وضعیت امروز بورس؛ شاخص سازی یا رشد پایدار همه نمادها؟

[ad_1]

ا– کارشناسان بورس معتقدند با وجود همه جذابیت های این روزهای بورس، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند و ترجیح می دهند تا زمان نهایی شدن قرارداد وارد بازار نشوند زیرا ریسک آن بسیار بالاست.

به عبارت دیگر، به گزارش فرارو، بسیاری از مردم ترجیح می دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب این اختلال بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است بازارهای مالی با افت قابل توجهی مواجه شوند. بخشی از پتانسیل سود در فضای پس از معامله است، اما با یک ذهنیت جمعی در بازار حضور داشته باشید به جای انجام آن در یک محیط پرخطر.

وضعیت امروز بورس؛  شاخص سازی یا رشد پایدار همه نمادها؟آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟
کارشناس بزرگ بازار سهام در گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه بورس در کوتاه مدت به دلیل بلاتکلیفی های موجود بسیار غیرقابل پیش بینی بود، گفت: با توجه به اینکه در سه روز اخیر بورس صعودی بوده به نظر می رسد عرضه تا پایان هفته افزایش یابد. از آنجایی که بسیاری از افرادی که در این چند روز اقدام به خرید سهام می‌کنند، سود می‌بینند و ریسک معامله خود را کاهش می‌دهند، از طرفی افرادی که ضرر کرده‌اند اقدام به حذف و خروج از بازار می‌کنند، بنابراین به نظر می‌رسد قدرت فروشندگان در معاملات در بازار افزایش یابد. چند روز آینده

وی افزود: اگرچه گفته می شود بازار تا 22 بهمن ماه صعودی است، اما باید توجه داشت که بورس باید حجم و نقدینگی جدیدی بخورد تا رشد کند، بنابراین تا زمانی که سهام جدید وارد بازار نشود نمی توان انتظار رشد مستمری از آن داشت. بنابراین هر زمان که ارزش معاملات به بالای 8.9 میلیارد تومان در روز رسید، می توان امیدوار بود که بازار سهام نیز شاهد افزایش مشابه باشد.

«بازار سهام در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است که در صورت رفع آن، می تواند بازار را احیا کند. ثابت گفت: اولین مشکل ابهامات بودجه است، در حالی که دولت از بازار حمایت می کند. قیمت شرکت های پتروشیمی حتی از اروپا هم بالاتر است، بنابراین این ابهامات بودجه باید برطرف شود، این اصلاحیه در مجلس تصویب شد، بنابراین جای امیدواری است، این قوانین بودجه برای شرکت های سهامی عام باید تغییر کند تا ریسک بورس کاهش یابد. .

این فعال بورسی افزود: اینکه اهالی بورس مدام تاکید می کنند که قانون بودجه باید اصلاح شود توجه به حوزه تولیدی است چرا که چنین مسائلی می تواند شرکت های تولیدی کشور را با مشکل جدی مواجه کند. این اقدامات باعث افزایش بی اعتمادی سرمایه گذاران و سهامداران شد.

ثابت ازغان گفت: به نوعی دومین مشکل در بورس، بی اعتمادی مردم به متولیان بازار سرمایه است، در حالی که دولت دوازدهم مردم را در بورس عرضه می کرد، اما حمایت عملی صورت نگرفت. باعث شد مردم به بازار بی اعتماد شوند.» به عنوان مثال، کسانی که اولین صندوق پالایشی را خریداری کردند، اکنون حدود 25 درصد ضرر می کنند، بنابراین تا زمانی که این رویه ها ثابت نشود، نمی توان روی 100 درصد در بورس حساب کرد.

وی ادامه داد: در دولت جدید اگرچه در ابتدای کار قول هایی مبنی بر حمایت از بورس داده شد و حتی رئیس جمهور از بورس تهران بازدید کرد، اما بعدها دیدیم که تصمیمات اتخاذ شده به نوعی با روند بازار مقابله کرد. قیمت گذاری منظم خودرو و سیمان که برای اولین بار انجام شد، بی اعتمادی را افزایش داد. این سیاست باید برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به بازار سهام اصلاح شود.

بسیاری از مؤسسات مالی یا سرمایه گذاران واقعی که اکنون نقدینگی دارند، می گویند: «تا زمانی که ابهامات بودجه برطرف نشود و تحریم ها و تحریم ها توضیح داده نشود، نمی توان از رشد پایدار بورس صحبت کرد. ترجیح می دهند وارد بازار نشوند، بنابراین باید شرایط برای بازگشت این نقدینگی به بازار فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در پاسخ به این سوال که برخی فعالان بورس با تزریق وجوه صندوق تثبیت بازار سرمایه تنها به برخی نمادهای بورسی از جمله شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و… مخالف هستند، اعتراض کرد. درست است؟» گفت. مشکل دیگری که در بازار وجود دارد این است که فقط از نمادهای خاص بازار حمایت می شود که شاخص هستند و از سایر شاخص ها حمایت نمی شود. نه تنها تأثیر مثبتی نخواهد داشت.» بلکه بی اعتمادی را افزایش می دهند. از این نظر، حفظ شاخص یکنواخت بسیار مهم است، زیرا این شاخص نشان می دهد که آیا این حمایت انجام شده است یا از همه صنایع و شرکت های موجود در بازار بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم با چند نماد بازار را سبز کنیم، اما از نمادهای دیگر حمایت نکنیم، قطعا نمی تواند برای رشد بورس مفید باشد، بنابراین دولت به جای اینکه بخواهیم قیمت را بالا ببریم، باید برای حفظ رشد طبیعی بازار اقدام کند. شاخص کل سهام با چند سهم در حال رشد مصنوعی.» شاخص‌ها بدون رشد متوازن کل بازار، از سوی دیگر در چنین تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌هایی باید از وجوه موجود برای حمایت از کل بازار استفاده کرد، نه تنها چند سهم بزرگ. باید از نمادها و شاخص دولت حمایت شود و نمادهای باقیمانده بازار نیز اصلاح بیشتری شود.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما