ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای به منظور. دولت دستور داد و گمرک را اجرا کرد

[ad_1]

در نامه ای از رئیس دفتر ریاست جمهوری به وزرای سکوت و اقتصاد ، واردات هرگونه لوازم خانگی کره ای به این کشور ممنوع شد. این نامه پس از پذیرش درخواست بسیاری از تولیدکنندگان داخلی از مدیریت برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی صادر شد و مقامات گمرک نیز دستور اجرای آن را صادر کردند.

به درخواست چندین شرکت لوازم خانگی برای رأی مثبت به جلوگیری از واردات لوازم خانگی ، رئیس دفتر ریاست جمهوری با نامه ای به وزرای اقتصاد و سکوت ، دستور ممنوعیت واردات لوازم خانگی از دو کشور کره را صادر کرد. به پیشتر ، نایب رئیس انجمن بازرگانان خانگی به طرح “سند راهبردی صنعت لوازم خانگی” اشاره کرد که بر اساس آن واردات کالاهای خارجی برای لوازم خانگی ممنوع است. محمد حسین اسلامیان تأکید کرد که تولیدکنندگان داخلی هنوز نمی توانند سبد کالای خود را به موقع به بازار تحویل دهند و با تأخیر چهار تا پنج ماه کالا را به دست فعالان بازار می رسانند ، اما اکنون با چنین سفارشی به نظر می رسد که واردات لوازم خانگی کره ای به طور کامل ممنوع است

در نامه ای از دفتر مقام معظم رهبری ، تصویر زیر آمده است که “این محصولات ستون فقرات تولیدکنندگان را می شکنند و باید متوقف شوند”. به همین دلیل ، ابراهیم رئیسی ، رئیس دولت جدید نیز به وزیران خود دستور داد واردات لوازم خانگی از دو شرکت کره جنوبی را ممنوع کنند.

غلامحسین اسماعیلی رئیس جمهور نیز در نامه ای به فاطمی امین و خانواده وزیران سکوت و اقتصاد مخالفت رئیس جمهور با واردات لوازم خانگی کره ای را اعلام کرد.

در محتوای نامه آمده است:

جناب آقای دکتر فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت

جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی

صبح بخیر

با احترام ، نامه دفتر مقام معظم رهبری به شماره 44798/1 مورخ 14 ژوئن 1400 با پیوست هایی با موضوع “واردات لوازم خانگی” ، که تصویر آن ضمیمه شده است ، به رئیس جمهور ارسال شد جمهوری و نوشت:

“جلوگیری از واردات”

شایان ذکر است معاون وزیر گمرک “مهرداد جمال اروانقی” در نامه ای به اسماعیلی همچنین دستور ممنوعیت واردات و ترخیص لوازم خانگی خارجی به تمام گمرکات کشور را صادر کرد.

پیش از این انجمن صنایع لوازم خانگی ایران برای حمایت از صنعت داخلی خواستار ممنوعیت واردات لوازم خانگی به مدت حداقل پنج سال بود و اکنون این درخواست توسط مدیریت تأیید شده و به کابینه جدید به دولت جدید گزارش شده است.

در حالی که گفته می شود تولید داخلی رونق داشته است ، سال گذشته بیش از 15 میلیون لوازم خانگی در کشور تولید شد که نسبت به سال 1998 78 درصد افزایش داشته است ، اما برخی از فعالان بازار تأکید می کنند که این مقدار پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما