فضانوردان درخشش آبی شگفت انگیزی را بر روی قاره اروپا – زومیت مشاهده می کنند

[ad_1]

در 8 اکتبر فضانورد فرانسوی توماس پسکه عکسی نادر از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گرفت. توییتر اشتراک گذاری مشترک

این تصویر ، که در یک فیلم تایم لپس تنظیم شده است ، ممکن است شبیه یک بمب کبالت باشد که در قاره اروپا منفجر می شود ، اما این نور آبی به ظاهر ترسناک هیچ آسیبی نمی رساند و حتی اکثر مردم متوجه آن نمی شوند.

آنچه در این نقاشی می بینید یک “رویداد درخشان گذرا” است. این پدیده شبیه به رعد و برق است. اما در جو فوقانی و به بالا اتفاق می افتد.

پدیده استارتر آبی در قاره اروپا

این رویداد ، که به عنوان “صاعقه جو فوقانی” نیز شناخته می شود ، شامل چندین پدیده مرتبط است که در طول طوفان رخ می دهد اما در ارتفاعات بسیار بالاتر از رعد و برق معمولی مشاهده می شود. اگرچه این وقایع مربوط به رعد و برق هستند ، اما مکانیسم متفاوتی دارند.

در انتهای استراتوسفر پدیده ای معروف به “شار آبی” وجود دارد که در اثر رعد و برق ایجاد می شود. اگر رعد و برق در ناحیه دارای بار منفی در بالای ابرهای طوفان منتشر شود ، قبل از رسیدن به ناحیه دارای بار مثبت در انتهای ابر ، به سمت بالا حرکت می کند و درخشش آبی در ذرات نیتروژن ایجاد می کند.

همچنین پدیده ای به نام “SPRITE” (اختلالات استراتوسفر-مزوسفر ناشی از بار الکتریکی طوفان های شدید) وجود دارد که در نتیجه تخلیه الکتریکی بر روی سلول طوفان ایجاد می شود. این پدیده همچنین ناشی از انتشار معمولی رعد و برق در ارتفاع پایین و پدیده “ELV” (تشعشع نور و اختلال فرکانس بسیار کم ناشی از منابع پالس الکترومغناطیسی) در یونوسفر است و به رنگ قرمز می درخشد.

سایر پدیده های مشابه عبارتند از “TROLE” یا “خطوط انتقال نوری قرمز روشن” که پس از SPRITE قدرتمند ، “Pixies” و “GHOST” ظاهر می شوند. همه این پدیده ها به نام موجودات خیالی مانند ارواح ، کوتوله ها و جن ها نامگذاری شده اند و دانشمندان باید ساعت های خوشی را برای نامگذاری آنها گذرانده باشند.

نمودار انواع رویدادهای گذرا در جو فوقانی

انواع رویدادهای درخشان موقت

توماس پاسک می نویسد: “نکته جالب در مورد این پدیده ها این است که تا چند دهه قبل آنها فقط در داستان خلبانان وجود داشتند و دانشمندان از وجود آنها قانع نشده بودند.” “اما پس از چند سال وجود ELVES تأیید شد و مشخص شد که GHOSTS کاملاً واقعی هستند و بر آب و هوا تأثیر می گذارند.”

در حالی که پاسکه مشخص نکرده است که این عکس کدام یک از درخشان ترین رویدادها را نشان می دهد ، ما احتمالاً شاهد یک “شروع کننده آبی” هستیم که نوعی از جت آبی است که بخش جت خود را کامل نکرده است و در عوض درخشندگی کوتاه تر و روشن تری ایجاد می کند.

این رویدادها به دلیل ارتفاع زیاد و پنهان شدن در پشت ابرهای طوفانی ، اهداف دشواری برای عکاسی زمینی هستند. علاوه بر این ، این رویدادها معمولاً از چند میلی ثانیه تا چند ثانیه طول می کشد و امکانات پیدا و ثبت آنها بسیار کم است.

با توجه به این موانع ، ایستگاه فضایی مکان بی نظیری برای مشاهده این رویدادهای موقتی است. به خصوص اگر در حال ضبط ویدئوی تایم لپس هستید. تاکنون فضانوردان ISS تعداد قابل توجهی عکس از این رویدادها گرفته اند و عکس های کمتری از زمین گرفته شده است.

شاید جالب باشد بدانید که سیاره زمین تنها مکانی نیست که چنین درخشش هایی در آن رخ می دهد. سال گذشته دانشمندان ارواح آبی را در جو مشتری مشاهده کردند.

نقشه ای از پدیده های ارواح آبی در جو مشتری

نقشه ای از پدیده SPRITE آسمانی در جو مشتری

به گفته پاسکه: “ایستگاه فضایی برای این نوع مشاهدات بسیار مناسب است زیرا بر فراز خط استوا پرواز می کند ، جایی که طوفان ها در این منطقه بیشتر است. این پدیده ها بسیار نادر هستند و ما خارج از آزمایشگاه کلمبوس اروپا هستیم [در ایستگاه فضایی] “ما تجهیزات لازم برای نظارت بر این چراغ ها را داریم.”

امیدوارم در آینده ، این تجهیزات تصاویر بیشتری از این پدیده های شگفت انگیز را برای ما ثبت کنند.



[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما