کیهان به نقل از رادیو فرد برای دفاع از رئیسی!

[ad_1]

روزنامه کیهان نوشت: همزمان با عملیات روانی غرب و غرب برای تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات، یکی از مقامات سیا اعتراف کرد که افزایش درآمدهای صادراتی به ایران اطمینان بیشتری می دهد.

سایت رادیو فرد در این مطالعه نوشت: «دیپلمات‌های ایرانی در وین اکنون در هتل‌های پنج ستاره موضع سختی اتخاذ می‌کنند در حالی که همکارانشان در تهران به سرعت در حال گسترش برنامه هسته‌ای خود هستند». درآمدهای صادراتی افزایش یافت.» . مقامات غربی نگرانند که جمهوری اسلامی در عرض چند ماه به یک قدرت هسته ای تبدیل شود.

سعید قاسمی نژاد، ضدانقلاب فراری و حامی علنی تحریم ها علیه ایران در این تحلیل می نویسد: بخشی از اعتماد جمهوری اسلامی به مذاکرات ناشی از بهبود خزانه دولت اصلی است. به عنوان مثال، رسانه های ایرانی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه اول سال 1400 به 27 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال قبل 47 درصد رشد داشته است.

درآمد صادراتی ایران مانند هر درآمد دیگری حاصل ضرب کمیت (حجم یا وزن) و قیمت است. جمهوری اسلامی از سال 2019 از انتشار منظم و دقیق اطلاعات گمرکی خودداری کرده است، اما هر از چند گاهی نهادها و رسانه ها جزئیات خاصی از این داده ها را به صورت گزینشی منتشر می کنند. نگاهی به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد در حالی که گروه های مهم صادراتی شاهد افزایش حجم و قیمت صادرات هستند، عمده افزایش درآمدها ناشی از افزایش قیمت است.

نویسنده بی سواد این تحقیق می افزاید: برای صادرات غیرنفتی قابل ذکر است که با وجود نامش همچنان وابستگی شدیدی به نفت و قیمت آن دارد. پتروشیمی ها بخش مهمی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی هستند که قیمت آن با قیمت نفت در نوسان است.

گزارش ها حاکی از آن است که صادرات پتروشیمی و میعانات گازی جمهوری اسلامی ایران در هفت ماهه تقریباً 14.7 میلیارد دلار یا حدود 54 درصد از کل صادرات غیرنفتی بوده است. درآمد ایران از پتروشیمی ها و میعانات گازی در سال 1400 نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است در حالی که وزن این محصولات تنها حدود 16 درصد افزایش داشته است.

بخش مهم دیگری از صادرات ایران به جز نفت در گروه معادن و صنایع معدنی قرار دارد. در سال 1400 جمهوری اسلامی هفت میلیارد دلار در این بخش صادر کرد که حدود 26 درصد صادرات نفت ایران است. مواد معدنی، پتروشیمی و میعانات گازی در مجموع 80 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهند. درآمد ایران از صادرات محصولات معدنی در هفت ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش و وزن آن 15 درصد افزایش یافته است.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما