اکسل برای چه چیزی خوب نیست – Zomit

[ad_1]

Excel یک ابزار پردازش داده عالی است. اما محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال ، اگر فرمول های بسیار پیچیده ای دارید که باز کردن یک فایل اکسل را مشکل می کند ، بهتر است از یک فرمت فایل متفاوت استفاده کنید. اما چه زمانی باید به دنبال جایگزینی برای Excel بگردم؟ ما در این مقاله چند نمونه را ذکر می کنیم.

پایگاه های داده عظیم

اگر مهارت چندانی در زمینه کامپیوتر ندارید ، ممکن است فکر کنید Excel یا Google Sheets تنها راه ذخیره اطلاعات شما است. آخرین نسخه های Excel دارای 16384 ستون و 1،048،576 ردیف هستند که تعداد کل سلول ها را به 17،179،869،184 می رساند. در نتیجه ، سرعت کامپیوتر ممکن است کاهش یابد. اما داشتن صد یا حتی هزار خط مشکلی نیست.

با این حال ، اگر سالهاست که داده ها را تجزیه و تحلیل می کنید یا بسیاری از کاربران اطلاعات را به فایل اضافه می کنند ، حتی رایانه های قدرتمند نیز در بارگیری داده ها مشکل دارند. همانطور که مایکروسافت در حال بارگیری تمام داده ها برای باز کردن فایل است. در حالی که Excel یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل داده های کوتاه مدت است ، اما اگر به داده های خاصی نیاز دارید می تواند بسیار پرهزینه باشد.

یک جایگزین خوب برای ذخیره داده ها استفاده از نرم افزار اختصاصی یا خدمات پایگاه داده است. این برنامه ها عملکردهای مشابهی با تجزیه و تحلیل داده ها دارند. اگر از طرفداران مجموعه مایکروسافت هستید ، می توانید دسترسی مایکروسافت همچنین استفاده کنید. جایگزین های دیگر عبارتند از: پایگاه داده LibreOffice نقل قول

پایگاه های داده عظیم

تجزیه و تحلیل جامع داده ها

Microsoft Excel دارای فرمول های بسیار متنوعی است. این نرم افزار شامل ساده ترین فرمولها از جمع و تفریق تا توابع پیچیده مانند ارزش فعلی خالص و پیش بینی است. با این حال ، اگر با عملکردهای پیچیده و زیادی کار می کنید ، بهتر است به دنبال جایگزین های دیگر باشید. اگر متغیرهای فرمول شما بر اساس داده های خام است ، Excel یک ابزار عالی است. اما اگر عملکردهای شما بر اساس سلول های فرمول است ، بهتر است از یک ابزار تجزیه و تحلیل اختصاصی استفاده کنید.

وقتی صفحات گسترده شما به فرمول های زیادی بستگی دارد ، یک لایه پیچیدگی اضافی تشخیص خطاها را سخت تر می کند. اگر فرمول ها سه خطی و طولانی هستند ؛ حتی اگر اشکالات پیدا شوند ، نمی توان آنها را به راحتی ردیابی کرد. به جای استفاده از Excel برای سناریوهای پیچیده ، زبان های برنامه نویسی مانند پایتون را یاد بگیرید. درک این زبان آسان است و منابع رایگان زیادی برای شروع وجود دارد. اما اگر نمی خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید ، می توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل داده اختصاصی استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل جامع داده ها

مدیریت پروژه

قبل از ظهور ابزارهای مدیریت پروژه اختصاصی مانند Asana و Trello ، بسیاری از افراد از Microsoft Excel استفاده می کردند. راه اندازی پروژه ها در Excel آسان است و حتی می توانید قالب هایی را برای این منظور بارگیری کنید. با این حال ، با رشد تیم و کار بر روی پروژه های بزرگتر ، همه چیز پیچیده تر می شود. اعضای تیم نمی توانند به طور همزمان از فایل مدیریت پروژه استفاده کنند ، مگر اینکه از نسخه آنلاین Excel استفاده کنید. با افزودن کارهای پیچیده و خرده وظایف ، ممکن است در یک صفحه با اطلاعات زیادی روبرو شوید.

علاوه بر این ، هرچه افراد بیشتری به فایل دسترسی پیدا کنند ، احتمال یکپارچه سازی داده های ناخواسته بیشتر است. به عنوان مثال ، ممکن است سهواً فرمول ها را تغییر دهند یا حتی اطلاعات حساس را حذف کنند. ایجاد و تعیین روابط طراحی نیز می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل ، بهتر است از یک برنامه مدیریت پروژه اختصاصی برای مدیریت تیم خود استفاده کنید. برنامه های هدف گرا به شما و تیم شما اجازه می دهد تا به دید واضحی از تمام نیازهای خود دست پیدا کنید. شما حتی می توانید وظایفی را به اعضای خاصی اختصاص دهید تا هیچ چیز از نظر شما پنهان نشود. اگر به دنبال گزینه های ارزان قیمت هستید ، می توانید از ابزارهای رایگان مدیریت پروژه آنلاین استفاده کنید.

ابزارهای مدیریت پروژه

تشکیل می دهد

اکسل اغلب به دلیل دسترسی آسان به عنوان یک فرم استفاده می شود. نمونه های زیادی از رویدادها و جلسات وجود دارد که از لپ تاپ و فایل های Excel برای ثبت نام بازدیدکنندگان استفاده می کند. استفاده از Excel به عنوان یک فرم (هر صفحه گسترده) یک گزینه ایده آل است. زیرا سازمان دهندگان می توانند داده های خود را مستقیماً تجزیه و تحلیل کنند. با این حال ، استفاده از Excel به عنوان فرم معایبی دارد:

  • اول از همه ، شما هیچ کنترلی بر ورود اطلاعات ندارید و هرکسی می تواند اطلاعات نادرست را وارد کند. علاوه بر این ، هیچ استانداردسازی داده ای وجود ندارد. به عنوان مثال ، یک نفر می تواند “نیویورک” را جداگانه بنویسد و دیگری ممکن است از مخفف NY استفاده کند ، که تجزیه و تحلیل داده ها را دشوار می کند.
  • دوم ، اگر چندین سایت ثبت نام دارید ، مجموعه داده های جداگانه ای را دریافت می کنید که باید یکپارچه شوند. این زمان بر است و می تواند باعث خطاهای داده و پردازش مجدد شود. زیرا برخی از کاربران می توانند داده های خود را دوبار وارد کنند.
  • سوم ، هیچ حریم خصوصی داده ها وجود ندارد. اگر از صفحه گسترده استفاده می کنید ، هرکسی می تواند داده ها را مشاهده کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کند. آنها حتی می توانند داده های موجود را تغییر دهند.
  • در نهایت ، اگر از Excel برای ثبت نام آنلاین استفاده می کنید ، سعی کنید حداقل جایگزین بهتری برای پایگاه های داده بزرگ پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل داده های مالی

وقتی از Excel برای ردیابی داده های مالی خود استفاده می کنید ، می توانید به چندین منبع متصل شوید. این منابع می توانند سایر فایل های Excel و پایگاه های داده آنلاین یا حتی وب سایت های مالی باشند. با این حال ، افزودن این موارد احتمال اشتباه یا دستیابی به اطلاعات قدیمی را نیز افزایش می دهد.

مقالات مرتبط:

به عنوان مثال ، در سال 2012 ، حادثه در J. Pi Morgan ظاهر شد که در آن فرمول ها به طور تصادفی از قیمت کل به جای میانگین برای محاسبه ریسک استفاده کردند. این امر منجر به این شد که نتایج این دو حوزه کمتر از مقدار واقعی باشد و 6 میلیارد دلار ضرر مالی برای شرکت وارد شود. فرمول های نادرست بخشی از مجموعه ای از خطاها هستند که می توانند منجر به آسیب های عظیمی شوند.

استفاده از نرم افزار اختصاصی

Microsoft Excel یک ابزار عالی برای کار با مجموعه داده های کوچک است. با این حال ، اگر می خواهید مقیاس کار خود را گسترش دهید ، بهتر است از نرم افزار اختصاصی استفاده کنید. استفاده از نرم افزار اختصاصی برای اهداف شما سرعت و بهینه سازی را افزایش می دهد. در حالی که برخی از آنها زمان و پول یا هر دو را می طلبند ، اما در بلند مدت جواب خواهند داد.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما