کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟ نحوه بدست آوردن شرایط + – زومیت

[ad_1]

واکسیناسیون کرونا در ایران در فوریه 1999 آغاز شد ، اما روند واکسیناسیون در ماه های اول کند بود. در روز روی کار آمدن دولت جدید در 12 آگوست ، این کشور 13.5 میلیون دوز کووید 19 را تزریق کرد که حدود 11 میلیون آن در اولین دوز بود. امروز ، 30 اکتبر ، تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به حدود 56 میلیون دوز رسیده است و بیش از 39 میلیون از آنها مربوط به اولین دوز است.

افزایش آمار واکسیناسیون باعث شده صحبت در مورد اجرای طرح قرنطینه هوشمند جدی تر شود. به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در هفته های آینده به جای محدودیت های کلی عروق کرونر ، محدودیت هایی را برای بازدید از برخی نقاط فقط برای افراد واکسینه نشده شاهد خواهیم بود. کشورهای جهان نیز در ماه های اخیر با گسترش واکسیناسیون برخی محدودیت های کلی را برداشته اند. یکی از این محدودیت ها در مورد سفرهای خارجی اعمال می شود ، که ورود گردشگران و خارجیان را منوط به ارائه کارت واکسیناسیون معتبر و نتیجه آزمایش منفی کرونا می کند. دفتر مرکزی کرونا مدتی پیش نیز این الزام را برای گردشگرانی که به کشور می آیند تصویب کرد. بنابراین ، در اوایل ماه سپتامبر ، وزارت بهداشت سیستم صدور کارت های واکسن دیجیتال برای سفرهای خارجی را راه اندازی کرد.

کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟

پس از تزریق تاج در مراکز واکسیناسیون ، یک کارت واکسیناسیون یا جزوه به بیمار داده می شود. اطلاعات نیز از راه دور وارد سیستم سلامت الکترونیکی می شوند. با این حال ، این کارت ها نمی توانند به عنوان معیاری برای سفرهای بین المللی یا تأیید اعتبار واکسیناسیون در مراکز عمومی و شهری مورد استفاده قرار گیرند.

این امر مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت را بر آن داشت تا ابتدا سیستمی برای صدور کارت های واکسن دیجیتال و سفر به کشورهای دیگر ایجاد کند. این سیستم در آدرس vcr.salamat.gov.ir موجود است و کارت واکسن را به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می کند. متعاقباً ، سیستم دیگری در vcr.salamat.gov.ir/fa در اختیار شهروندان دیگری قرار گرفت که از آنها خواسته شد از خدمات مختلف اجتماعی استفاده کنند. اما تا دیروز ، این سیستم فقط برای متولدین 1280 تا 1320 فعال بود. سرانجام صبح امروز ، 30 اکتبر ، یک سیستم واکسیناسیون جامع برای ثبت کارت واکسن دیجیتال کرونا به مردم معرفی شد.

کارت واکسن دیجیتالی حاوی اطلاعاتی در مورد فرایند واکسیناسیون است که می توان آنها را ذخیره و به صورت فایل PDF یا اسکرین شات چاپ کرد. علاوه بر این ، این کارت حاوی یک کد QR است که می تواند برای تعیین صحت اطلاعات کارت اسکن شود. کلیه مراحل ثبت نام و صدور کارت واکسیناسیون ، چه برای شهروندان و چه برای مسافرانی که به خارج از کشور می روند ، رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای ندارد.

چه خدماتی برای کارت واکسیناسیون مورد نیاز است؟

از آغاز واکسیناسیون ، این کشور بارها اعلام کرده است که پس از تحت پوشش قرار گرفتن 70 درصد از مردم ، دریافت برخی مزایا بستگی به ارائه کارت واکسیناسیون دارد. در روزهای اخیر ، وزیر بهداشت جدید و دفتر مرکزی کرونا نیز در مورد این موضوع صحبت کردند. با افتتاح سیستم واکسیناسیون برای همه گروه های سنی در روزهای اخیر ، مقر ستاد کرونا قصد دارد پوشش واکسیناسیون را تا حد قابل قبولی افزایش دهد تا برخی از مشاغل که در دو سال گذشته چندین بار بسته شده اند بازگشایی شود.

گفته می شود کلیه خدمات عمومی ، خدمات بانکی و اداری و جمع آوری بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود. وزیر بهداشت اعلام کرد سفرهای هوایی ، زیارت اماکن عبادت ، اقامت در هتل و برخی فعالیت های اجتماعی مانند حضور در بانک ها و دانشگاه ها منوط به ارائه کد QR وزارت بهداشت است که نشان می دهد هر دو دوز کرونا دریافت شده است

وزیر بهداشت: اکثر مردم تا پایان دهه فجر واکسینه می شوند

همانطور که به مقرهای کرونا پیشنهاد شد ، کارکنان سازمانها و سازمانها و ادارات دولتی باید کارت واکسیناسیون دریافت کنند و از این کارت برای ارائه خدمات به کسانی که کارت واکسیناسیون دارند استفاده کنند. این مشکل در مکانهایی مانند استخرها ، باشگاههای ورزشی ، سالنها و مراکز خرید نیز مطرح شده است. مقامات همچنین در نظر دارند تا مشوق هایی را ارائه دهند ، مانند اجازه دادن به افراد واکسینه شده برای سفر بین استان ها. در 25 اکتبر ، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند و داوطلب شده اند ، باید به طور منظم تحت آزمایش PCR قرار گیرند تا از خدمات عمومی با هزینه خود استفاده کنند.

مقامات بهداشتی می گویند که حداقل 70 درصد از مردم کشور باید واکسینه شوند تا دوباره بازگشایی شود. این در حالی اتفاق می افتد که میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد رسیده است و 62 درصد از کل جمعیت حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند. وزیر بهداشت پیش بینی کرد که اکثر مردم تا پایان دهه فجر علیه تاج واکسینه خواهند شد. وزیر بهداشت همچنین گفت که با توسعه واکسیناسیون ، این احتمال وجود دارد که 70 درصد مردم تا پایان ماه اکتبر واکسینه شوند ؛ البته به نظر نمی رسد این پیش بینی تا پایان این ماه واقعیت داشته باشد.

کارت واکسیناسیون بین المللی

افرادی که به خارج سفر می کنند باید دو هفته قبل از سفر برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا اقدام کنند. این افراد باید کاملاً واکسینه شوند. این بدان معناست که آنها حداقل دو دوز واکسن مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کرده اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تا به امروز فقط واکسن Pfizer را به طور کامل تایید کرده است. با این حال ، واکسن های زیر برای استفاده اضطراری از این سازمان مجوز گرفته اند:

  • مادرنا
  • جانسون و جانسون
  • آسترازنکا
  • Covey Shield (Astrazenka ساخت هند)
  • سینوفرم
  • سینوواکی

مقالات مرتبط:

تا به امروز ، 29 کشور اروپایی ایمن سازی واکسن های Pfizer ، Maderna ، Johnson & Andjanson و Astraznka را به رسمیت شناخته اند. 79 کشور نیز Sinofarm را تأیید کرده اند. البته ، سفر به کشورهای اروپایی ، علاوه بر دستورالعمل های اتحادیه اروپا ، ممکن است بسته به شرایط داخلی برخی از کشورها ، قوانین متفاوتی داشته باشد. برای بررسی این شرایط می توانید از عبارت گروه VisaGuide.World استفاده کنید. به طور کلی ، برای سفر به هر کشوری باید شرایط واکسیناسیون و قرنطینه آن کشور خاص را بررسی کنید.

پس از بررسی شرایط ورود ، افراد فقط باید برای ثبت نام از طریق سیستم وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir اقدام کنند. این وب سایت قبلاً به ثبت واکسن کرونا و عوارض جانبی واکسن اختصاص داده شده بود. اما اکنون ، ثبت دریافت کارت واکسیناسیون به خدمات وی اضافه شده است.

ویژگی های سیستم واکسیناسیون تاج

مسافران خارجی باید کارت واکسیناسیون دیجیتال را به زبان انگلیسی ثبت کنند و سپس به سیستم درخواست واکسن هدایت شوند. در این صفحه ، ابتدا هشدار وزارت بهداشت برای وارد کردن اطلاعات دقیق گذرنامه به زبان انگلیسی را مشاهده خواهید کرد.

خانه سیستم دیجیتال ثبت کارت واکسیناسیون تاج برای سفرهای خارج از کشور

وزارت بهداشت هشدار می دهد که اگر نام انگلیسی و شماره گذرنامه شما دقیقاً با اطلاعات گذرنامه شما مطابقت نداشته باشد ، ممکن است نتوانید وارد کشور مقصد خود شوید. پس از وارد کردن اطلاعات زیر ، یک کد تأیید به شماره ثبت ارسال می شود که باید متعلق به شخص باشد.

فرم ثبت نام کارت ایمن سازی بین المللی کرونا

پس از وارد کردن کد تأیید ، فرایند احراز هویت تکمیل می شود و سپس پیامی نمایش داده می شود که به شما اطلاع می دهد پیوندی به کارت دیجیتال شما ارسال شده است.
کد تأیید برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا

این پیوند آدرس وب کارت واکسن دیجیتال شما است و یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. این کارت آنلاین یک کارت ایمن سازی دیجیتالی به زبان انگلیسی است که در اکثر کشورها معتبر است.

اخذ کارت واکسیناسیون برای افرادی که بخشی یا تمام مراحل واکسیناسیون را در خارج از کشور گذرانده اند طبق روال معاونت وزیر بهداشت انجام می شود. در وهله اول ، کمیته هایی متشکل از معاون وزیر بهداشت ، مدیر مرکز ایمنی ، مدیر بازرسی و ارزیابی کار دانشگاه های علوم پزشکی باید پروتکل تهیه فرم را با مطالعه اسناد مربوط به سفر به خارج تهیه کنند. و کارت واکسیناسیون آن فرم شبیه مثال زیر خواهد بود:

فرم درخواست سابقه تزریق واکسن کرونا در خارج از کشور

سپس ، معاون آموزشی یک دانشگاه معین پروتکلی از برنامه ثبت سابقه تزریق واکسن در خارج از کشور به همراه عکس اسناد شامل صفحه اول و صفحه ورود و خروج مهر شده در گذرنامه و کارت واکسیناسیون ارسال کرد. مرکز آمار و مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت سعی می کند سوابق مربوطه را بر اساس کدهای معتبر مورد توافق ثبت کند.

افرادی که دو دوز واکسن را در خارج از کشور دریافت کرده اند و فایل الکترونیکی فعال ندارند ، ابتدا باید درخواست خود را ارائه کرده و مراحل تکمیل فرم فوق را از طریق دانشگاه مربوطه دنبال کنند.

چگونه می توان کارت دیجیتال واکسن کرونا دریافت کرد؟

شهروندانی که قصد سفر به خارج را ندارند و یک یا دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند ، می توانند از طریق یک سیستم جامع واکسیناسیون کرونا ، کارت واکسن دیجیتال کرونا را دریافت کنند تا محدودیت های خاصی در سفر ، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت های کاری را رعایت کنند. اصناف به زودی برای آنها حذف می شوند.

پس از ورود به سیستم واکسیناسیون و انتخاب گزینه ثبت نام کارت دیجیتال واکسیناسیون فارسی ، به سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون به آدرس vcr.salamat.gov.ir/fa هدایت می شوید.

فرم ثبت کارت دیجیتال واکسن کرونا برای انسان

در مرحله بعد ، باید شماره کشور ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را از طرف خود وارد کنید. با این کار آدرس کارت واکسیناسیون ارسال می شود.

اگر در تاریخ یا نوع واکسن مشکلی دارید ، یا یک یا دو واکسن را ثبت نکرده اید ، فرم “گزارش خطاهای کارت واکسیناسیون دیجیتال” را در سیستم واکسیناسیون تکمیل کنید تا وزارت بهداشت مشکل شما را بررسی کند.

وزارت بهداشت هشدار داده است که کارت هایی که توسط هر موسسه یا مرکز دیگری یا در ازای دریافت پول به زبان فیزیکی و انگلیسی صادر می شوند ، معتبر نیستند. وزارت بهداشت این موضوع را به تمام سفارتخانه ها اعلام کرد تا فقط کارت هایی که از این آدرس صادر می شوند معتبر باشند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه می توانید با شماره 190 دفتر کنترل و شکایات وزارت بهداشت تماس بگیرید.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

No images found in the media library. تعبیر خواب آنلاین با مشاوره رایگان و سریع
No images found in the media library. Discover the Best Site for Canadian Waterfront Properties
راهنمایی برای خرید پرینتر راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges Unlocking the World of Money Exchanges
The Best Currency Exchange in Richmond: A Comprehensive Guide The Best Currency Exchange in Richmond: A Comprehensive Guide
Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic Unlock Your Potential with Emperor’s Vigor Tonic
تماس با ما