به طور غیر منتظره ای ، سر شهاب از بستر کانادا – زومیت بالا می رود

[ad_1]

روت همیلتون، از بریتیش کلمبیا ، کانادا ، او اخیراً یک شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی را در نزدیکی بالش پیدا کرده است. روت همیلتون در خانه اش خواب بود که سگش با صدایی ترسناک از خواب بیدار شد. از جا پرید ، چراغ را روشن کرد و بلافاصله متوجه سوراخ بزرگی در سقف اتاقش شد. زمان او 23:35 بود. نیویورک تایمز گزارش داد که همیلتون 66 ساله در ابتدا تصور می کرد که درختی در نزدیکی خانه سقوط کرده است ، اما بررسی های اولیه نشان داد که همه درختان حیاط سر جای خود هستند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز اورژانس پلیس تماس بگیرد (911). اما هنگام صحبت با اپراتور تلفن ، متوجه شد که یک شیء ذغال بزرگ بین دو بالش گل روی تخت او افتاده است. او بعداً متوجه شد که آنچه روی تختش افتاد یک شهاب سنگ بود. همیلتون به پورتال خبری گفت: “من مثل برگ می لرزیدم.” تصور کنید که خواب هستید. همه چیز ایمن است و شما در رختخواب خود راحت می خوابید ، اما ناگهان هنگامی که شهاب سنگی به شما برخورد می کند از رختخواب بیرون می آیید. “

یک شهاب سنگ نسبتاً بزرگ ، به اندازه مشت یک مرد قوی ، در کنار خانم همیلتون فرود آمد و مقداری گچ و خاک روی دیوار را از بین برد و روی صورت او ریخت. این حادثه که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی مشغول کرد و سرانجام به دانشمندان اجازه داد تا شهاب سنگ را از نزدیک مطالعه کنند.

شهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتونشهاب سنگ 1.2 کیلوگرمی در دست روت همیلتون

“شهاب سنگ” هر ساعت و هر روز بر روی زمین پرتاب می شود. شهاب سنگ هایی که به اندازه کافی بزرگ هستند از مدار سیاره جان سالم به در خواهند برد و بر سطح سیاره ما فرود خواهند آمد و تبدیل به همان شهاب سنگ هایی می شوند که می شناسیم. برخی از این شهاب سنگ ها از مجموعه های شخصی و برخی از موزه ها به دست می آیند. برخی از آنها از طریق حراج و وب سایت هایی مانند eBay فروخته می شوند. در مارس 1999 ، کریستیز مجموعه ای منحصر به فرد از شهاب سنگ های کمیاب را در مجموع 4 میلیون دلار فروخت.

در طول شب شهاب سنگی به خانه همیلتون در شهر طلایی (شهری در 3700 ، 708 مایلی شرق ونکوور) برخورد کرد ، دیگر کانادایی ها دو صدای ترسناک شنیدند و توپ آتش را در آسمان شب دیدند. به گفته دانشمندان دانشگاه کلگری ، برخی موفق به ثبت تصاویری از این پدیده شده اند. پس از تماس خانم همیلتون با مرکز فوریت های پلیسی ، یک مأمور به خانه او آمد و گفت که ممکن است یک سنگ سرگردان در نتیجه انفجار در عملیات راه سازی در نزدیکی به اینجا ختم شود. با این حال ، تحقیقات بعدی نشان داد که آن شب هیچ انفجاری رخ نداد.

سپس پلیس حدس زد که سنگی که روی تخت خانم همیلتون افتاده است ممکن است یکی از دو شهاب سنگی باشد که صدای وحشتناک آنها در نزدیکی شنیده شده است. خانم همیلتون که از این موضوع شوکه شده بود به اتاق خواب خود بازنگشت و تمام شب را با نوشیدن چای خوابید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که او در ابتدا تصمیم گرفت این داستان را مخفی نگه دارد ، اما بعداً به محققان دانشگاه وسترن انتاریو اطلاع داد. پیوتر براونیکی از محققان مرکز علمی نیز به سرعت به محل حادثه رفت و اصالت شهاب سنگی را که به اعتقاد وی “از یک سیارک” بود ، تأیید کرد. خانم همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت این موضوع را به خانواده اش بگوید.

مثل برگ می لرزیدم. تصور کنید که خواب هستید و ناگهان با شهاب سنگی بیدار می شوید

شهاب سنگ ها در خانه ها و حیاط ها سقوط کرده اند. در سال 1982 ، یک جسم آبی با وزن 2.7 کیلوگرم به خانه ای در واترسفیلد ، کانکتیکات آمریکا برخورد کرد. این شیء به داخل اتاق نشیمن نفوذ کرد و سقف طبقه دوم و اول را سوراخ کرد و به داخل اتاق غذاخوری غلتید تا ساکنان را شگفت زده کند. در رویداد عجیب دیگری در سال 2020 ، یک شهاب سنگ 2 کیلویی از پشت بام به خانه تابوت ساز اندونزیایی سقوط کرد.

به گفته پروفسور براون ، احتمال برخورد یک شهاب سنگ به خانه خصوصی و برخورد با بستر در حدود یک در 100 میلیارد در سال است. شهاب سنگی که از اتاق خواب خانم همیلتون بیرون آمد یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی عبور کرد. محققان دانشگاه کلگری (257 کیلومتری شرق گلدن) بعداً شی دوم را در فاصله یک مایل و نیم از خانه همیلتون کشف کردند. دانشمندان از مختصات موجود در عکس ها و فیلم های محلی برای پیدا کردن شهاب سنگ استفاده کردند.

چیدمان اتاق خواب خانم همیلتون پس از برخورد شهاب سنگچیدمان اتاق خواب خانم همیلتون پس از برخورد شهاب سنگ

آلن هیلدبراند“او و همکارانش از دریافت این اجرام آسمانی بسیار خوشحال بودند و حتی” من فکر می کنم ما با خوشحالی در آغوش گرفته ایم. ” اطلاعاتی در مورد مواد اجرام منظومه شمسی و کمربند سیارک ها ، بنابراین ممکن است محققان بتوانند به جای مشاهده این اجسام از فاصله زیاد ، از آنها نمونه برداری کنند.

مقالات مرتبط:

دانشمندان همچنین می گویند می توانند از شهاب سنگ ها برای بازسازی مسیری که این اجرام کیهانی از فضا به زمین طی می کنند ، استفاده کنند. شهاب سنگها حدود 90 درصد جرم خود را در این مسیر از دست می دهند. دمای سطح شهاب سنگ ها در این سفر طولانی به بیش از 2000 درجه سانتیگراد می رسد و سرعت آنها گاهی از 50 برابر سرعت صوت فراتر می رود. اگرچه شهاب سنگ ها معمولاً هنگام یافتن گرما و خنک شدن خود را از دست می دهند ، اما هنوز تا حد زیادی گرم هستند.

خانم همیلتون گفت قصد دارد پس از اتمام دانشمندان شهاب سنگ را در ملک خود نگه دارد. گفته می شود احتمال مرگ یک شهاب سنگ بیشتر از برنده شدن بلیط بخت آزمایی است و اکنون که این اتفاق شگفت انگیز برای خانم همیلتون رخ داده است ، چرا به خرید بلیط بخت آزمایی فکر نکنید. وقتی خبرنگاری در مورد آن سوال کرد ، او گفت مجبور نیست این کار را انجام دهد زیرا قبلاً برنده شده است. خانم همیلتون گفت: “آسیبی ندیدم.” من چنین تجربه ای را پشت سر گذاشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. بنابراین تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که دوش بگیرم و گرد و غبار سر و صورتم را بشویم. “من بسیار خوشحالم که زنده هستم.”

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما