«گنجِ خلیج فارس» اروپا را نجات خواهد داد؟

[ad_1]

فرارو پایگاه خبری “میدل ایست مانیتور” در گزارشی ضمن پرداختن به تنش های جاری در قره اروپا و احتمال وقوع جنگ در میان روسیه و کشور و همچنین سفر سریع امیر قطر به آمریکا و رایزنی وی با مقامات ارشد آمریکایی جهت تامین نیازهای انرژی اروپا در فصل زمستان، به به طور خاص به بررسی این سوال پرداخت که آیا کشور قطر قادر است در صور قطع گاز روسیه به اروپار نارنار نار اری در واقع، آیا قطر میتواند تاثیر سلاح انرژی که در دستان دولت روسیه و شخص رئیس جمهور این کشور ولادییینر ور شور سلاح انرژی که در دستان دولت روسیه و شخص رئیس جمهور این کشور ولادییینر ور شور ولادییینر ور تر

در این راستا میدل ایست مانیتور در گزارش خود مینویسد: «وقوع جنگ و درگیری احتمالی میان روسیه و منطقه، تا حد زیادی به امنیت انرژی قاره اروپا، آسیب خواهد زد. بر اساس آنچه نهاد موسوم به “زیرساختهای گازی اروپا” اعلام کرده است، منابع و فرآیندهای جاری تامین انرژی در قاره اروپا ناکافی هستند و تنها قادرند 38 درصد از ذخیره سازی انرژی اروپا را تامین کنند. با این حال، کسری انرژی قره اروپا در شرایط فعلی در مقایسه با زمستان های سال های قبل، رو به کاهش است و در عین حال، قیمت های انرژی از رکوردهای تاریخی که در مدت زمان نیز ثبت شده در حال عقب افتاده است. در این راستا، اخیراً «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از امیر قطر دعوت کرد تا به این کشور سفر کند و دو طرف در جریان دیدار با همین موضوع، راهها و فرصت هایی که به قطر اجازه می دهد تا نسبت به مصرف گاز طبیعی خود به اروپا اقدام کند. ورزد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش فرارو، دوشنبه گذشته، جواد رئیس جمهور آمریکا در یک نشست مشترک در دفتر بیضی شکل سفید با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اعلام کرد که «قطر یک شرکت و شریک راهبردی برای آمریکا، در خارج از کشور. از چهارچوب سازمان ناتو است». از این رو، این کشور عملا از جایگاه مهمی در عرصه سیاستخارجی آمریکا است و در مسائل مهم بین المللی که به نوعی قطر در آنها قدرت کنشگری داشته باشد، روی این کشور و توانمندی های آن حساب می کند.

در این راستا، در شرایطی که هر لحظه بیم آن میرود که روسیه بخواهد به آن حمله کند، مسئله امنیت انرژی به یک موضوع مهم تبدیل می شود و برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که باید از روسیه جدا شوند که تامین کننده اصلی گاز اروپا است. ، بازیگر جدید مانند قطر را نیز یک معادلات انرژی این قره کرد تا از شدت و میزان آسیب پذیری انرژی اروپا در صورت اقدام مسکو در قطع روند گاز آزمایشی خود را به این قره در صورت اجرای تبدیل متقابل از سوی اروپا و غربی در منطقه انجام دهد. واکنش به حمله (احتمالی) روسیه به شکسته شود. ای که عمل می کند می تواند وزن و جایگاه قابل توجهی را برای دوحه در عرصه معادلات بین المللی ایجاد کام.

بر اساس گزارش اخیر «شورای آتلانتیک» اعلام می‌دارد، قطر بخش زیادی از گاز طبیعی ممارد دود ررا دارار قهاراب دورای آتلانتیک». از این رو، بسیار ضروری است که این سوال پرسیده شود: آیا واقعاً ممکن است آسیایی خود را نسبت به انحراف جریان گاز این کشور به اروپا قانع کند؟ در پاسخ باید گفت در شرایط فعلی مسئله یکچنین غیرمحتمل به نظر میرسد و دولتهای اروپایی صرفا می تواند انتظار صدور مقداری محدود از گازطبیعی و منابع انرژی را بهشان از مبدا قطر داشته باشد.

در این راستا، وزیر انرژی قطر «سعد الکعبی» این نکته را به صراحت اعلام کرد که «اگر روسیه روند صدور انرژی به اروپا را قطع کند، هیچ کشوری قادر نخواهد بود که این شکاف و خلا را بر کند». این موضع گیری وزیر انرژی قطر نشان می دهد که قطر هنوز در مرحله نهایی انتخابِ شرکای تجاری خوارار اناراری در آن راستا، این کشور بانکی را با مشتریان خود تامین می‌کند تا گاز طبیعی آن‌ها را تامین کند. مشتریانی که به جز انگلستان نمی‌توانند آن‌ها را به وضوح نشان دهند.

در سال ۲۰۲۱، قطر در واکنش به بحران انرژی حاد در بریتانیا، چهار کشتی بزرگ حامل گاز طبیعی رهورر نمورو نامل گاز طبیعی رمورری یامل گاز طبیعی رمورری ناورو نمورو ? سال 2008 بریتانیا اولین محموله گاز طبیعی خود را از قطر در پایانه “هوک جنوبی” واقع در نزدیکی “میلفورد هیون” که یکی از بزرگترین پایانه های گاز طبیعی اروپا است (و قطر مالک آن است) کرد. قطر از طریق ایجاد پایانه‌های گاز طبیعی در انگلستان، در این کشور دست به سرمایه گذاری زده شده است. جدای از این ها، برخی از شرکت‌های انرژی برتیانیا نیز قراردادهای طولانی‌مدت‌های طولانی‌مدتی را برای دولت قطر در جهت ورود به بازار خواهند داد. از این رو، کاملا محتمل است که گاز طبیعی قطر در انگلستان، بدون اینکه در آینده در اروپا چه اتفاقی بیفتد، مصرف نیازهای انرژی این کشور را به طور کامل تامین کند.

از سوی دیگر، علی رغم وخیم شدن بحران انرژی در اروپا، آلمان خود را آماده تحریم‌ها علیه یکوسی کرد. در صورت جنگ در میان روسیه و آلمان، آلمان به احتمال زیاد راه هایی جز خط لوله انتقال انرژی “نورد استریم 2” نخواهد داشت (خط لوله ای که انرژی را از روسیه به قره اروپا و به طور خاص آلمان منتقل می کند). این مسئله به طور بواسطه راهبرد تحریمی خاص اتحادیه اروپا در زمینه های سیاسی و نظامی علیه روسیه بیش از پیش از پیش است. این سناریو در صورت وضعیت، می‌تواند تا حد زیادی بحران انرژی در قره اروپا را تعمیق کند.

به نحو مشابهی، به احتمال زیاد یک راهبرد بلند مدت برای تضمین کامل و صد در صدی امنیت انرژی اتوان ی‌نی امنیت انرژی اتوقا ی‌نی شکی نیست که از ولادیمیر پوتین استفاده می کند از سلاح انرژی و در عین حال اشتباههای رهبران اروپا در تامین نیازهای انرژی شان، همه و همه آسیب های جدی را به مسئله امنیت انرژی قره اروپا وارد کنند. آمریکا و اروپا در شرایط کنونی هیچ راهی ندارند که بیشتر از گازهای طبیعی قطر راضی کنند تا آنها از بخشی از انرژی خود از قطر چشم پوشی کنند تا این میزان راه مقصدهایی در قره اروپا شود. در این می گفت که به ثمر می توان توافق گازی را در جریان دیدار نهایی “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر، به همین مسئله ارتباط دارد و در صورت محقق نشدن آن، قطر از نیروهای دریایی جهت محموله های انرژی که به انرژی ارسال می شود. روشی که انرژی اروپا را تامین کند، نمی تواند باشد.

در نهایت بر ندارد، آمریکا هیچ راهی جز غرامت دهی به انرژی گفت انرژی قطر ندارد ر نر ندارد (با هدف رارارضی ردن آن‌‌‌‌‌‌ این مسئله خیلی سخت است، اما نباید آن را غیرممکن هم دانست. در این راستا شاهد بودیم که در سال 2011 و در پی خودرو سونامی در ژاپن، قطر اقدام به ارسال قابل توجه منابع گازی به ژاپن به صورت فوری و اضطراری کرد. . در این راستا تا حدی می توانم روی قطر حساب کنم که بخشهایی از اروپا را در دورتمینگ جنگ احتمالی میان مردم و روسیه، با صدور گاز طبیعی خود گرم نگه دارد ».

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما