(تصویر) کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه

[ad_1]

فرارو- یک ماه نورد رباتیک چینی با نام «یوتو ۲» یوتو-2، در جدیدترین خود موفق به کشف گوی‌هایی ظاهراً شیشه‌های در سمت دور ماه می‌شود که تعجب و شگفت‌انگیز است که موفق به کشف وی‌هایی ظاهراً شیشه‌های در این دور ماه شده است که تعجب می‌کند و شگفت‌آور است که تعجب می‌کند و شگفت‌آور می‌شود که تعجب می‌کند و شگفت‌آور می‌شود. که تعجب و شگفت انگیز است که تعجب می کند و شگفت زده می شود

ارش فرارو، یوتو ۲ یک ماه‌نورد رباتیک است که بخشی از مأموریت چینی است چانگای ۴ به ماه را تشکیل می دهد. این ماهنورد در 12 دسامبر 2018 وارد مدار ماه شد و در 3 ژانویه 2019 2 اولین فرود را در سمت پنهان ماه انجام داد و در حال حاضر به عنوان اولین ماهنورد در سمت دور ماه به صورت عملیاتی قرار گرفته است. یوتو ۲ تا ۷ فوریه ۲۰۲۱، بیش از ۶۲۸ متر مسافت را در سطح ماه طی کند و داده‌های جالب توجهی را خنب کند. حالا این ماه نورد چینی کشف جالب دیگری را در سمت دور ماه انجام داده است.

دوربین پانورامای این ربات، در میان گرد و غبار خشک و خاکستری ماه دو کره کوچک دست نخورده از شیشه شفاف را پیدا کرد ه همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است. دانشمندان می‌گویند چنین گوی‌هایی می‌توانند اطلاعاتی درباره تاریخچه ماه از جمله ترکیب گوشت و روینرارارا داشته باشند. ماه نورد Yutu-2 دریافت‌های ترکیبی از این گوی‌های مرموز را به دست آورد، اما این مرمرهای طبیعنی‌نمادامرا.

کشف هیهای شیشه‌ای مرموز در ماه!

وجود شیشه در ماه غیر معمول نیست، اما این ماده زمانی تشکیل می شود که مواد سیلیکات در معرض دید بالا قرار می گیرند که هر دوی این مواد به راحتی در ماه در دسترس هستند. در ماه، آتشفشان‌های گذشته‌ای وجود داشت که باعث ایجاد شیشه‌های آتش‌نشانی شد. همچنین برخورد اجسام کوچکتر مانند شهاب‌سنگ‌ها نیز گرمای شدیدی ایجاد می‌کند که در نتیجه آن شیشه می‌شود. به گفته تیمی از محققان به سرپرستی ژیونگ شیائو، زمین شناس سیارهای از دانشگاه سون یات سن و آکادمی علوم چین، دومین مورد همان چیزی است که می تواند پشتیبان ایجاد گوی های مشاهده شده توسط Yutu-2 باشد. با این حال، سخت است که به طور قطع در مورد این موضوع سخن بگویم، زیرا بیشتر شیشه هایی که تا امروز در ماه کشف شده اند، با کره های کشف شده توسط Yutu-2 متفاوت به نظر میرسند. در واقع گوی‌های زیادی در آنجا وجود دارد، اما اندازه آن‌ها کمتر از یک میلی متر است.

در اینجا روی زمین، چنین گوی‌های شیشه‌های ریز در هنگام برخورد ایجاد می‌شوند و چنان گرمای شدیدی و نان گرمای شدیدی تولی‌شواو نیواو. مواد مذاب سخت می‌شوند و دوباره به صورت دانه‌های شیشه‌های ریز روی زمین می‌افتند. گوی‌های یوتو -۲ بسیار بزرگتر هستند و ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر عرض دارند. این موضوع به تنهایی هنها را محدود به فرد نمیکند چراکه در ماموریت آپولو 16، گویهای شیشه ای تا 40 میلی متر نیز از سمت نزدیک ماه به دست آمد. اینها در یک دهانه نزدیک ردیابی شدند و گمان می‌رود که گوی‌های حاصل از برخورد یک شهاب سنگ باشند.

(تصویر) کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه!

با این حال، بین این دو گوی کشف شده، تفاوت‌هایی وجود دارد. مواردی که شیائو و همکارانش توضیح می‌دهند، به نظر می‌رسد گوی‌های کنار نیمه شفاف یا کدر هستند و دنران. علاوه بر این دو موردی که به نظر می‌رسد نیمه شفاف هستند، آن‌ها چهار گوی دیگر پیدا کردند که درخشننگی شردادک این گوی ها در نزدیکی دهانه های برخوردی تازه پیدا شده اند، که می توانند نشان دهند که در برخورد با شهابسنگ های قمری شکل گرفته اند، ممکن است از قبل هم وجود داشته باشد و در زیر سطح مدفون شده باشد و حالا در اثر برخورد بیرون آمده باشد.

با این حال، تیم بر این باور است که محتمل ترین توضیح این است که آنها از شیشه آتشفشانی به نام آنورتوزیت تشکیل می شوند و در اثر برخورد دوباره ذوب شده و دوباره به کره های گرد نیمه شفاف تبدیل می شوند. متخصصان در مقاله خود می‌نویسند: «در مجموع، مورفولوژی، هندسه و بافت گلبول‌های شیشه‌های محلی با شیشه‌های زییه‌های با شیشه‌های زیه‌ای با شیشه‌های هتسای زیه‌ای با شیشه‌های شیشه‌ای. این پروسه می‌تواند ترکیبی از شیشه‌های زمینی به نام تکتیت – اجرام شیشه‌ای به اندازه سنگ‌ریزه که هنگام ذوب شدن مواد، پاشش به هوا و سخت شدن و تبدیل شدن به یک توپ در حین سقوط- به وجود بیاورد می‌شود.

دانشگاه چینی میافزایند ما نمی‌توانیم بدون مطالعه ترکیب گوی‌های تازه کشف شده به طور قطع درباره آنها بگوییم، اما اگر آن‌ها را معادل تکتیت‌های زمین فرض کنیم، ممکن است روندی کاملاً در سطح ماه باشند. این تیم همچنین می‌گوید که این فرضیه می‌تواند احتمالات وسوسه‌انگیز را برای تحقیقات آینده مطرح کند. این پژوهشگر در مقاله خود مینویسد: «به عنوان اولین کشف گویهای شیشه ای ماکروسکوپیک و نیمه شفاف در ماه، این مطالعه پیش بینی می کند که چنین چیزی باید در ارتفاعات بسیار زیاد باشد و داده های امیدوارکننده را برای تعیین تاریخچه برخوردهای اولیه ماه ارائه دهند». نتایج این تحقیق در نشریه معتبر بولتن علوم منتشر شده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما