حلقه LiquidCool; فناوری خنک کننده جدید شیائومی – زومیت معرفی شد

[ad_1]

فناوری خنک کننده جدید شیائومی Loop LiquidCool نام دارد که از یک حلقه بسته یک طرفه برای دفع گرما استفاده می کند. در جریان کار به نام اثر مویرگی برای تامین مستقیم مایع خنک کننده به منبع گرما استفاده می شود، مایع توسط گرمای منبع تبخیر می شود و بخار حاصل به قسمت خنک کننده هدایت می شود. در این قسمت بخار سرد شده متراکم شده و بخار باقی مانده جذب می شود.

Xiaomi-liqudcool-2

به گفته wccftech، فناوری جدید شیائومی تا دو برابر بیشتر قدرت خنک کنندگی تولید می کند و برای خنک کردن گوشی های هوشمند بسیار کارآمد است. انتظار می رود این فناوری در نیمه دوم سال 2022 (پاییز 1401) وارد بازار شود.

فناوری حلقه LiquidCool

فناوری Loop LiquidCool شامل یک سیستم لوله حرارتی حلقه‌ای است که از یک اواپراتور، کندانسور، محفظه پر کردن و تخلیه مکرر و همچنین لوله‌های گاز و مایع مستقل تشکیل شده است.

Xiaomi-liqudcool-4

اواپراتور در منبع گرمایی مجهز به خنک کننده قرار می گیرد. هنگامی که گوشی گرم می شود، این مایع خنک کننده تبخیر می شود و سپس جریان بخار و هوای حاصله به یک کندانسور هدایت می شود، در آنجا بخار دوباره به مایع تبدیل می شود و این مایعات جذب شده و برای این منظور در الیاف محفظه جمع می شوند. بعداً دوباره در اواپراتور استفاده شد.

چیزی که این فناوری شیائومی را متمایز می کند، استفاده از فرآیند خنک کننده مشابه فرآیند خنک کننده مایع VC است.


سیستم های استاندارد VC برای مایعات و گازها کانال های جداگانه ای را ارائه نمی دهند. در واقع در این سیستم ها دمای بالای گاز و دمای پایین مایع یکدیگر را نقض می کنند.

شیائومی در جدیدترین طراحی پمپ خود پمپ حلقه ای را ارائه می دهد که طراحی خاصی برای لوله گاز دارد، مقاومت هوا را تا 30 درصد کاهش می دهد، اما در عین حال گرما را با حداکثر بازده (100 درصد) منتقل می کند.

چرخش یک طرفه؛ بهترین راه برای خلاص شدن از گرما

برای اطمینان از گردش یک طرفه بسیار کارآمد، اجرای طرح شیر تسلا در محفظه ای که مکرراً پر و خالی می شود، مهم است.

Xiaomi-liqudcool-3

شیر تسلا یک شیر بدون بازگشت است که به مایع اجازه می دهد از اواپراتور عبور کند اما گازها را پس ندهد. این ویژگی بازده بالاتری را برای گردش گاز یا مایع در سراسر سیستم فراهم می کند.

مقاله مرتبط:

به لطف گردش یک طرفه، جداسازی گاز از مایع، لوله های گاز با مقاومت حرارتی پایین شیر تسلا و طراحی انعطاف پذیر، فناوری Loop LiquidCool را می توان در هر طراحی داخلی استفاده کرد. این حلقه ها حتی می توانند به شکل مربع طراحی شوند و فضای بیشتری را برای باتری، ماژول دوربین و موارد دیگر اشغال کنند.

شیائومی این فناوری را روی Mi Mix 4 شخصی سازی شده برای خنک کردن گوشی اعمال کرد: پس از 30 دقیقه بازی Genshin Impact با حداکثر تنظیم فیلم 60 فریم در ثانیه، دمای دستگاه در 47.7 درجه سانتیگراد اندازه گیری شد و دمای پردازنده 6.8 درجه کمتر از Maymix 4 بدون دستکاری ارزیابی شد.

Xiaomi-liqudcool-6

به نظر شما فناوری Loop LiquidCool چه نقشی در تولید تلفن های همراه در آینده خواهد داشت؟

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما