گرافیک یکپارچه لپ تاپ هنوز برای بازی های مدرن کافی نیست – Zomit

[ad_1]

PCMig عملکرد برخی از بازی های AAA را روی چندین لپ تاپ مجهز به تراشه های گرافیکی اینتل و AMD آزمایش کرده است. این لپ تاپ ها مجهز به پردازنده های Intel Xe، Intel UHD Graphics 620، 5700U و 5800U هستند. بازی های تست شده شامل عناوین ورزشی، شبیه سازی و استراتژی نیز می شود.

به گزارش ExtremeTek، نتایج این مطالعه نشان داد که سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های Tigerlik و Intel Xe به طور کلی سریع‌ترین نمونه‌های بازی هستند و سیستم‌هایی که از AMD Ryzen 7 5800U و 5700U استفاده می‌کنند از این نظر فاصله زیادی با مدل‌های اینتل ندارند. عملکرد هر دو سیستم در بسیاری از بازی ها تقریباً یکسان بود، اما Xe مبتنی بر TGL سریعتر از Radeon یکپارچه کار می کند. داده های جالبی در نتایج تحقیقات PCM وجود دارد، از جمله تأثیر پوشش سیستم و اتلاف حرارت بر عملکرد سیستم.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U اغلب سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U از Borderlands 3 تقریباً 1.21 برابر سریعتر از Zenbook 13 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، 5700U جزئیات 1.17 برابر سریعتر در Strange Brigade در 1080p ارائه می دهد. البته عملکرد هر دو تراشه در برخی تست ها یکسان بود، اما 5800U فقط در Civilization VI برنده شد.

خریدارانی که لپ‌تاپ‌های 13 اینچی را به لپ‌تاپ‌های 15 اینچی ترجیح می‌دهند باید توجه داشته باشند که شاسی کوچک‌تر می‌تواند بر عملکرد یک تراشه رده بالا تأثیر منفی بگذارد. البته این مورد در مورد لپ‌تاپ‌های میان‌رده صدق نمی‌کند، زیرا مدل‌های میان‌رده معمولاً پایدارتر کار می‌کنند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p نیست

در حال حاضر، هیچ لپ‌تاپ با گرافیک یکپارچه نمی‌تواند به طور مداوم عناوین AAA 1080p را اجرا کند. عملکرد پایدار برای بازی هایی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در همه سیستم های آزمایش شده در دسترس نیست و 1080p در این لپ تاپ ها پایین بود. البته، رایزن و تایگرلیک هم Strange Brigade را از Xe با نرخ فریم متوسط ​​39 فریم در ثانیه یا بالاتر اجرا می کردند.

بازی را روی لپ تاپ های مجهز به گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD 1080p را به عنوان هدف کیفی برای بازی در سیستم‌هایی با گرافیک یکپارچه معرفی کرد، اما عناوین AAA در حال حاضر چنین نیستند. در حال حاضر، استانداردهای مشابهی را می توان 720p و 1080p در نظر گرفت که به طور همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 در 1080 پیکسل 2.073 مگاپیکسل است و 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین، برای اجرای بازی ها با کیفیت 1080p، به یک پردازنده گرافیکی با 2.2 برابر قدرت پردازش پیکسل نیاز داریم تا از نرخ فریم ثابت اطمینان حاصل کنیم.

البته Psymig در مقاله خود چنین توصیه ای نکرده است. اگر از خود می پرسید که آیا می توانید بازی را روی هر لپ تاپی که پردازنده گرافیکی جداگانه ای ندارد اجرا کنید، از استفاده از 720p به جای 1080p به عنوان رزولوشن اصلی نترسید. بازی بر روی یک GPU یکپارچه به معنای قربانی کردن جزئیات برای عملکرد بهتر است. بنابراین، کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی در جهت عملکرد بهتر GPU شما خواهد بود. دلیلی وجود دارد که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck به سمت این وضوح طراحی شده اند. راه حل های قدیمی Skyline اینتل ممکن است به اندازه کافی برای اجرای بازی ها قدرتمند نباشند، اما Xe و Radeon از این تراشه استفاده خواهند کرد.

این مشکل با معرفی حافظه DDR5 کمی اصلاح شده است. اگر AMD و Intel در طول توسعه پردازنده های گرافیکی استاندارد از DDR5-6400 پشتیبانی کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت در ثانیه می رسد. این خیلی از استانداردهای GPU نیست، و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار بود که این نوع عملکرد و حتی سریعتر را ارائه داد (115 گیگابیت بر ثانیه برای GDDR5). با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن بهتر از خانواده قدیمی‌تر Radeon HD 4000 عمل می‌کنند. قابلیتی که نشان می دهد تراشه های جدید چگونه با وجود پهنای باند نسبتا کم، بهتر می توانند بازی ها را انجام دهند.

در عناوین غیر AAA وضعیت بهتر است. سیستم‌های دارای گرافیک مجتمع Skyline Intel هنوز منتشر نشده‌اند، اما افرادی که قصد دارند با سیستم‌های مبتنی بر Skyline بازی کنند، احتمالاً باید وضوح تصویر را بین 540 تا 960 تنظیم کنند. البته، APU‌های Xe و Ryzen به خوبی کار می‌کنند. PCMig Elitebook را در این زمینه آزمایش کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما می تواند Civilization VI را با جزئیات کمی اجرا کند. علاوه بر این، احتمالاً می توانید Warcraft Classic را روی این سیستم اجرا کنید.

مقاله مرتبط:

نکته اصلی این است که 1080p هنوز به استاندارد بازی در لپ تاپ های دارای گرافیک یکپارچه تبدیل نشده است. البته، اگر قصد دارید بازی های قدیمی تر را روی لپ تاپ اجرا کنید، 1080p ممکن است منطقی باشد. اما اگر امروز قصد اجرای بازی های مدرن را روی این دستگاه ها دارید، احتمالاً استفاده از 1080p گزینه خوبی نخواهد بود.

وقتی AMD از فناوری RDNA2 در تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کند یا ویژگی‌های Intel و AMD مانند HBM2 on-die را ادغام می‌کند، می‌توانید انتظار داشته باشید که عملکرد لپ‌تاپ‌های دارای کارت گرافیک یکپارچه امروز بهبود یابد. در حال حاضر، اگر می‌خواهید بازی‌ها را روی لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک یکپارچه اجرا کنید، باید یکی از مدل‌های Ryzen 5000 یا 4000 یا Intel TigerLike را انتخاب کنید، زیرا تراشه‌های قدیمی‌تر عملکرد بدتری نسبت به این پردازنده‌ها دارند.

نظر شما در مورد اجرای بازی روی لپ تاپ ها، به خصوص دستگاه هایی که از کارت گرافیک یکپارچه استفاده می کنند چیست؟ تجربیات خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما