در رویداد Peek Performance چه گذشت ; پیروزی اپل در جنگ تراشه‌ها – زومیت

[ad_1]

مدت‌ها یکی از جدی‌ترین انتقادهایی است که به اپل می‌شود، جدا از بحث انحصارطلبی و برچسب قیمت گزاف، کناور حص ناور هر سال آیفون های جدید با ظاهری کموبیش مشابه معرفی می شود و بعد از آن ماجرا، شرکت های رقیب از جمله سامسونگ با تغییرات چشمگیری چون ماژول دوربین بدون برآمدگی برای گلکسی S22 اولترا به میدان می آیند و تا چند وقت خطرپذیری و جسارت آنها نقل محافل می شود.

ویدئو خلاصه رویداد در ۷ دقیقه

تماشا در یوتیوب

بیشک اگر از تعداد زیادی از افراد که شب گذشته به تماشای رویداد Peak Performance نشستند، نظرشان را درباره عملکرد کوپرتینوها در اولین رویداد بهاریشان در سال 202 بپرسید، به شما خواهد گفت که از طراحی قدیمی آیفون SE 2022 که یادآور نسل گذشته و آیفون 8 بود یا خواهید گفت. طراحی ثابت آیپد ایر 5 یا طراحی مشابه مانیتور استودیو دیسپلی با آی‌مک ۲۴ اینچی دلسرد شده‌اند. شاید شما هم به این دسته از افراد تعلق داشته باشید و اپل را در زمینه های نوآوری از رقیبان عقب آتا بسازید. اما آیا واقعا اینطور است؟

در بحث طراحی و مشخصات ظاهری، بله جواب ما مثبت است. برنامه‌های کاربردی با تکرار فرم فاکتورهایی که از آزمون آزمایشی استفاده از سربلند بیرون آمده‌اند، کرون آمده‌اند، کرون آمده‌اند، کرون آمده‌اند، کرون آمده‌اند، کرون است. <<<<<<< اتفاقا اینجا جایی است که اپل با سرعتی حیرت‌انگیز از رقبای پیشی گرفته و بعید است به این زودی شرکت دیگر.

در واقع، هوشمند اپل بر بخش سخت‌افزار و تراشه به‌جای مشخصات ظاهری تصمیم‌گیری شده است. چراکه بحث نوآوری و خلاقیت در طراحی تا حد زیادی سلیقه و غیرقابل اثبات است و خیلی زود کهنه و خسته شده است. بحث درباره تراشه، آمار جنگ و ارقام و درصدهاست. اپل قواعد بازی را خوب می‌داند و زمانی که از قدرت تراشه‌های اختصاصی‌اش حرف می‌زند، ادعاهایش قرسابی را می‌داند. و زمانی که نتایج بنچمارک‌ها بر این ادعاها صحه می‌گذارند، جایی است که اپل می‌داند بازی را برده است.

نوآوری اپل را نه در رنگ سبز آیفون 13 نه در فیلم و سریال اپل تیوی پلاس و نه در ظاهر آیفون SE 2022 بلکه باید در میدان نبرد تراشه ها و جنگ کوپرتینونشین ها با رقیبانی چون اینتل و آنویدیا دید; جایی که آمار و ارقام و نه صرفاً کلمات، برتری این غول دنیای فناوری را ثابت می‌کنند.

آیفون SE 2022 با تراشه A15

آیفون SE نسل سوم

آیفون SE 2022 نسل سوم آیفون های به‌اصطلاح میانرده‌ای هتاصطلاح میان‌رده‌ای است که شاید بهترین عرفی‌هایی است که می‌توانم بن‌وموان ینوموان بنروان نروان نروان نروانژی. راکه اپل همیشه این مدل آیفون را با ظاهری قدیمی، اما جدیدترین پردازنده های سری A بهکاررفته در آیفون های پرچمدار خود تولید کرده است و در مدل 2022 نیز شاهد تراشه قدرتمند A15 Bionic هستیم که در آیفون 13 بهکار رفته و در عملکرد، رقیب قدری چون خانواده است. گلکسی اس ۲۲ را پشت سر گذاشته است.

مقاله مرتبط:

گول ظاهر این آیفون را نمی‌خورید که با دکمه‌های تاچ آی‌دی، حاشیه‌های بزرگ و تنها یک دوربیع در پشت، آیفون را خمن دا در پشت، آیفون نمنا 8 ذرا دات. چراکه تراشه‌ی A15 به‌کار رفته در آن از ترکیب دو هسته‌ای قوی و چهار هسته‌ای کم‌مصرف به‌عنوان CPU ام‌مصرف به‌عنوان CPU ام‌مصرف به‌عنوان CPU ام‌مصرف به‌عنوان CPU اسفتفنادارف. علاوه برین، موتور عصبی 16 هستهای این تراشه می تواند 15. 8 تریلیون عملیات را در هر ساعت انجام دهد و محاسبات ماشینی سریعتری برای برنامه های شخصی ثالث ارائه کند.

به نظر میآید اپل با خانواده ای SE قصد دارد به آن دسته از کاربرانی که بهدلیل محدودیت محدود کند از آیفونهای قدیمی استفاده می کنند یا قصد دارند به اکوسیستم اندروید مهاجرت کنند، بگوید می توانید به جای خرید گلکسی اس 21 اف ای، شیائومی 11T پرو یا وانپلاس. نورد CE 2 ، سریعترین گوشی را با قیمتی مشابه تجربه کنید.

با نگاهی به نتایج بنچمارک زومیت از آیفون ۱۳ نیز صحت این ادعا ثابت می‌شود. تراشهی A15 نشان داد در پردازش هزشهی چندهستهای، تراشهی اسنپدراگون 88 را با اختلاف 32 درصدی و در پردازش های تکهسته ها، با اختلاف از 50 درصد از پیشرو برمیدارد. در پردازش های گرافیکی نیز بیش از 100 درصد نسبت به دستگاه های مبتنی بر اسنپدراگون 888 سریع تر عمل می کند.

آیپد ایر 5 با تراشه M1

رنگ های مختلف تبلت آیپد ایر 2022 اپل / Apple iPad Air 2022

اپل در ظاهر آیپد ایر ۵ نیز از دیگر نوآوری خودداری کرده و این محصول محبوب را با همان طراحی نس؛ل گذشتهک ا. اما تفاوت اصلی، مانند محصولات دیگری که در رویداد پیک پرفورمنس معرفی شد، به بخش تراشه بر می‌گرد.

در واقع، اپل با معرفی آیپد ایر 5 به تراشهی M1 همه را بهطرز خوشایندی غافلگیر کرد؛ چراکه این تراشهی بسیار قدرتمند پیشتر در مک مینی، مکبوک پرو، آیپد پرو به کار رفته بود و انتظار نداشتیم کوپرتینونشینها آنقدر تراشه دراختیار داشته باشند که بخواهند. یکی از قدرتمندترین آن‌ها را در محصولی که قرار است عملکردش از خانواده مک و آیپد پرو پایین‌ر نر بار باشد.

مقاله مرتبط:

حضور تراشهی M1 در آیپد ایر که با CPU و GPU هشت است، حدود 50 درصد سریعتر از A15 Bionic عمل می کند، ما به این فکر می کنم که تمام محصولاتی که تا پیش از این به M1 مجهز شده اند، در مدل های آینده با تراش های قرار گرفته اند. به‌مراتب قدرتمندتر عرضه می‌شوند.

اپل با استناد به آمار و رقم خوب میداند در مسابقات تراشه ها برنده بلامنازع است و با اطمینان کامل در این رویداد گفت “آیپد ایر 5 سریعتر از سریعترین تبلت رقیب خود و 2 برابر سریعتر از لپتاپ ویندوزی در محدوده قیمتی یکسان است.”

هیجان‌انگیزترین سورپرایز اپل: تراشه M1 Ultra

تراشه M1 Ultra اپل

در رویدادی «نیمنگاهی به عملکرد» نام گرفته و بیشتر تمرکز بر قدرت تراشه است، جای تعجب نیست که هیجان انگیزترین محصول نیز تراشه باشد. اپل با معرفی M1 Ultra به‌عنوان قدرتمندترین عضو خانواده‌ای اپل سیلیکون بار دیگر خود را در پیروز رقابت نفس‌گیر دنیای بیرونی تراشه‌ها نشان می‌دهد.

جالبتر پیش از معرفی M1 Ultra از «ویژگی مخفی» تراشهی M1 Max سخنانی گفت که در واقع ارتباطی به UltraFusion است و بهمد آن، مهندسان کوپرتینو دو تراشهی M1 Max را به هم متصل کنند و تراشهی M1 Ultra را بسازند.

مقاله مرتبط:

بهعبارتدیگر، تراشهی M1 Ultra که با لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC تولید شده و 114 میلیارد ترانزیستور در دل خود دارد، ترکیبی از دو تراشهی M1 Max به CPU بیست هست و گرافیک 64 هست و در نتایج اولیه گیکبنچ، امتیاز 24.055 را در چند آزمون. به دست آورد که نشان‌دهنده افزایش عملکرد درخورتوجه در مقایسه با امتیاز ۱۱۵۴۲ تراشه مکسوا بود.

علاوه برین، این تراشه دارای قدرتمندترین پردازنده اینتلی در مک پرو، یعنی پردازنده 28 است که Intel Xeon در 7000 دلار قیمت دارد که با فاصله درخورتوجهی شکست دهد و 20 درصد سریعتر عمل کند. اپل میگوید M1 Ultra با مصرف یکسان حدود ۶۰ وات، تا ۹۰ درصد سریعتر از تراشه نسل دوازدهمی Core i9 – 12900K‌ عمل می‌کند. غول دنیای فناوری پهنای باند حافظه این تراشه را شگفتانگیز 800 گیگابایتبرثانیه اعلام می کند و میگوید با 200 وات مصرف انرژی کمتر، قدرت پردازشی همسطح RTX 3090 آنویدیا را دراختیار کاربر قرار می دهد.

مک استودیو با تراشه قدرتمند M1 Ultra

نمای جلویی مک استودیو

اپل بخش زیادی از رویداد پیک پرفورمنس را به معرفی‌های شگفت انگیز تراشهی M1 Ultra اختصاص داد. به‌طوری که ما با نفس‌هایی حبس شده‌ایم در سینه برای دیدن محصولی که قرار بود این پردازنده نردازر مر دار دز باشد. تا اینکه نام این محصول بالاخره اعلام شد: مک استودیو. دسکتاپ میانردهای که در دو نسخه با تراشهی M1 M1 Ultra Max و روانی بازار خواهد شد و ایده آل برای کاربران عادی و افرادی که به حرفهایتر با تصویر و ویدئو سروکار دارند، تبدیل می شود.

مقاله مرتبط:

دوباره در مک استودیو می‌بینیم که از نوآوری در طراحی سرباز زده و این محصول هیجان‌انگیز یها بای استفاده کنید. ارتفاع افزایش یافته است. افزایش تعداد پورت های مک استودیو درمقایسه با مک مینی از دیگر تفاوت های مهم محصول جدید اپل است که به همراه درگاه کارت حافظه SD به تولید کننده محتوا و طراحان خوش آمد می آید.

بهگفتهی اپل، مک استودیو با تراشهی M1 Ultra تا 3. 8 برابر CPU سریعتر از آیمک 27 اینچی با پردازنده 10 هستهای Core i9-10910 و تا 90 درصد CPU سریعتر از مک پرو با پردازنده هستهای Xeon 16 W-3245 اینتل ظاهر می شود; آمار چشمگیری که اپل بارها و بارها ثابت کرده چیزی فراتر از ادعا است.

مانیتور Studio Display اپل با تراشه A13

مانیتور استودیو نمایش‌آلمان متصل به مک استودیو

مانیتور نمایش میان‌رده استودیو نیز از دیگر غافلگیری‌های رویداد پیک پرفورمنس اپل بود. چراکه کوپرتینونشین‌ها از قرار دادن تراشه در دل منیتور خودداری نکردند تا بار دیگر جایگاه مرتفار خورار جایگادندها برار دیگر جایگاه مرتفری باشند. این مانیتور که عضو آن عضو خانواده ارزان‌تر پرو دیسپلی XDR است و به‌عنوان همراه مناسب کرزران راب هیستودیو مع، نفیفی شرو ه‌عنوان همراه مناسب کرزراب حیراب حیرانزب هران. اما حالا به تراشه‌ی A13 که در خانواده‌ی آیفون 11 به کار رفته بود، عرضه شده است ترا نوآوری اپل است ترا نوآوری اپل است ترا نوآوری اپل است ترگذخش.

حضور تراشهی قدرتمند A13 در این مانیتور باعث می شود تا قابلیت هایی مانند پشتیبانی از صدای فضایی، فراخوانی دستیار دیجیتال اپل با دستور صوتی «Hey Siri» و «سنتر استیج» وبکم ممکن شود. برچسب قیمت به‌مراتب ارزان‌تر استودیو دیسپلی درمقایسه با پرو دیسپلی XDR نیز بی‌شک توجه به کاروبرینجاوری است.

جمع بندی

ستاره‌ی اصلی رویداد پیک پرفورمنس بی‌شک کارنامه‌ای درخشان اپل در دنیای تراشه‌ها بود. آن هم در شرایط این روزها که تراشه‌های زیادی را به دست نمی‌آورند، اپل با جسارتی مثالزدنی را به رخ می‌کشد که گویی پنجه‌های این کم‌یابی هرگز به گرد پایش نخواهد رسید.

اپل حالا در آیپد ایر از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند و آن را هم‌رده‌ی خانواده‌ای مک قرار می‌دهد. به مانیتور جدیدش نیز تراشهی A15 اضافه می کند که در نوع خود بینظیر است و در قلب مک استودیو، تراشهی هیولاوار M1 Ultra را کار می کند که در نتایج بنچمارک اولیه، قدرتمندترین پردازنده این پرو را در مک را پشت سر بگذارد. اینها تازه شروع مسیر است. چراکه نگاه‌ها از الان مجذوب و منتظر معرفی مک‌هوک پرو در رویداد WWDC است که مطمئناً از تراشه‌ار بتسارنر است.

نظر شما درباره عملکرد اپل در رویداد پیک پرفورمنس چیست؟ کدام محصول نظر شما را بیشتر به خود جلب کنید و کدام محصول را خالی کنید؟ به نظر ما، نوآوری اپل را باید در بخش تراشه و عملکرد جست‌وجو کرد. چیست؟



[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما