لیست قیمت انواع لوله مانیسمان پایپ کالا

لوله مانیسمان رده 40  با ضخامت 2.77 میلی متر تا 19.05 میلیمتر تولید می شود. لوله مانیسمان در دو طول 6 متری و 12 متری تولید می شوند که عموما طول 6 متری آن رایج می باشد. پایپ کالا وارد کننده لوله و اتصالات مانیسمان در انواع سایزها و ضخامت در ایران می باشد. لوله های مانیسمان فولادی کربنی یک ماده بادوام ساخته شده از فولاد کربنی، آلیاژ فولادی با آهن و کربن است.

بهترین قیمت لوله گاز مانیسمان و قیمت لوله گاز سپاهان را از آریا گاز بخواهید. ارزانترین و بهترین اتصالات گاز در سطح تولید کنندگان اتصالات جوشی را در این مجموعه در دسترس قرار داده ایم. اما لغت مانیس گاز به برند ثبت شده لوله گاز سپاهان برای لوله api سپاهان توکار اطلاق می گردد. توجه کنیم که اتصالات جوشی مانیسمان در شرکت اتصالات گاز آریا ۱۷۰ بار فشار معادل ۲۴۵۰ پوند فشار تست میگردد. از آنجایی که لوله مانیسمان به علت تست خاص و عدم وجود جوش در طول لوله، از تحمل فشار بالاتری برخوردار می باشد.

خرید لوله مانیسمان از آهن آنلاین با بهترین قیمت

قیمت لوله های مانیسمان معمولا به صورت کیلویی تعیین می شود؛ اما رده هر شاخه از مانیسمان در قیمت آن موثر است. به طور کلی مانیسمان رده 40 برای مواردی که فشار کمتری وارد می شود، مناسب می باشد. لوله ضخیم دیواره توخالی ② در دستگاه فرمت نورد نازک خواهد بود و به ضخامت دیواره محصول نهایی گسترش می یابد ③ در نورد میلگرد لوله لوله تمام شده مورد نیاز واحد آسیاب نورد با حداکثر قطر خارج از لوله تولید نشان داده می شود. طبق این استانداردها برای هرکدام از ویژگی‌ ها و مشخصات لوله‌ مانیسمان رده 40 بازه‌ ای تعریف شده که محصول نهایی باید از آن تبعیت کند. با ۳ روش آنالیز زیر، در محل پروژه میتوانیم بهترین نوع لوله گازی را انتخاب و از شر شیادان در بازار لوله در امان باشیم.

در نتیجه در فرآیند این لوله تغییراتی به وجود می آورد که در آخر هزینه را تغییر می دهد. لوله مانیسمان چین در کارخانه فولاد چین، در طی یک فرآیند از شمش فولادی به دست می آید. این نوع لوله بدون درزجوش می باشد و به دلیل استحکام بالای این محصول، قیمت آن بالا می باشد. اولین محصول کارخانه ای که لوله بدون درز یا seamless به ایران وارد کرد، کارخانه مانیسمان بود. قطر این لوله ها از ۱ اینچ تا ۲۴ اینچ متغیر است و در رده های مختلف ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ تولید می شود. قیمت لوله رده ۴۰ با توجه به سایز و ضخامت لوله، گرید فولاد به کار رفته در آن و کشور تولیدکننده تعیین می شود.

ضخامت مواد لوله ها و اتصالات با رتبه بندي برنامه هاي تعداد بالاتر بيشتر خواهد بود. رده 40 داراي ديواره هاي نازک تري نسبت به رده 80 براي اندازه لوله مشخص شده خواهد بود. اين به معناي مواد کمتر است، که ممکن است به معناي محصول ضعيف‌تر باشد، که به نوبه خود مي‌تواند بر مناسب بودن پروژه تأثير بگذارد، اگر يکپارچگي لوله‌کشي براي استفاده مورد نظر زير سوال رود. لوله‌هاي ضخيم‌تر، يعني لوله‌هاي برنامه‌ريزي بالاتر، دوام ساختاري فشار بالاتري، سفتي و انعطاف‌پذيري بيشتري در برابر فشار و فشار خواهند داشت. فشار حداکثر پوند بر اينچ مربع (PSI) درجه فشار براي لوله کشي را مي توان با برنامه ريزي آن تعيين کرد.

آسرون با توجه به ارتباط خود با کارخانه‌های مختلف، همواره به‌روزترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهد. لوله‌های مانیسمان معمولاً برای انتقال مایعات، گاز و مواد نیمه جامد کاربرد دارند. این لوله‌ها عمر بالایی داشته و می‌توانند در مسافت‌های طولانی انتقال را انجام دهند. کاربرد عمده لوله مانیسمان در انتقال آب، میدان‌ها و سکوهای نفتی، کشتی‌سازی و غیره است.

گاهی اوقات و در برخی پروژه های حساس مانند استخراج نفت که در اصطلاح به پروژه های سرچاهی معروف میباشد نیاز به لوله مانیسمان با استاندارد خاص می باشد . نفت هنگام استخراج از چاه نفت به شدت خورنده بوده و لوله مانیسمان با استانداردهای رایج گفته شده تحمل عبور چنین سیالی را ندارد و پس از مدتی به صورت موضعی سوراخ خواهد شد . لوله های مانیسمان موجود در ایران همگی از هر سه استاندارد پیروی کرده و می توانید با خیال راحت از این استانداردها استفاده کنید . به علت وجود درز در لوله‌های درزدار نسبت به لوله‌های بدون درز آسیب‌پذیرتر خواهند بود. به بیان دیگر محل جوش روی این لوله‌ها باعث ایجاد پوسیدگی، خوردگی لوله و رسوب در طولانی‌مدت می‌شود.

از چه گریدهای فولاد در ساخت لوله مانیسمان رده ۴۰ استفاده می شود؟

امکان دسترسی به لیست قیمت انواع لوله های مانیسمان در ضخامت و اندازه های متفاوت به راحتی امکان پذیر است. در واقع همیشه فروشگاه هاییی که اقدام به عرضه اینترنتی این محصولات می کنند اما همواره قیمت محصولات را به صورت روزانه آپدیت می کنند. در واقع شما در عرض چند دقیقه می توانید به لیست قیمت محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. لوله مانیسمان در رده های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ تولید می شود. هر چقدر رده­ یا گرید لوله بالاتر، ضخامت لوله نیز بالاتر خواهد بود که بر مبنای ضخامت، فشار و نوع سیال برای آن تعریف می­گردد. برای مثال لوله مانیسمان رده ۴۰ دارای ضخامت لبه ۱.۲۵ اینچ می باشد.

  • اما در لوله های بدون درز از پارامتر رده (Schedule) نیز برای معرفی مشخصات لوله استفاده می شود.
  • این رده از لوله مانیسمان در صنایع مختلف و برای مقاصد بسیاری از جمله انتقال آب، گاز و … کاربرد دارد.
  • مشخصا هرچه سایز و ضخامت لوله بالاتر رود، قیمت لوله رده ۴۰ در آن سایز نیز بالاتر خواهد بود.
  • البته در نظر داشته باشید برندهای ذکر شده همگی تولید داخل هستند و بخش زیادی از این محصول از طریق واردات تأمین می‌شود.

لوله هاي EW در حال حاضر تمايل به عنوان HFI (القاي فرکانس بالا) لوله هاي شناخته شده است. بازرسي به طور معمول شامل تست مواد شيميايي و مکانيکي ، بازرسي اولتراسونيک ورق و جوش ، راديوگرافي جوش و تست فشار هيدروليک است. لوله آهنی سنگین رده ۴۰ در ایران، جهت لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی تولید گردیده است. لوله مانیسمان در رده‌های مختلفی تولید می‌شود؛ اما برخی از رده‌های این لوله بدون درز، کاربردهای گسترده‌تری دارند که شامل لوله مانیسمان رده 20 و رده 40 خواهد شد.

اما اگر این میزان محافظت از خوردگی، مناسب کاربرد شما نباشد، می توانید از لوله رده ۴۰ با جنس فولاد ضد زنگ (استنلی استیل) استفاده کنید. به صورت مفصل در مورد تفاوت های لوله های بدون درز و لوله هایی که با درز جوش ساخته می شوند تحت عنوان تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار صحبت کرده اییم (برای مشاهده مقاله اینجا کلیک کنید) . تفاوت اصلی لوله مانیسمان و لوله درزدار در روش و فرآیند تولید آن می باشد ، جایی که لوله درزدار از ورق فولادی خم شده و جوشکار لبه های به هم رسیده آن تولید می شود . برای ادامه روند خط لوله کشی مانیسمان از اتصالات مانیسمان استفاده می شود ، اتصالات مانیسمان همانند لوله مانیسمان از روش بدون درز جوش استفاده می شود . استاندارد آلیاژی این لوله ها طبق ASTM A106 ، ASTM A53 و API 5L بوده و همچنین استاندارد ابعادی این نوع از لوله طبق ASME B36.10 , ASME B36.19 می باشد.

فشار کاری لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان رده 20، در دسته لوله‌های سبک قرار می‌گیرد و جزء پرمصرف ترین رده‌های لوله به شمار می‌رود. لوله مانیسمان رده 20 در مواردی که نیاز به تحمل تنش و فشار وجود ندارد مانند لوله‌کشی توکار، تأسیسات و لوله‌کشی شوفاژ به کار برده می‌شود. لوله مانیسمان رده 20  هم به صورت تولید داخل و هم واردتی در بازار ایران موجود است. به همین جهت قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰‏ ، کمتر به قیمت ارز وابستگی دارد. لوله بدون درز به انگلیسی Seamless Pipe (مانیسمان به انگلیسی mannesmann pipe)  رده سبک جوشی، مطابق با استاندارد ASTM A106 Gr.B  در پایپ کالا موجود است.

عدد ۴۰ نیز نشان دهنده استحکام کششی لوله، فشار لوله و درجه ضخامت دیواره لوله است. انتخاب نوع آلیاژ، به کاربردی که از لوله مانیسمان انتظار دارید وابسته است. نوع آلیاژ به کار رفته در لوله‌های بدون درز مانیسمان تعیین‌کننده کیفیت، کارایی، عمر و استحکام لوله خواهد بود. قیمت لوله مانیسمان متناسب با نوع متریالی که در ساخت آن استفاده می‌شود، متفاوت است؛ بنابراین قیمت لوله استیل مانیسمان با قیمت لوله گالوانیزه مانیسمان متفاوت خواهد بود.

کاربرد و استفاده لوله مانيسمان رده 80 به دليل ضخامت ديواره بيشتر لوله کشي رده 80، در مجموع به نظر مي رسد که قوي تر و مقاوم تر از همتاي رده 40 خود است.. اين بدان معنا نيست که رده 80 بهترين گزينه است زيرا يک برنامه کاربردي نفت / گاز پتروشيمي صنعتي را تحت فشار انتقال است . لوله مانیسمان که همان لوله بدون درز است با استفاده از روش های مختلف تولید می شود. به طور کلی، فرآیند تولید لوله های بدون درز با ریخته گری فولاد خام در قالب شروع می شود. لوله manisman یا Seamless Pipe در دسته لوله بدون درز و بدون جوش قرار می‌ گیرد و مطابق با استاندارد API 5L انیستیتو آمریکایی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌ شود. این لوله‌ها به دلیل نداشتن درز، در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و جزو یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌ها محسوب می‌شوند.

اما دلیل تقاضا برای این مدل از لوله ها برای چیست؟ چرا از دیگر لوله ها کمتر صحبت می شود؟  این دو لوله رده 40 و 80 دارای ظرفیت فشار بالایی است و در صنایع گوناگون استفاده می شود. به طور کلی، لوله ها به دو صورت بدون درز و درزدار تولید می شوند. لوله های مانیسمان یا بدون درز، علاوه بر مشخصات ابعادی طول، ضخامت و قطر، دارای پارامتر رده نیز هستند. رده های لوله مانیسمان، متفاوت است و حدود ۱۶ رده استاندارد وجود دارد. در مقاله زیر می توانید به طور کامل در مورد معرفی لوله بدون درز، روش تولید و مشخصات آن ها بخوانید.

لوله های مانیسمان با استاندارد NACE توانایی تحمل چنین سیالاتی را دارند .علاوه بر لوله های مانیسمان می بایست اتصالات مانیسمان و فلنج های جوشی نیز مطابق با استاندارد NACE باشد. لوله های بدون درز با سایز نامی قطر (NPS) و رده ضخامت (SCHEDULE) شناخته می شوند و در شاخه های 6 متری و رده های سبک ، 40 ، 80 و 160 تولید می شوند. لوله های مانیسمان در هفت رده عرضه می شوند که ضخامت و کاربرد هر رده متفاوت می باشد. به همین دلیل باید تمام محدودیت های زمانی و مکانی در رابطه با خرید این محصولات از میان برداشته شود.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) از جمله شرکت‌های فعال در زمینه عرضه لوله مانیسمان در ایران به‌شمار می‌رود. لوله مانیسمان یا لوله بدون درز به دلیل استحکام و مقاومت بالا، به یکی از لوله‌های پرکاربرد در ‏صنایع مختلف تبدیل شده است. به همین جهت اطلاع از قیمت روز لوله مانیسمان برای فعالین صنایع از ‏اهمیت بالایی برخوردار است.

مشخصا هرچه سایز و ضخامت لوله بالاتر رود، قیمت لوله رده ۴۰ در آن سایز نیز بالاتر خواهد بود. لوله مانیسمان کم‌استفاده‌ترین نوع لوله در مقایسه با لوله استیل یا لوله آب است. در‌حقیقت، به‌دلیل کاربردهای خاص لوله مانیسمان، فقط صنایع بسیار حساس به‌سراغ این لوله می‌روند.

این باعث می شود لوله های فولادی کربنی به یک ماده مقرون به صرفه تبدیل شوند. نه تنها می توان کمتر از آن استفاده کرد، بلکه فولاد کربنی نیز قابل بازیافت است، که هم سازگار با محیط زیست و هم مقرون به صرفه است. از آنجایی که ساخت آن آسان است، لوله های فولادی کربنی یک ماده همه کاره هستند.

لغت مانیسمان در ایران به عنوان جایگزینی برای نام لوله بدون درز استفاده می‌شود. طبق ضوابط سازمان نظام مهندسی، کلیه لوله توکار چه در گازرسانی و چه در آتش نشانی، الزاماً باید از نوع لوله مانیسمان یا بدون درز باشد. از آنجایی که آهن موجود در فولاد نرم در صورت عدم پوشش مناسب، در معرض زنگ زدگی قرار می ‌گیرد، در نتیجه برای مقاوم کردن لوله در برابر خوردگی، می توان آن را گالوانیزه کرد. ضخامت لوله های بدون درز را در فرآیند نورد کردن لوله ها مشخص می کنند و با استفاده از میزان نورد و انواع غلتک ها به ضخامت استاندارد می رسد . اصلی ترین وظیفه لوله انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر می باشد . لوله های فلزی در دو طول 6 متری و 12 متری تولید می شوند که عموما طول 6 متری آن رایج می باشد.

برای مثال لوله بدون درز سایز 1 اینچ ، نوع sch40 دارای ضخامت 3.38 میلی متر می باشد که همین لوله در نوع sch80 دارای ضخامت 4.5 میلی متر می باشد . این مشخصات توسط کارخانه‌های تولیدکننده ارائه می‌شوند و مشتریان با توجه به کاربرد مورد نظرشان می‌توانند تصمیم بگیرند که به چه نوع لوله با چه مشخصات فنی نیاز دارند. لوله های مانیسمان رده 40 لوله‌های محکم و بادوام هستند و در برابر فشار ساییدگی و همچنین در مقابل تا شدن  به آسانی  پاره نمی‌شوند و یا نمی شکند از این نوع لوله ها برای مصارف ای رسانی و گاز رسانی بسیار استفاده میشود . از روی رنگ لوله هم میتوان لوله رده ۸۰ و رده ۴۰ را تشخیص داد.لوله هایی که به رنگ خاکستری هستند لوله های رده ۸۰ می باشند در حالی که لوله هایی که مایل به رنگ سفید هستند  رده ۴۰ می باشند.

تا بعد از گذشت سالها از ساخت ساختمانتان، دچار حادثه و فجایع ساخت و سازهای غیر استاندارد نشوید. در صفحه کارخانه های فولادی ایران می‌توانید لیست کارخانه‌هایی که در زمینه تولید این مقطع فولادی فعالیت دارند را مشاهده کنید؛ در این لیست علاوه بر نام کارخانه‌ها، محصولات تولیدی آن‌ها نیز درج شده است. آهن آنلاین،‌ عرضه‌کننده مقاطع تولیدشده کارخانه‌های مختلف داخلی و خارجی است و تنوع محصول بالایی را هم به مشتریان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید قیمت انواع لوله مانیسمان را در آهن آنلاین بررسی کنید و محصولات مورد نظرتان را در هر حجمی که نیاز دارید، به کارشناسان فروش آهن آنلاین سفارش بدهید. در آهن آنلاین قیمت لوله مانیسمان 8 اینچ و بالاتر درج شده است و امکان سفارش مقاطع مختلف وجود دارد. لوله مانیسمان یا لوله بدون درز، بخاطر ساختار و مواد اولیه و نحوه تولید آن، از موارد پر مصرف و بسیار کارآمد در زمینه های گاز کشی ساختمان، برج ها، صنایع نفت و گاز و..

لیست قیمت لوازم گرمایش از کفمانیسمان در دسته لوله های پر مصرف فولادی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا باید ضخامت های اتصالات و لوله یکسان باشد که می توانید جهت مشاهده اتصالات رده 40 بر روی مشاهده اتصالات مراجعه نمائید. برای لوله های رده 40 باید از اتصالات مانیسمان با همان رده استفاده شود.

تحلیل تغییرات نمودار و سنجش شاخص‌های تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند حدس و گمان‌هایی نزدیک به واقعیت درباره قیمت‌های آتی داشته باشید. البته در کنار نمودارها، باید اخبار بازار را هم بررسی کنید تا متوجه شوید چه اتفاقات و عواملی باعث ایجاد نوسان در این نمودارها می‌شوند. در آهن آنلاین، نمودار قیمت هفتگی، ماهانه و سه ماهه انواع لوله‌های مانیسمان وجود دارد و امکان تحلیل را در اختیار شما قرار می‌دهد. این نمودارها به صورت روزانه آپدیت می‌شوند و قیمت هرروز نیز در آن‌ها قرار می‌گیرد. لوله مانیسمان در برابر حرارت، فشار و ضربه تحمل بسیار بالایی دارد و یکی از دلایلی که مشتری برای لوله مانیسمان زیاد است، همین مقاومت بالا است.

رده لوله‌های مانیسمان با‌توجه‌به استانداردهای مختلف تعیین خواهد شد. بر اساس استاندارد ANSI B36 APL5L، رده‌بندی لوله مانیسمان متناسب با توجه به ضخامت انجام می‌شود. در استاندارد ANSI نیز لوله مانیسمان در 8 گروه طبقه‌بندی خواهد شد.

لوله های بدون درز در ضخامت های متفاوتی تولید میگردد که ضخامت لوله های مانیسمان با توجه به عدد بی بعد Schedule می شود. اطلاعات مربوط به عدد schedule را می توان در استاندارد ابعادی ASME B36.10 یافت . آسرون از سال ۱۳۷۴ تا امروز در بازار آهن و فولاد مشغول به فعالیت است. ما در چند سال گذشته با آغاز فروش آنلاین آهن، پا به عرصه جدیدی گذاشتیم که هدف از آن، افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مشتریانمان در اقصی نقاط ایران است. اعتماد، تضمین کیفیت و صداقت از اصول اخلاقی و حرفه‌ای ما در کار است. مطمئن‌ترین خرید مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را با آسرون تجربه کنید.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما