هر آنچه باید در مورد LineageOS – Zomit بدانیم

[ad_1]

بسیاری از مردم آن را باور می کنند گوگل و دیگر غول های فناوری به طور طبیعی توسعه یافتند. اما بر هیچ کس پوشیده نیست که غول جستجوی اینترنتی موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون کمک سیا ، NSA و DARPA است. شرکتی که در مونته نگرو واقع شده است ، همراه با سایر خدمات ، دارای اکوسیستم Android است. این سیستم عامل در حال حاضر 73 درصد سهم بازار را دارد.

به گزارش وب سایت میکیوزآوگوگل در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران عملکرد خوبی ندارد و در نتیجه تقاضا برای فریم های سفارشی که به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد افزایش یافته است. برخی از افراد ترجیح می دهند از ROM های سفارشی استفاده کنند زیرا برنامه های پیش فرض اضافی در ROM های شرکتی وجود دارد. دیگران برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی ، این نوع قاب ها را روی دستگاه های خود نصب می کنند.

LineageOS به دلیل ثبات ، پشتیبانی بین دستگاه ها ، محیط مستقل از Google و ویژگی های خاص شناخته شده است.

LineageOS چیست؟

شجره نامه چیست؟

LineageOS تا کنون محبوب ترین ROM سفارشی و منبع باز Android است که روی بیش از 2.6 میلیون دستگاه فعال نصب شده است. این پروژه در ابتدا سیانوژن نام داشت. اولین رام مورد بحث در سال 2009 برای HTC Dream و HTC Magic منتشر شد.

مقالات مرتبط:

در زمان راه اندازی اندروید ، توسعه دهنده سیانوژن JesusFreke وجود داشت که سرانجام وظیفه توسعه بیشتر ROM را به استیو کاندیک سپرد.

کاندیک بود که سیانوژن را به نقطه ای تبدیل کرد که تبدیل به سیانوژن مد شد. ROM سفارشی در دسامبر 2016 برای سومین بار تغییر کرد و از آن زمان به عنوان LineageOS شناخته می شود. پس از سومین تغییر نام ROM معین ، شش نسخه منتشر شده است که هر یک بر اساس نسخه باز اندروید است. در زیر لیستی از نسخه های این ROM سفارشی آمده است.

  • LineageOS 13.0 (به روز رسانی)
  • LineageOS 14.1 (نوقا)
  • LineageOS 15.1 (ا)
  • LineageOS 16.0 (پا)
  • LineageOS 17.1 (Android 10)
  • LineageOS 18.1 (Android 11)

این سیستم عامل بیش از 190 دستگاه را پشتیبانی می کند. ROM داده شده حتی با برخی از دستگاههای قدیمی سازگار است. به عنوان مثال ، هنوز می توانید این سیستم عامل را روی Nexus 6 نصب کنید. این تلفن هوشمند همزمان با LineageOS در سال 2016 معرفی شد.

ROM مذکور با ویژگی های نسخه های قبلی این سیستم عامل یکپارچه شده و ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد که برخی از آنها در زیر فهرست شده است.

  • پشتیبانی کامل از اتصال USB ، WiFi و بلوتوث
  • پشتیبانی از کدک صوتی FLAC
  • لیست گسترده ای از نام نقاط دسترسی (APN) که از طریق تنظیمات سیم کارت قابل دسترسی است
  • از نسخه کاربر باز استفاده کنید
  • بهبود عملکرد و توانایی افزایش فرکانس عملکرد پردازنده اصلی
  • ظاهر و دسترسی به برنامه را مدیریت کنید

مهمتر از همه ، هیچ افزونه ای در LineageOS نصب نشده است. با این حال ، در اکثر دستگاه های Android ، برخی از افزونه ها وجود دارد که نمی توان آنها را حذف کرد. در نهایت ، از نظر داده های کاربر سیستم عامل ، عملکرد ، ثبات و قابلیت اطمینان این ROM بسیار خوب است.

LineageOS روی چه گوشی هایی می تواند اجرا شود؟

طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی LineageOS ، این ROM تقریباً در 200 دستگاه پشتیبانی می شود. سریعترین راه برای بررسی اینکه آیا دستگاه شما از این سیستم عامل پشتیبانی می کند یا خیر این است که ابتدا به وب سایت رسمی آن بروید و سپس نام دستگاه را در لیست جستجو کنید.

در این لیست ، می توانید نام دستگاه های شرکت های بزرگ مانند سامسونگ ، گوگل ، موتورولا و وان پلاس را مشاهده کنید.

در LineageOS چقدر به حریم خصوصی احترام گذاشته می شود؟

حفظ حریم خصوصی در سیستم خانواده

برنامه های Google در این سیستم عامل در دسترس نیستند و این ویژگی به تنهایی از ارسال بیشتر اطلاعات شما به خدمات Google جلوگیری می کند. این ROM سفارشی همچنین دارای یک گزینه امنیتی شگفت انگیز به نام APG است. این ویژگی رمزگذاری بسیار کارآمدی را ارائه می دهد که با پروتکل های رمزگذاری GPG و PGP نیز سازگار است.

با این حال ، با انتشار Android 10 ، سیستم رمزگذاری LingeageOS APG دیگر یک ویژگی خاص نیست. از زمان شروع کار با اندروید 10 ، گوگل یک ویژگی رمزگذاری مشابه را در قلب سیستم عامل تلفن همراه خود قرار داده است.

LineageOS یک ویژگی جدید به نام Trust را از نسخه 15.1 معرفی کرد تا مشکلات حریم خصوصی را با هم حل کند. Trust برای پر کردن شکاف های امنیتی در نرم افزارهای ماهانه منتشر شده توسط Google طراحی شده است. در LineageOS ، کاربران می توانند با مراجعه به تنظیمات> حریم خصوصی ، همه ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی را در یک مکان مشاهده و پیکربندی کنند.

نماد اعتماد به طور مداوم در قسمت نوار وضعیت نمایش داده می شود تا اقدامات امنیتی مورد نیاز را بلافاصله انجام دهد. همچنین می توانید از این ویژگی برای محدود کردن محدودیت های برنامه SMS استفاده کنید.

LineageOS چقدر امن است؟

این سیستم عامل به طور پیش فرض از Linux Security Security Technology (SELinux) استفاده می کند. این فناوری ابتدا توسط NSA برای هسته لینوکس توسعه داده شد. فعال کردن SELinux دسترسی به برنامه ها و خدمات پس زمینه را محدود می کند. این بدان معناست که فعالیت بدافزارها برای نفوذ و هک کردن فرآیندهای مختلف مشمول محدودیت های زیادی می شود.

امنیت یکی از مهمترین ویژگی های LineageOS است

LineageOS ، مانند SELinux ، به طور پیش فرض از جعل امضا جلوگیری می کند. فرآیند امضا برای بررسی اعتبار برنامه ها استفاده می شود. به عبارت دیگر ، با جعل امضا ، می توانید نسخه غیر واقعی برنامه را اجرا کنید. همه برنامه های کاربردی در همه تلفن های Android با شناسه بسته نرم افزاری منحصر به فرد آنها مشخص می شوند. پس از فعال کردن جعل امضا ، برنامه آلوده ممکن است بر روی دستگاهی با نام مشابه برنامه های دیگر اجرا شود.

قابلیت جعل امضا نصب برنامه را تسهیل می کند. اما این گزینه به طور پیش فرض در LineageOS فعال نیست.

به طور کلی ، ROM موردنظر به کاربر کنترل کامل و دقیقی از دسترسی به همه برنامه ها را می دهد. همچنین می توانید ویژگی های امنیتی را برای هر برنامه ای فعال یا غیرفعال کنید.

چگونه LineageOS را روی گوشی خود نصب کنیم؟

روش نصب سیستم Lineage

می توانید نسخه خاصی از تلفن خود را از وب سایت رسمی LineageOS بارگیری کرده و با دنبال کردن دستورالعمل های موجود در این صفحه ، آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. البته ، به یاد داشته باشید که فلش ROM جدید حافظه دستگاه را پاک می کند. بنابراین ، قبل از نصب این سیستم عامل ، از اطلاعات درخواستی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چه برنامه هایی در LineageOS کار می کنند

همانطور که قبلاً ذکر شد ، Google Apps بخشی از این سیستم عامل نیست. البته این برنامه ها را می توان با استفاده از بسته GApps نصب کرد. بنابراین ، در این ROM سفارشی ، می توانید از برنامه های Google نیز استفاده کنید.

برای نصب GApps ، می توانید این فایل زیپ بسته را از طریق بازیابی به دستگاه خود فلش کنید. به جای Play Store ، می توانید از فروشگاه های برنامه شخص ثالث مانند F-droid ، App Toide یا Aurora استفاده کنید. برای نصب و استفاده از فروشگاه های مذکور نیازی به چشمک زدن ندارید و همچنین می توانید فایل استاندارد APK آنها را بارگیری و نصب کنید.

نحوه به روز رسانی LineageOS

به روزرسانی های LineageOS ، مانند نسخه معمولی اندروید ، در دسترس کاربران OTA قرار می گیرد. برای دسترسی به بخش به روز رسانی ، باید به منوی تنظیمات بروید.

چرا باید LineageOS را نصب کنیم؟

عدم وجود تراشه های پردازشی باعث افزایش قیمت لوازم الکترونیکی از جمله رایانه و تلفن های هوشمند شده است. در این بازار آشفته ، به جای خرید یک تلفن هوشمند جدید ، LineageOS را روی دستگاه قدیمی خود نصب کنید و همچنان از نسخه های جدیدتر Android لذت خواهید برد.

با استفاده از ROM مورد بحث ، می توانید آخرین نسخه Android را در دستگاه های قدیمی تر نصب و اجرا کنید. یکی از مهمترین ویژگی های LineageOS این است که هیچ برنامه اضافی ارائه نمی دهد ، بنابراین حافظه دستگاه شما مشغول نخواهد بود. این رام بسیار خوب کار می کند و نسبت به رام های پیش فرض نصب شده بر روی گوشی های هوشمند از امنیت بیشتری برخوردار است. LineageOS همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برنامه ها را به طور کامل مدیریت کنند.

تا به امروز ، هیچ یک از ROM های سفارشی موجود در بازار به اندازه LineageOS از دستگاه ها پشتیبانی نمی کنند.

نظر شما در مورد این سیستم عامل چیست؟

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما