مواد غذایی ضد پیری و مناسب برای جوانسازی پوست

[ad_1]

ما هر روز چیزهای زیادی می خوریم، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس و بسیاری از چیزهایی که ممکن است ارزش زیادی نداشته باشند، اما آنچه می خوریم واقعا مهم است. کرم ساده برای بهبود زخم عالی است، غذایی مانند آناناس زخم را پس از جراحی التیام می بخشد. پس دور از ذهن نیست که آنچه به بدن خود برای روزهای متمادی به عنوان سوخت عرضه می کنیم، بر احساس پیری و پیری ظاهری و سلامت پوست ما تأثیر می گذارد. برخی چیزها در دسترس ما نیستند و در برخی از نقاط جهان گرانتر از سایرین هستند. اما در این لیست اسامی ارزان و موثر را خواهید یافت و به اندازه آشپزخانه با ما فاصله دارند.

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان، مجموعه ای از ویتامین های C، D، E و B، و همچنین کولین و اسید فولیک به طور موثر چرخه پیری و کیفیت پوست را تغییر می دهند. این غذاها خطر ابتلا به سرطان و سلول های سرطانی را کاهش می دهند و از ما در برابر بیماری های قلبی عروقی محافظت می کنند. با اصلاح رژیم غذایی شاهد تاثیر موثری خواهیم بود:

1. شکلات تلخ

لازم نیست خود را از چیزهای زیادی محروم کنید. شکلات بخورید و در عین حال پوست خود را سالم نگه دارید. چندین مطالعه نشان داده اند که پودر کاکائو حاوی آنتی اکسیدان های خاصی است که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند. اگر هر روز کمی شکلات تلخ بخورید، متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد. پوست شما برای مدت طولانی تری در برابر آفتاب سوختگی مقاومت می کند. البته این به این معنی نیست که از ضد آفتاب چشم پوشی می کنید، اما نشان می دهد که شکلات تلخ مقاومت پوست شما را افزایش می دهد.

مصرف شکلات تلخ جریان خون را بهبود می بخشد و مواد مغذی بیشتری را به پوست منتقل می کند. بهتر است از شکلات تلخ حداقل 70 درصد به بالا برای فواید استفاده کنید و قند اضافی دریافت نکنید. قند اضافی کلاژن را می شکند و باعث شکستگی می شود.

. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، چه پخته و چه در سس، می تواند بسیار موثر باشد. وقتی گوجه فرنگی می خورید، ویتامین C کافی دریافت می کنید تا پوست صورتتان پوسته پوسته نشود.

گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان های قوی از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند. بهتر است گوجه فرنگی را با آووکادو، پنیر، روغن زیتون یا آجیل مصرف کنید تا چربی این محصولات از جذب بیشتر کاروتنوئیدها حمایت کند.

3. گردو

به طور کلی آجیل به خصوص گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری است که بدن از این اسیدهای چرب استفاده می کند. ما همچنین گردو را به دلیل داشتن ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم و همچنین پروتئین بالا توصیه می کنیم. به یاد داشته باشید که گردو سرشار از چربی است و باید مصرف خود را محدود کنید.

4. سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی است که می تواند از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کند و سیب زمینی شیرین منبع غنی آن است. اگر می خواهید برای مدت طولانی خانه را ترک کنید، رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن می تواند مقاومت پوست را افزایش دهد. این ایمنی همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

5. آووکادو

ما برای بهبود فرآیندهای بدن خود به چربی نیاز داریم. چربی های مفید طبیعی بهترین نوع چربی ها هستند. آووکادو به مرطوب کردن پوست کمک می کند و حاوی چربی های مفید است. یک مطالعه رژیم غذایی روی بیش از 700 زن نشان داد که مصرف آووکادو در رژیم غذایی آنها وضعیت پوست را بهبود می بخشد. آووکادو می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

کلید سلامت پوست این است که بر روی غذاهای گیاهی با مقدار کمی گوشت بدون چربی تمرکز کنید، مانند ماهی. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی ضروری همراه با نوشیدن آب کافی اثرات مثبت را افزایش می دهند.

منابع: Healthline، hhdresearch

ترجمه: ایرنا

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

سایت dancebet: رقص کنید، پیش بیایید، برنده شوید!
تجربه جذاب بازی انفجار: آشنایی با پدیده‌ای پرطرفدار
دفتر کار درسی: راهنمای کامل برای سازماندهی و مدیریت بهتر تحصیلات
کتاب کار ریاضی: ابزاری جذاب برای تقویت مهارت‌های ریاضی
Welcome to Real Estate Canada: A Guide to Buying, Selling, and Investing
Discover Your Dream Home: House for Sale Canada
تماس با ما