(تصاویر) کشف بزرگترین موج کیهانی باز مانده از بیگ بنگ!

[ad_1]

فرارو- یک تیم بین المللی از ستاره شناسان، دقیق ترین تصاویر را از بزرگترین موج شوک کیهانی قنابل شناهنیه اتنکم. این ضربه‌های غول‌پیکر بسیار بزرگ‌تر از کل کهکشان ما هستند و هنگام برخورد با خوشه‌هار کهکشانی هارنراری هستند.

ارش فرارو، جهان ما برای کهکشان‌هایی است که به طور یکنواخت پخش نشده اند، اما در ساختارهای وسیعی از شه اند. بزرگترین آن‌ها شامل هزاران کهکشان است که «خوشه‌های کهکشانی» نامیده می‌شوند. ? برخورد خوشه های کهکشانی قوی ترین رویدادهایی هستند که از زمان شکل گیری کیهان ما رخ می دهند و می توانند «آتشبازی» تماشایی ایجاد کنند که ما می توانیم با استفاده از تلسکوپ های رادیویی مدرن مشاهده کنیم.

کشف بزرگترین موج کیهانی باز مانده از بیگ بنگ!

وقتی دو خوشه کهکشانی با هم برخورد می کنند، می توانم شاهد انتشار یک جفت ضربات غولپیکر در میان خوشه های تازه شود که شباهت های زیادی به انفجارهای ناشی از هواپیماهای مافوق صوت، دارد. امروز تیم بین‌المللی از ستاره شناسان دقیق‌ترین مطالعه را در مورد یک ضرب‌های کیهانی انجام داد که در طی برخورد دو خوشه‌کشانی عظیم از یک میلیارد سال پیش ایجاد شد و خوشه‌کشانی به نام Abell 3667 را تشکیل داد.

کشف بزرگترین موج کیهانی باز مانده از بیگ بنگ!

پروفسور فرانچسکو دو گاسپرین استاد دانشگاه هامبورگ و اناف و همچنین نویسنده ارشد این مطالعه میگوید این روند بسیار ایدتر از آن چیزی است که در آن چیزی است که در آن چیزی است که میکردم. ضربه‌های ضربه‌ای به عنوان شتاب‌دهنده‌های ذرات غول پیکر عمل می‌کنند که الکترون‌ها را به سرعت‌های نازمرنیک برنو می‌دهند. هر چه این الکترونهای سریع از یک میدان مغناطیسی عبور کنند، رادیویی را که ما می‌بینیم می‌کنم. شوک‌ها توسط الگویی پیچیده از رشته‌های درخشان ایجاد می‌شوند که محل خطوط میدان مغناطیسی غول‌پیکر و مناطیمر نوارنر نوامرنررنانارنر.

این ضربه‌های هنوز در خوشه‌های کهکشانی تازه تشکیل می‌شود با سرعت بسیار بالای ۱۵۰۰ کیلو متر بر روی منتاس ی‌شلومتار کر آنیه منوتاس ی‌شلومتار کر آنیه منواس. این معنی است که جبهه شوک در مدت زمانی که برای خواندن این جمله فقط می‌کنید، از کل زمین عنور مور. اندازه‌گیری ضربه‌های اصلی چشمگیر است و کل عرض خوشه کهکشانی را در مجموع ۶.۵ میلیون سال نوری در می‌گیرند. برای مقایسه، کهکشان راه شیری، کهکشانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بیش از ۶۰ برابر کوچکتر از این مهوج ضاربر است.

کشف بزرگترین موج کیهانی باز مانده از بیگ بنگ!

این مشاهدات خاص به فرد با استفاده از تلسکوپ رادیویی جدید MeerKAT واقع در آفریقای جنوبی صورت گرفت. این تلسکوپ از ۶۴ بشقاب رادیویی مجزا تشکیل شده است که ۱۳.۵ متر قطر دارند و در مسافت ۸ کیلومتری پراکنهانه هستند. پروفسور فینوگونوف از دانشگاه هلسینکی، که در تحلیل و تحلیل این تحقیق مشارکت کرده است، نیز میگوید: “وجود شوکهها در آب 3667 با استفاده از تغییرات شدید در خواص گاز داغ که توسط انتشار اشعه ایکس ردیابی می شود، شناسایی می شود که داده های پرتویی توسط آن رصدخانه وجود دارد. XMM-Newton جمع آوری شده است. »

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما