننده تر خواهد بود. اما این مطالعات با هم نشان می دهد که افزایش انتقال هوایی حداقل تا حدی به ماهیت مسری این گونه کمک می کند.

ویروس کرونا از طریق هوا پخش می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد آلوده به دلتا 43 برابر بیشتر از افراد آلوده به گونه های مسن تر ، با بازدم در هوا ویروس را منتقل می کنند.

انسان در مطالعه دکتر مونستر شرکت نکرد و این مطالعه بر روی همسترهای سوری انجام شد. استفاده از این حیوانات به دانشمندان اجازه می داد شرایط محیط را به خوبی کنترل کرده و تنها بر حرکت هواپیما تمرکز کنند. دانشمندان جفت همستر را با کانال هایی با طول های مختلف که به هوا اجازه می دهد بدون تماس فیزیکی از آن عبور کند ، جدا کردند. آنها نحوه انتقال گونه های مختلف ویروس را از همسترهای آلوده به همسترهای آلوده بررسی کردند.

وقتی قفس ها بیش از دو متر از هم فاصله داشتند ، تنها کوچکترین دریچه ها (ذرات کوچکتر از پنج میکرون) همسترهای آلوده را آلوده کردند. همانطور که انتظار می رفت ، گونه های آلفا در آلوده کردن همسترهای آلوده بهتر عمل کردند. نتایج این مطالعه در یک وب سایت با مقاله های bioRxiv که قبلاً منتشر شده بود ، منتشر شد. در حال حاضر دانشمندان در حال آزمایش گونه دلتا هستند و انتظار دارند که از نظر انتقال کارآمدتر باشد.

به گفته کارشناسان ، کشفیات جدید اهمیت استفاده از ماسک را برای افراد واکسینه شده ، به ویژه در فضاهای شلوغ ، برجسته می کند. اگرچه افراد مبتلا به عفونت های واکسنی بسیار کمتر از افراد واکسینه نشده ویروس را منتقل می کنند ، اما مسری بودن این گونه ها خطر را افزایش می دهد. دکتر مونستر گفت:

در حالی که میلیاردها نفر در سراسر جهان واکسینه شده اند و هنوز میلیاردها نفر واکسینه نشده اند ، ویروس می تواند به طرز غیر منتظره ای تغییر کند. به عنوان مثال ، ممکن است فشارهای تکاملی دیگری وجود داشته باشد که بر تکامل ویروس تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما