اگر برجام احیا شود، آیا قیمت مسکن مانند قطعنامه 598 کاهش می یابد؟

[ad_1]

ارو- درست است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید با استعفای برجام احتمالاً قیمت مسکن کاهش قابل توجهی دارد، مانند تصویب قطعنامه 598، اما برخی کارشناسان معتقدند بازار را نمی توان پیش بینی کرد و چنین کاهشی باعث می شود. منتظر بازار مسکن نباشیم

به گزارش فرارو، احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار مسکن امروز، وضعیت مذاکرات برجام است، گفت: در حال حاضر در بازار مسکن چه وضعیتی وجود دارد. ا وی گفت: بنابراین اگر مذاکرات اروتیک باشد و چشم‌اندازها نامشخص باشد، دلار از سقف قیمت‌ها فراتر می‌رود و این امر اثرات تورمی بسیار جدی خواهد داشت که ممکن است منجر به افزایش چشمگیر قیمت مسکن شود. سال به عنوان انتظارات تورمی بالاتر خواهد بود.

یک کارشناس بازار مسکن افزود: اما در صورت تکمیل مذاکرات و رفع تحریم ها، ممکن است دلار نیز کاهش قیمت را احساس کند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه دلار به عنوان دماسنج مسیر همه بازارها را مشخص می کند، معتقدم بازار مسکن در صورت احیای برجام ممکن است صددرصد کاهش پیدا کند، بنابراین نتیجه مذاکرات برای همه بسیار مهم است. بازار سرمایه از جمله مسکن

در ماجرای تولد دوباره برجام؛  آیا با تصویب قطعنامه 598 قیمت مسکن کاهش می یابد؟قیمت مسکن کاهش نخواهد یافت
کارشناس بازار مسکن مهدی سلطان محمدی و گفتگو با فرارو وی در پاسخ به اظهارات غلا خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک مبنی بر کاهش قیمت مسکن در صورت احیای برجام، گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار، هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که چه اتفاقی خواهد افتاد. برجام دوباره امضا می شود که باید دید چه زمینه هایی برای این امر برای مسکن وجود دارد.

وی افزود: طبیعی است که در همان ابتدای احیای برجام، بازار مسکن شوکه شود و این اتفاق برای سایر بازارها نیز بیفتد، اما با توجه به تورم شدید اقتصاد ایران، پس از مدت کوتاهی قیمت ها دوباره افزایش می یابد. آنها به حالت عادی بازخواهند گشت و اقتصاد تعدیل خواهد کرد، حتی در مورد دلار که بسیاری در انتظار کاهش عجیبی هستند. بیا با آن روبرو شویم.

سلطان محمدی گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که بازار مسکن در سال گذشته با رکود شدیدی روبه‌رو شد که به دلیل قیمت‌های سرسام‌آوری که در سه سال اخیر رخ داده بود، به‌طوری‌که قیمت‌ها تقریباً هفت افزایش داشته است، قیمت مسکن افزایش یافته است. 20 درصد، اما شاهد افزایش تورم از 50 درصد بوده ایم، بنابراین در یک سال گذشته رشد قیمت مسکن کندتر از تورم بوده است و به نظر می رسد در دو سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قیمت مسکن چهار مولفه اصلی دارد، افزود: اگر بخواهیم شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم، اگر واقعاً بخواهد این اتفاق بیفتد، باید این چهار مولفه را بررسی کنیم. لازم به ذکر است که در صورت احیای برجام ممکن است قیمت زمین کاهش یابد زیرا تقاضا برای سرمایه گذاری و سفته بازی از بازار خارج می شود اما به دلیل محدودیت زمین در تهران و شهرهای بزرگ آن نباید به این موضوع توجه کرد. در قیمت ها قابل توجه نخواهد بود.

سلطان محمدی ادامه داد: ثانیاً هزینه های ساخت و ساز وجود دارد که به نظر نمی رسد کاهش پیدا کند زیرا با توجه به تورم فعلی نه قیمت مصالح ساختمانی کاهش می یابد و نه دستمزد، بنابراین هزینه ساخت مسکن کاهش نمی یابد. نزول کردن.”

یک کارشناس بازار مسکن گفت: هزینه های دولت از جمله تراکم، پروانه ساختمانی و شعب دولتی از جمله آب، برق، گاز و تلفن در رتبه سوم قرار دارد که بعید است دولت یا شهرداری نرخ این خدمات دولتی را کاهش دهند.

وی افزود: در نهایت سود سرمایه گذار در ساخت و ساز مسکن با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری در بازار مسکن برای مقاصد ساخت و ساز به شدت کاهش یافته است، حائز اهمیت است، به طوری که امروز حجم ساخت و ساز در شهر تهران نسبت به پیک ساخت و ساز و تسهیلات کاهش یافته است. به یک سوم تبدیل شده، سود زیادی برای سازنده ندارد، از طرفی ریسک در فضای کسب و کار نیز زندگی سازندگان و انبوه سازان را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین اگر قیمت مسکن در حال کاهش است، روی زمین است. این اتفاق افتاد که قابل توجه نخواهد بود و به مرور زمان قیمت ها به جای قبلی خود باز می گردند.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما