پوتین لایحه جنجالی را امضا کرد

[ad_1]

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور روسیه بسته‌ای از لوایح بحث‌برانگیز جدید را امضا کرد که اختیارات دولت را برای برچسب زدن افراد و سازمان‌ها به عنوان «عوامل خارجی» و اعمال محدودیت‌های جدید برای رسانه‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش CBS News، قانون جدید قانون مربوط به عوامل خارجی را که در سال 2012 تصویب شد، گسترش می دهد. قانونی که به مقامات اجازه می‌داد گروه‌های حقوق بشر و سایر سازمان‌های دریافت‌کننده بودجه در خارج از روسیه را به عنوان «عوامل خارجی» معرفی کنند. این قانون همچنین منجر به بسته شدن دفاتر برخی از مشهورترین سازمان های غیردولتی روسیه در سال های اخیر، جلسات دادگاه و جریمه شد. این قانون سال گذشته برای اعمال افراد از جمله روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به روز شد.

این اصلاحیه ها که روز چهارشنبه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد، پارامترها را گسترش می دهد تا یک شخص یا نهاد بتواند به طور رسمی به عنوان “عامل خارجی” در روسیه شناخته شود. اصطلاحی که بار منفی دارد و از دوران جنگ سرد می آید.

طبق قانون، شهروندان روسی یا خارجی که از خارج از روسیه کمک مالی دریافت می کنند و در فعالیت های سیاسی برای یک کشور خارجی شرکت می کنند، باید به عنوان عوامل خارجی ثبت شوند.

منتقدان حقوقی استدلال می‌کنند که تعریف قانونی «فعالیت سیاسی» بسیار گسترده‌تر از آن است که شامل نظارت بر انتخابات، اظهار نظر در مورد سیاست‌های دولت از طریق رسانه‌های اجتماعی و شرکت در راهپیمایی‌ها شود.

این تعریف به مقامات این حق را می دهد که در آستانه انتخابات پارلمانی روسیه در سال 2021 از قانون علیه هر نوع مخالفی استفاده کنند.

سازمان عفو ​​بین‌الملل ماه گذشته این لایحه را محکوم کرد و هشدار داد که این طرح «تغییرهای جدید» در روسیه است.

بر اساس این قانون تمدید شده، مقامات روسی می توانند خبرنگاران خارجی را در صورتی که احساس کنند کاری خلاف فعالیت های حرفه ای خود انجام داده اند، به فهرست رسمی “عوامل خارجی” اضافه کنند.

“نمایندگان خارجی” شامل محدودیت هایی مانند ارائه صورت های مالی در مورد فعالیت های خود و در نتیجه نمایندگی خود در نشریات روسی است. لایحه دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، مجازات هایی از جریمه نقدی تا پنج سال را برای ماموران خارجی که از ثبت نام یا گزارش فعالیت های خود به شکل توصیفی کوتاهی می کنند، در نظر گرفته است.

واسیلی پیسکاروف، قانونگذار روسیه و حامی این قانون، در دفاع از این ابتکار گفت که باید از حاکمیت فدراسیون روسیه محافظت شود و از دخالت در امور داخلی کشورمان جلوگیری شود.

وزارت دادگستری روسیه اخیراً سازمان برجسته حامی قربانیان خشونت خانگی روسی به نام Nasiliu.Net را به فهرست “مجرمین خارجی” و مدافعان خشمگین حقوق بشر اضافه کرده است. این وزارتخانه همچنین نام پنج نفر را از جمله یکی از منتقدان قدیمی پوتین، پوتین، از جمله لئون پونوماریوف، فعال حقوق بشر کهنه کار، و چهار نفر دیگر، از جمله خبرنگار رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، را معرفی کرد.

پوتین قانون 2020 را با امضای چندین لایحه دیگر در روز چهارشنبه تکمیل کرد. انتظار می رود قوانین زیادی حاکمیت پوتین را تقویت کند. یکی از این قوانین به رگولاتورهای روسی این حق را می دهد که به طور کامل یا جزئی پلتفرم های اینترنتی را که علیه رسانه های دولتی تبعیض قائل هستند مسدود کنند.

وکلای او تلاش کردند تا رونوشت واقعی این بیانیه را در اینترنت در دسترس قرار دهند. توییتر اخیراً برخی از رسانه‌های روسی را به عنوان «رسانه‌های مرتبط با دولت» معرفی کرده و از سوی مقامات مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2020، یوتیوب همچنین تعدادی از کانال های طرفدار کرملین را مسدود کرد. این اقدام توسط مقامات روسی به عنوان “سانسور” توصیف شده است.

نویسندگان این پیش نویس اظهار داشتند که این قانون شبکه های اجتماعی خارجی را هدف قرار می دهد، اما می تواند علیه سیستم عامل های روسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قانون دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد، تجمعات سیاسی در نزدیکی خدمات اضطراری، از جمله ایستگاه های پلیس و آژانس های اطلاعاتی را ممنوع می کند.

به اشتراک گذاری داده های شخصی یا اطلاعات مربوط به فعالیت های مقامات اطلاعاتی یا مجری قانون در حال حاضر جرم است. این ابتکار در پاسخ به تحقیقات اخیر رسانه‌ای، از داده‌های فاش شده برای افشای نام، عکس‌ها و شماره تلفن افسران اطلاعاتی سرویس امنیت فدرال که گفته می‌شود در مسمومیت الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه دست داشته‌اند، استفاده کرد.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما