واکسن جانسون و جانسون کرونا در دراز مدت موثرتر از فایزر و مدرن است

[ad_1]

تحقیقات گسترده روی 780000 آمریکایی نشان می‌دهد که اثربخشی سه واکسن کرونا فایزر، مدرنا و جانسون و جانسون ممکن است در عرض هشت ماه کاهش یابد، اما ایمنی واکسن همچنان قوی است.

این مطالعه تقریباً 780000 سرباز بازنشسته ایالات متحده را بین فوریه تا اکتبر 2021 مورد بررسی قرار داد. اثربخشی واکسن‌ها در این مطالعه با استفاده از دو معیار: محافظت در برابر عفونت (VE-I) و محافظت در برابر مرگ (VE-D) اندازه‌گیری شد. در پایان این دوره 8 ماهه، کارایی واکسن در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب از میانگین 9/87 درصد به 1/48 درصد افزایش یافته است.

بیشترین کاهش در اثربخشی در تک دوز واکسن جانسون و جانسون مشاهده شد که از 86.4 درصد به 13.1 درصد کاهش یافت. اثربخشی واکسن فایزر از 86.9 درصد به 43.3 درصد و اثربخشی واکسن مدرن از 89.2 درصد به 58 درصد افزایش یافته است. با این حال، توانایی محافظت در برابر مرگ در طول تحقیقات بالا باقی ماند.

اثربخشی واکسن ها در کاهش مرگ و میر ارتباط چندانی با افزایش شدید تعداد گونه های دلتا از ماه جولای نداشت. واکسن ها از جولای تا اکتبر 81.7 درصد در پیشگیری از مرگ در افراد زیر 65 سال و 71.6 درصد در افراد بالای 65 سال موثر بودند.

در گروه سنی زیر 65 سال، فایزر با نرخ موفقیت 84.3 درصد در پیشگیری از مرگ بیشترین تأثیر را داشت. مدرنا با 81.5 درصد و جانسون و جانسون با 73 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند. با این حال، در گروه سنی بالای 65 سال، مدرنا با 75.5 درصد پیشتاز بود و پس از آن فایزر با 70.1 درصد و جانسون و جانسون با 52.5 درصد قرار گرفتند.

باربارا کن، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «تحقیق ما هنگام مقایسه اثربخشی واکسن‌های کرونا با دانشمندان، سیاست‌گذاران و دیگران اطلاعات خوبی ارائه می‌دهد. این مطالعه می تواند به ما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد شروع دوز واکسن ها، دوزهای تقویت کننده و سایر اقدامات محافظتی، از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، آزمایش و سایر مداخلات بهداشتی کمک کند.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما