چهره ها 2020; از کوبی برایانت تا توتال هریس

[ad_1]

اوج: در اینجا بیشترین آمار منتشر شده برای سال 2020 آمده است و این فهرست شامل رؤسای جمهور ملی، دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران است.

انیو موریکونه / آهنگساز سال

انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ایتالیایی بیشتر به خاطر موسیقی متن وسترن «روزی روزگاری در غرب» یا «خوب، بد، زشت» شناخته شده است. بسیاری از تماشاگران سینما با موریکونه از لئونه، سه گانه وسترن به کارگردانی کلینت ایستوود در دهه 1960 آشنا هستند.

چهره های سال

سه گانه وسترن و نقشی که موسیقی بی نظیر این آهنگساز ایتالیایی در موفقیت خود ایفا کرد در تاریخ سینمای جهان ثبت شد. انیو موریکونه در 7 ژوئیه 2020 در سن 91 سالگی درگذشت. وی در طول 7 دهه فعالیت حرفه ای برای حدود 400 فیلم موسیقی ساخت.


کوبی برایانت / قهرمان سال

کوبی برایانت، پنج بار قهرمان لیگ ملی بسکتبال ایالات متحده، تمام دوران حرفه ای خود را در لس آنجلس لیکرز گذراند و یکی از بزرگترین بسکتبالیست های تاریخ جهان بود.

چهره های سال

به دلیل دقت 99 درصدی در کمترین زمان ممکن به «بمبی سیاه» معروف شد. کوبی بین برایانت در 26 ژانویه 2020 بر اثر سانحه هوایی درگذشت. برایانت در 13 آوریل 2016 از دنیای بسکتبال حرفه ای خداحافظی کرد. در آخرین بازی خود مقابل یوتا جاز 60 امتیاز کسب کرد.


چادویک بازمن / ابرقهرمان سال

چادویک بوزمن بازیگر آمریکایی و بازیگر نقش اول فیلم «پلنگ سیاه»، ژانری از ابرقهرمانان است که با وجود سرطان به ایفای نقش ادامه داد.

چهره های سال

چادویک بوزمن اولین بار در سال ۲۰۱۶ در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و دو سال بعد در «پلنگ سیاه» ساخته رایان کوگلر، اولین کارگردان سیاه پوست مارول، نقش «پلنگ سیاه» را بازی کرد. به لطف قهرمان سیاه پوست، این فیلم توانست نقطه عطف فرهنگی در هالیوود ایجاد کند. چادویک بوزمن در 28 آگوست 2020 در سن 43 سالگی درگذشت.


جو بایدن / برنده سال

جو بایدن دموکرات در پنجاه و پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

چهره های سال

بایدن، کهنه‌کار یک سیاستمدار آمریکایی، 33 سال پس از اطمینان رسمی از جاه‌طلبی‌های ریاست‌جمهوری خود و 50 سال فعالیت در دنیای سیاست، سرانجام به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده وارد کاخ سفید شد.


امانوئل مکرون / خبرساز سال

انتقاد شدید امانوئل مکرون از اسلام گرایی افراطی پس از سر بریدن یک معلم فرانسوی موجی از اعتراضات را در جهان اسلام برانگیخت و معترضان رئیس جمهور فرانسه را به «اسلام ستیزی» متهم کردند.

چهره های سال

ماکرون با این اظهارات در واقع از ناشران کاریکاتورها دفاع کرد. مسلمانان از این سخنان خشمگین شدند و آن را مصداق «اسلام ستیزی» و «اسلام هراسی» خواندند.


رجب طیب اردوغان / جنجال سال

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در جنگ اخیر قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان از حمایت کامل آذربایجان برخوردار بود، چند روز پس از پایان جنگ برای شرکت در رژه “پیروزی” به باکو سفر کرد. در انعکاس بخشی از سرزمین های اشغالی.

چهره های سال

اردوغان در این مراسم ضرب آهنگ محبوب ترکی را خواند که اکنون در ایران جنجال زیادی به پا کرده است.


مارادونا / اسطوره سال

دیگو آرماندو مارادونا که برخی آن را بهترین فوتبال تاریخ می دانند. ستاره سابق باشگاه های آرژانتین، ناپولی و بارسلونا، در نظرسنجی های معتبر فیفا در قرن بیستم، همیشه در رتبه اول و پس از پله در رتبه دوم قرار داشت.

چهره های سال

مارادونا در 91 بازی 34 گل برای آرژانتین به ثمر رساند، اما یک بازی ملی مارادونا را در اوج کار خود به یک اسطوره جهان تبدیل کرد: انگلیس و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 در آن بازی سرنوشت ساز گلزنی کردند. نیمه نهایی و قهرمانی در جام جهانی. او بعداً گفت که این گل “کمی به لطف سر ماردونا و کمی به دست خدا” به ثمر رسید. مارادونا سه هفته پس از تولد 60 سالگی خود بر اثر حمله قلبی درگذشت.

دونالد ترامپ / بازنده سال

دونالد ترامپ قبل از اینکه رئیس جمهور شود یکی از مشهورترین و سرشناس ترین میلیاردرهای آمریکا بود.

چهره های سال

بدترین کابوس برای شخصیت خودشیفته دونالد ترامپ اتفاق افتاد، او در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد و رئیس جمهور تک دوره ای شد.


کشف واکسن های کرونا / نجات دهندگان سال

اوزلم توره چی و اوگور شاهین، این دو کاشف امروزه به عنوان ناجیان زمین شناخته می شوند. امدادگران پس از گذشت چندین ماه از اپیدمی کرونا، به تدریج جهان را از شر این کابوس خلاص کنند.

چهره های سال

البته، به گفته مدیر عامل Bionetek، این زوج و تیم آنها ممکن است بدون همکاری با غول دارویی ایالات متحده Pfizer نتوانند به این سرعت واکسنی تولید کنند.

جانی دپ / سال ناموفق

جانی دپ، ستاره دزدان دریایی کارائیب که از روزنامه های بریتانیایی به دلیل افترا و انتشار مقاله ای با عنوان “سوءاستفاده از همسر” شکایت کرده بود، در دادگاه شکست خورد.

چهره های سال

این پرونده که از آن به عنوان بزرگترین دادگاه رستوران بریتانیا در قرن بیست و یکم یاد می شود، در ماه جولای به مدت بیش از سه هفته در دادگاه سلطنتی لندن مورد رسیدگی قرار گرفت. این محاکمه منجر به از دست دادن نقش “گلرت گریندل والد” در “حیوانات شگفت انگیز 3” شد.

مطلقا هریس / معاون سال

هریس یک دموکرات متولد اوکلند از کالیفرنیا است. هریس بدون شک اولین زن آسیایی و اولین آفریقایی آمریکایی است که معاون رئیس جمهور شده است.

چهره های سال

شهرت هریس نه به خاطر برنامه های سیاسی اش، بلکه بیشتر به خاطر ریشه های خانوادگی و فعالیت هایش برای عدالت اجتماعی در قوه قضاییه و سنای ایالات متحده است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما