راهنمای کامل و جامع برای رفع مشکل اتصال به اینترنت – Digito

[ad_1]

برای همه ما اتفاق افتاد که ناگهان اتصال به اینترنت را قطع کردیم. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر بارها و بارها تکرار شود. در این مقاله ، ما تمام مشکلاتی که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد را بررسی کرده و همچنین نحوه رفع هر یک از آنها را به شما آموزش می دهیم. در واقع ، راهنمای جامعی برای حل مشکل اتصال به اینترنت برای شما آماده شده است.

چرا به اینترنت دسترسی ندارید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده می کردید اما ناگهان دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مسائل سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. بعداً در این مقاله ، ما می خواهیم همه این مسائل را بررسی کرده و راه حلی را برای آنها پیشنهاد دهیم تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از سایت های مختلف دیدن کنید

یکی از رایج ترین دلایل مشکلات اتصال به اینترنت این است که نمی توان به وب سایت دسترسی پیدا کرد. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، از جمله شکست میزبان سرور یا عدم پرداخت هزینه مناسب توسط مالک سایت.

صرف نظر از اینکه چرا وب سایت ظاهر نمی شود ، نمی توانید وضعیت اتصال به اینترنت را با همان وب سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از شروع به عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت ، حداقل از یک یا دو سایت معروف مانند Google یا Amazon دیدن کنید. اگر این سایت ها مشکلی ندارند ، اینترنت شما متصل است ، اما اگر نه ، مراحل بعدی را برای رفع مشکل امتحان کنید.

تنظیمات Wi-Fi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود را بررسی کنید

راه دیگر برای عیب یابی اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی در دستگاه های مختلف راه اندازی شده است. آیا دستگاه شما به درستی به روتر وصل شده است؟ آیا رمز را درست وارد کرده اید؟

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید ، در هر صورت باید اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر رمز عبور روتر پیچیده ای را انتخاب کرده اید ، باید هنگام وارد کردن آن مراقب باشید.

بررسی کنید که روتر روشن است

ممکن است ایده خوبی باشد که به روتر خود نگاه کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. اگر روتر متصل است ، آن را روشن کنید. اگر با فشار دادن یک دکمه روتر روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این زمان ، باید یک آداپتور جدید ذخیره کنید.

خرابی شبکه اینترنت

ممکن است به دلایلی اینترنت منطقه شما برای مدتی قطع شود. یا شرکتی که از آن اینترنت خریداری کرده اید مشکل دارد.

در این مرحله ، وضعیت اینترنت تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده اینترنت خود یا پیگیری اخبار مربوطه استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت ناشی از خرابی شبکه است ، باید منتظر بمانید تا حل شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

تا زمانی که اطلاعات شما به روتر شما نرسیده و اتصال برقرار نکرده باشید ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست از چه نوع اینترنت خانگی استفاده می کنید ، زیرا در هر صورت اتصال از طریق پورت روی دیوار خانه و کابل به روتر شما می رود و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید این کابل مشکل دارد و مانع اتصال شما به اینترنت می شود ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه مدیریت روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اطلاعات ورود به این صفحه در روتر شما است و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از ورود به این صفحه ، به دنبال اطلاعات مربوط به اتصال به اینترنت خود باشید.

پینگ رو چک کنید

ارتباط بین رایانه و روتر با دستور پینگ تعیین می شود. پینگ یک دستور شبکه است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و ممکن است باعث ایجاد مشکل در اتصال به اینترنت شود.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • یک رابط خط فرمان روی رایانه خود مانند Windows PowerShell راه اندازی کنید.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] بیا داخل و البته محل [IP_ADDRESS]، آدرس IP خود را وارد کنید

اگر پینگ به مجموعه “پاسخ از” منجر شود ، مشکلی در اتصال به روتر وجود ندارد.

از کابل اترنت متفاوت استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما ممکن است پس از مدتی کار نکنند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از کابل جدیدی برای اتصال سیستم به روتر استفاده کنید. اگر مشکل از کابل است ، می توانید با کابل جدید به اینترنت بازگردید.

بین کانال های بی سیم جابجا شوید

اگر اترنت شما کار می کند اما مشکلات Wi-Fi دارد ، احتمالاً به دلیل انتخاب کانال های روتر شما است. بسته به محل زندگی شما ، روترها دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال هستند. با این حال ، همیشه چندین کانال برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما در یک کانال کار می کنند ، هر دو ضعیف کار می کنند. بهترین کار در حال حاضر تغییر کانال WiFi است. برای انجام این کار ، پیشنهاد می کنیم این مقاله دیجیاتو را بخوانید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر

با به روزرسانی سیستم عامل می توانید مشکل روتر را برطرف کنید. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه شما دارد و می توانید از رایانه یا سیستم کاری دوست خود برای بارگیری این فایل و کپی آن در روتر خود با استفاده از درایو فلش USB استفاده کنید.

برای اطلاع از کارکرد این روش ، به وب سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

سیستم خود را برای وجود بدافزار بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، این یک تکنیک ساده است که مانع از بارگیری برنامه آنتی ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خودتان می شود.

اگر هنوز به اینترنت متصل نیستید ، سیستم خود را اسکن کنید تا بدافزار حذف شود. می توانید از هر آنتی ویروس که دارید ، حتی خود Windows Defender استفاده کنید. اگر این امکان پذیر نیست ، نرم افزار ضد بدافزار را با سیستم دیگری بارگیری کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

بازگرداندن روتر به تنظیمات کارخانه

در حالی که کار ساده ای است ، بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکلات روتر شما را برطرف کند. با این حال ، این باید آخرین راه حل شما باشد زیرا رمزعبور پیش فرض را بازیابی می کند و شما باید آن را به صورت دستی تغییر داده و همه دستگاه های خود را مجدداً به آن متصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، ارزشش را دارد و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر هنوز نمی توانید با استفاده از همه این راه حل ها به اینترنت دسترسی داشته باشید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید. آنها احتمالاً راه حل های موجود در این مقاله را نشان می دهند ، اما اگر این روش ها جواب ندهند ، احتمالاً مشکل در جاهای دیگر است و ISP شما آن را برطرف می کند.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما