چرا باید نگران باشید؟

[ad_1]

فرارو- خطر مواجهه با SARS-CoV-2 از یک حیوان، برای اکثر مردم، بسیار کمتر از قرار گرفتن در آن توسط یک انراس د. اما اگر ویروس‌های بیماری را مبتلا کند و در میان آن‌ها گسترش یابد، می‌تواند هر چند مدت یکبانانر کند. چنین روندی رفت و برگشتی اکنون از روش تحقیق در مورد توجه قرار گرفته و به گفته آن‌ها به راهان تروان ی‌نروان موروان.

ارش فرارو، در آوریل بود که اخباری مبنی ۲۰۲۰ در باب ها و شیرهای باغ وحشی برانکس به کوید -۱۹ منتشر شد. ماهها پس از این تشخیصهای شگفت انگیز، پژوهشگر و بررسی کننده SARSCoV-2- ویروسی که باعث COVID-19 می شود را در دهها گونه حیوان، چه در اسارت و چه در حیات وحش، پیدا کردند. چگونه بسیاری از حیوانات به ویروس مبتلا می شوند؟ و این چه معنایی برای سلامت عمومی انسان و حیوان دارد؟

محققین دامپزشکی دارند که بیماریهای حیوانی دارند، از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و دام را که می توانند هم انسان و هم حیوانات را آلوده کنند، برسی می کنند. در این میان، برای سلامت عمومی انسان و حیوان مهم است که بدانیم چه گونرنه‌هایی از این جاناتوانی‌ها از این جاناتوانب. برای این منظور آزمایشگاههای سراسر جهان حیوانات اهلی، اسیر و وحشی را برای رهگیری ویروس در میان آنها آزمایش کرده اند و علاوه بر آن بر آن جستجو می شود تا گونه های حساس به این ویروس نیز شناسایی شوند. لیست حیوانات شامل بیش از ده گونه است. اما در واقعیت، خطرها ممکن است بسیار گسهرده‌تر باشند، زیرا گونه‌ها و حیوانات منفرد بسیار کتران مارانا هستند. دانشمندان میگویند این موضوع پیامدهای جدی برای سلامت انسان دارد، زیرا حیوانات نه تنها میتوانند پاتوژنهایی مانند ویروس را منتشر کنند، بلکه میتوانند منبع جهشهای جدید نیز باشند.

کدام حیوانات به ویروس مبتلا می شوند؟

تا فوریه ۲۰۲۲، آزمایشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیص دامپزشکی تایید کرده‌اند که ۳۱ حیوان نسبت به SARS-CoV-2 حساس هستند. علاوه بر حیوانات خانگی و حیوانات باغوحش، دریافت کنندگانی که از پستانداران غیرانسانی شامل راسوها، موش های آهویی، کفتارها، موش های جنگلی، گندراسوهای راه و روباه قرمز از جمله حیواناتی هستند که مستعد مبتلا به SARS-CoV-2 هستند. آهوی دم سفید و راسو تنها دو گونه جانوری هستند که در حیات وحش حامل این ویروس هستند. به نظر نمی‌رسد که این حیوانات به استثنای راسو، مانند انسان‌ها بیماری بالینی‌ها بیماری بالیجنی هستند. با این، حتی حیواناتی که به نظر بیماران مبتلا نیز مککن هستند، ویروس را به هم و به هانر باهاننرهنر می رساند. هنوز سوالات زیادی در مورد اینکه کدام حیوانات می توانند به ویروس منتقل شوند، به انسان منتقل می شوند، بی پاسخ مانده است.

چرا باید نگران باشید؟

نحوه جستجوی ویروس در حیوانات

سه راه برای مطالعه بیماریهای مشترک بین انسان و دام وجود دارد. اول با مشاهده حیوانات خانگی یا گونه های اسیر مانند حیوانات باغ وحش ها، دوم آزمایش حیوانات وحشی در تشخیص ویروس ها و نهایت قرار دادن حیوانات در معرض ویروس آزمایشگاه. در مراحل اولیه یا دامپزشکی آزمایشان، زمانی که از صاحب حیوانات خانگی یا مراقبان باغ وحش، حیوانات را با مشکلاتی سرفه مشاهده کردند، از پزشکان خواستند تا آنها را آزمایش کنند. برای این کار از همان روش نمونه برداری از طریق دستگاه PCR شد، زیرا برای حیوانات نیز همان عرآیند نمونه همان همان همچنین آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی مانند آزمایشگاه های انسانی، سالانه صدها هزار آزمایش برای بیماری های حیوانی انجام می دهند، بنابراین به راحتی می توانند آزمایش SARS-CoV-2 را آغاز کنند.

با تکیه بر تحقیقات قبلی، تعیین شده‌اند فرضیه‌هایی در مورد اینکه کدام حیوان در سواری سواری مستعد مستعد است. گربه‌ها، همسترها و راسوها در طی اولین گزارش‌های سرطانی در سال 2002 مبتلا شدند، بنابراین، به‌علاوه را می‌دانند که نسبت به بیماری‌های جدید حساس هستند. مطمئناً، تحقیقات نیز نشان داد که SARS-CoV-2 به این گونه‌ها در محیط آزمایشگاهی بیمار می‌کند. برای مثال، در طول تابستان و پاییز 2020 که در سراسر ایالات متحده منتشر شد، این ویروس به سرعت در میان راسوها یافت و این جانور، زیرا با همنوعان خود ارتباط بسیار نزدیکی دارد، این ویروس را در تمام مزارع ایالات متحده منتشر کرد. .

اخیراً و در ۷ فوریه ۲۰۲۲ نیز یک مقاله علمی را منتشر کردند که نشان می‌دهند استاتن آیورین وزن‌های استاتن آیورین یورندن، نوین، از آنجایی که این ویروس رویه غالب در میان اهالی نیویورک بود، شواهد قوی می‌کند که انسان‌ها نوار یک انسان‌ها هوان یه انسان‌ها بوان یه انسان‌ها بوانب. با این حال، اولین تماس با SARS-CoV-2 در کمترین ششم آمریکا و کانادا با SARS-CoV-2 هنوز به صورها در داقل شش ایالت آمریکا و کانادا با SARS-CoV-2 هنوز به صورت اقی راس به صورها درزا است. در نهایت، تشخیص بیماری‌های مختلف برای حیوانات، آزمایش‌های در معرض خطر ویروردر رورن حیتوانرار. این مطالعات ارزیابی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که می‌کنند که ویروس‌های آلوده چگهونه را دفع می‌کنند، علائم بالینر نرنر هاورنی هارند یا رنروار هاورن.

خطرات ویروسی پرش گونه

خطر مواجهه با SARS-CoV-2 از یک حیوان، برای اکثر مردم، بسیار کمتر از قرار گرفتن در آن توسط یک انراس د. اما اگر ویروس در میان حیوانات منتشر و گسترش یابد، گهگاهی به انسان‌هامر بازمی‌گروس که به گنون فنورفد می‌رسند. در این پروسه اول، بیماری‌ها در محیط SARS-CoV-2 را در یک محیط افزایش می‌دهند. دوم، تعداد زیادی از حیواناتی که می توانند از بین بروند را حفظ کنند، می توانند به عنوان یک مخزن عمل کنند و اگر تعداد زیادی از حیواناتی که می توانند ویروس را کاهش دهند، آن را حفظ می کنند. این به ویژه در مورد حیواناتی است که به تعداد زیاد در مناطق حومه شهر زندگی می کنند و می توانم بسازم و می توانم بکنم و می توانم و می توانم و می توانم بکنم و می توانم.

در نهایت، زمانی که SARS-CoV-2 از انسان به حیوانات سرایت می‌کند، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ویروس‌ها ویروس‌ها و ویروس‌های ویروسی هستند که سجعام دارند. به عبارت دیگر ویروس‌ها با جهش با ویژگی‌های منحصر به فرد – درجه حرارت بدن، رژیم غذایی رارت یروس‌ها نوترکیب ایموس‌ها نوترکیب ایموس‌ها نوترکیب ایموس‌ها نوترکیب ایموس‌ها نوترکیب ایمنی – هروانری بنابراین هرچه گونه‌های بیشتر از حیوانات آلوده می‌شوند، جهش‌های بیشتر رخ خواهد داد. این امکان وجود دارد که سویه‌های وجود داشته باشد که در ظاهر می‌شوند، گونه‌های جدید جانوری هرا آننود. یا این امکان وجود دارد که انواع جدید در ابتدا از حیوانات نشأت گرفته و انسانها را آلوده کنند.

داستان SARS-CoV-2 در حیوانات هنوز به پایان نرسیده است. بر اساس CDC از هر 10 بیماری عفونی انسانی 6 مورد می تواند از حیوانات به انسان سرایت کنند و حدود سه چهارم بیماری های عفونی جدید یا نوظهور در افراد از حیوانات ایجاد می شود. نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌تواند به میزان زیادی از همه‌گیری‌های آینده را کاهش دهد، و این نوع تحقیقات از نظر تاریخی با بودجه کمتری بوده است. با وجود این، در سال 2021، CDC تنها 193 میلیون دلار به مطالعه بیماری های عفونی مشترک بیونسان و دام اختصاص داد که کمتر از یک چهارم درصد کل بودجه cdc است. هنوز ناشناخته‌های زیادی در نحوه انتقال ویروس‌ها بین انسان‌ها و حیوانات، نحوه زنعردگی و جهش آت‌ورار. هر چه بیشتر در این خصوص بدانند، مقامات بهداشتی، دولت ها و بهتر می توانند برای همه تصمیم گیری های بعدی و یا استفاده از آن جلوگیری کنند.

منبع: scitechdaily

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما