توصیه هایی برای دوز تقویت کننده واکسن کرونا

[ad_1]

واکسن های غیرفعال مانند سینوفارم، برکات و بهارات سه دوز هستند. افرادی که دو واکسن آدنوویروسی مانند اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده اند، در حال حاضر نیازی به دوز سوم ندارند و باید حداقل شش ماه پس از تاریخ دوز دوم تزریق شوند. واکسن را یک تزریق تقویت کننده یا تقویت کننده بدهید.

به گزارش ایسنا، ناصر خسروی درباره لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: گروه‌های هدف تزریق دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا، کادر درمانی، افراد پرخطر ساکن خانه‌های سالمندان، افراد ساکن در خانه‌های سالمندان، افراد مبتلا به کرونا هستند. ناتوانی های ذهنی و جسمی، ساکنان خانه های سالمندان و کارکنان این مراکز، جانبازان بالای 50 درصد و جانبازان شیمی تنفسی، افراد با سیستم ایمنی ضعیف (بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی، بیماران پس از پیوند، بیماران دریافت کننده داروهای سرکوب کننده یا تضعیف کننده سیستم ایمنی). سیستم ایمنی یا بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی (بیماران مبتلا به ام اس و بیماری مزمن کلیوی).

متخصص بیماری های گرمسیری و عفونی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر هیچ مدرک علمی مبنی بر دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا وجود ندارد، اما واکسن های غیرفعال مانند سینوفارم، برکات و بهارات سه دوز هستند، افرادی که قبلا دو واکسن آدنوویروسی دریافت کرده اند. اسپوتنیک و آسترازنکا.” به آنها توصیه شد که در حال حاضر نیازی به تزریق سوم ندارند و باید دوز تقویت کننده را حداقل شش ماه پس از تاریخ تزریق دوم تزریق کنند.

وی ادامه داد: افراد بالای 40 سال که در دو نوبت اخیر سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کرده اند و سه ماه از تزریق دوم واکسن آنها می گذرد، می توانند برای دوز تقویت کننده اقدام کنند. توصیه می شود که این افراد بهترین دوز تقویت کننده را دریافت کنند. از همان واکسنی که بار اول و دوم زدید یا واکسن آسترازنکا استفاده کنید.

خسروی تصریح کرد: افراد بالای 18 سال که دوز اول و دوم واکسن سینوفارم، برکت و بهارات را دریافت کرده اند ممکن است همان دوز دوز اول و دوم یا واکسن آسترازنکا و پاستوکوک پلاس را بعد از سه ماه با دوز تقویتی دریافت کنند. افراد بالای 18 سال که قبلا 2 واکسن پاستوکوک دریافت کرده اند نیز می توانند 28 روز پس از تاریخ تزریق دوم نوبت سوم را تزریق کنند.این افراد باید برای نوبت سوم با پاستوکوک پلاس واکسینه شوند.

فوق تخصص عفونی و گرمسیری چهارمحال و بختیاری افزود: افراد 18 تا 40 ساله که در دو نوبت آخر واکسن سینوفارم، برکت یا بهارات را دریافت کرده اند ممکن است شش ماه پس از دریافت نوبت دوم واکسن تزریق تقویت کننده داشته باشند. این افراد از همان واکسنی که در نوبت اول و دوم دریافت کرده بودند استفاده می کنند، Astrazenka یا Pastococcus Plus.

وی خاطرنشان کرد: افراد بالای 60 سال که دوز اول و دوم آسترازنکا یا اسپوتنیک را دریافت کرده اند نیز می توانند شش ماه پس از تاریخ نوبت دوم واکسن دوز تقویت کننده دریافت کنند که مصرف این دوز به این افراد نیز توصیه می شود. واکسن Astrazenka.” افراد بالای 18 سال که قبلا واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک را دریافت کرده اند، ممکن است پس از شش ماه واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را به عنوان دوز تقویت کننده تزریق کنند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما