مگاموتور به زودی درایو جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و تولید خواهد کرد

[ad_1]

مگا موتور؛ شرکت تولیدی سایپا موتور، گیربکس و اکسل بزرگترین تولید کننده پیشرانه در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید موتور، گیربکس و موتورهای مگاموتور اکسل تأسیس شد و وظیفه آن کاهش بیشتر وابستگی صنعت خودروسازی کشورمان به ویژه گروه خودروسازی سایپا به تولید نیروی محرکه در خارج از کشور بود.

مگاموتور به زودی درایو جدیدی را برای محصولات سایپا طراحی و تولید خواهد کرد [به روز رسانی] – نوامبر 1400

مگاموتور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو غوطه ور شد، مجموعه ای از قطعات برای یک پیشرانه 16 سوپاپ تنفس طبیعی که به گفته نمایندگان غرفه این شرکت، یکی از نیروهای محرکه جدید سایپا خواهد بود.

به احتمال زیاد، این موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری دارای حداکثر قدرت 110 تا 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142-150 نیوتن متر خواهد بود. گفته می شود این موتور مطابق با استاندارد آلایندگی یورو 5 طراحی و تولید شده است و احتمالاً در سال آینده روی سدان های سایپا شاهین، آریا و P90 نصب خواهد شد.

موتور جدید سایپی دارای سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ورودی (CVVT) خواهد بود و مدیریت مگاموتور می گوید محصولاتی که از این موتور استفاده می کنند سوخت کمتری مصرف می کنند.

کارشناسان بر این باورند که پیشرانه جدید سایپا بر اساس قوای محرکه EC5 EC5 گروه ECA ساخته شده است و مشخصات مشابه این دو موتور نیز مؤید این ادعاست. قرار بود EC5 به همراه نسخه های پایه سیتروئن C3 به کشورمان تحویل داده شود که متأسفانه تحریم مجدد صنعت خودرو را غیرممکن کرد.

به نظر می رسد طراحی سیستم تعلیق نسخه پایه سیتروئن C3 باعث شد شرکت مگاموتور به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا، موتور EC5 را جانمایی کند.

ساخت موتور M15GSI برای خودروهای سایپا با شاسی X200 آغاز شد [به روز رسانی] – اد

بر همین اساس اخیراً اعلام شد که این شرکت قصد دارد وارد فاز اجرا و ساخت موتور M15GSI شود.

مدیرعامل شرکت مگاموتور با تایید این خبر گفت: هدف از پروژه توسعه موتور M15GSI (موتور بهبود یافته تیبا) کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازی سایپا و بهبود عملکرد موتور است.

مهندس جمشید کندری در تشریح روند اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تولید این موتور تا پایان سال 1400 با رعایت الزامات مصرف سوخت قابل ادامه است.

وی تصریح کرد: پس از اتمام مراحل طراحی مفهومی و تفصیلی، نقشه‌ها و مدارک اولیه موتور و نمونه‌سازی قطعات تکمیل شده و چندین ماه طول می‌کشد که شامل اصلاح برخی از قطعات و نمونه‌سازی چندگانه، عملکرد موتور و مصرف سوخت می‌شود.

موتور M15GSIکندری گفت: موتور M15GSI با کاهش شش تا هفت درصدی مصرف سوخت در نقاط کار موتور، افزایش قدرت موتور تا حدود هفت درصد و بهبود گشتاور موتور تا پنج درصد، تا پایان سال 1400 تمام مقررات مصرف سوخت را رعایت خواهد کرد. »

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به نحوه اعتبارسنجی محصول افزود: یک سری آزمایشات مکانیکی برای تایید طراحی محصول انجام شد که شامل رفتار روانکاری و سرمایش، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیکی شیر می‌شود. و تست های استقامتی روی موتور M15GSI انجام شد که همگی تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند.موتور M15GSI

به گفته مهندس کندری، فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده است، M15GSI را اجرا کرده و بر روی خودروهای سایین و کوئیک سایپ نصب کنید.

وی موتور M15GSI را موتور استراتژیک گروه خودروسازی سایپا در سال های آینده می داند و می گوید: باید با جدیت تمام انجام شود که خوشبختانه در حد قابل قبولی اجرا و محقق شده است.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

سایت شرط بندی معتبر: جایی که به راحتی پول خود را شرط بندی کنید
بهترین سایت شرط بندی: راهنمایی جامع برای عشق‌ورزان به شرط بندی
با سایت شرط بندی، همیشه بهترین شانس را داشته باشید!
سایت شرط بندی: جایی برای اشتیاق و شانس!
سایت شرط بندی: یک نگاه اجمالی به جهان شرط بندی
بهترین سایت انفجار با ضریب بالا: معرفی، اهمیت و کاربردها
Digital currencyبهترین مشاور کنکوربهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین سالن زیبایی تبریزخبرdigital currency tutorialبهترین سالن زیبایی اصفهانdigital currency channelدانشگاهGuide to buying household appliances
تماس با ما