چرا برنج ایرانی گران شده است؟

[ad_1]

ارو- قیمت برنج ایرانی نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد افزایش داشته است. تحقیقات نشان می دهد برنج طارم و برنج ممتاز هاشمی بهمن ماه گذشته به 33 هزار تومان رسیده است. اما اکنون این قیمت به طور میانگین به ازای هر کیلوگرم برنج درجه یک طارم و هاشمی به ۷۱ تا ۷۸ هزار تومان رسیده است. هر کیلوگرم برنج فجر از 56 هزار تومان تا 60 هزار تومان و قیمت برنج نیمه دانه طارم به 41 هزار تومان رسید.

به گزارش فرارو برنج ایرانی طارم مرغوب 4.5 کیلویی بسته بندی گلستان در حال حاضر 340 هزار تومان به فروش می رسد. تومان که به طور متوسط ​​هر کیلوگرم بالای 75 هزار تومان است. بسته 10 کیلویی برنج هاشمی برند تعاونی یوسفی پناه 780 هزار تومان و هر کیلو 78 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت برنج ۱۰ کیلوگرمی هاشمی ممتاز طبیعت به ۷۱۲ هزار ریال رسید. همچنین برنج دوم 4.5 کیلوگرمی گلستان با قیمت 384 هزار تومان به فروش می رسد. تومان یعنی هر کیلوگرم آن برای خریدار ایرانی 85 هزار تومان تمام می شود.

قیمت هر کیلوگرم برنج نیمه دانه طارم با افزایش چشمگیر به 40 هزار و 900 تومان رسید. ده کیلوگرم برنج فجر ممتاز در بسته بندی برند ستایش 572 هزار ریال قیمت دارد. تومان که هر کیلوگرم آن 57 هزار تومان است.

رئیس شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به علت افزایش قیمت برنج داخلی، این افزایش را ناشی از کمبود عرضه و افزایش هزینه نگهداری آن می داند.

انباشت، کاهش تولید و بحران آب از دلایل گرانی برنج ایرانی است

چرا برنج ایرانی گران شده است؟سید تقی جعفریان رئیس اتحادیه برنج کاران مازندران درباره دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی به فرارو گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داده اند تا افزایش چشمگیر قیمت برنج داخلی را تجربه کنند. اما یکی از مهمترین عوامل کاهش 30 تا 40 درصدی کسری عملکرد است. این بدان معناست که محصولات کمتری نسبت به سال برداشت گذشته تولید شده است، بنابراین عرضه محصول در بازار به همین نسبت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر ورود پول های سرگردان به بازار برنج بود. در نتیجه، شاهد بوده ایم که بسیاری از مردم به طور گسترده در بازار برنج می خرند و اکنون برنج در انبارهای آنها انبار شده و مصرف می شود. این انباشت اکنون منجر به کمبود این کالا در سطح بازار شده است.

جعفریان با اشاره به اینکه دولت به موقع ممنوعیت تعرفه ها را لغو نکرد، گفت: قبل از این اتفاقات به دولت اطلاع دادیم که وضعیت تامین آب به مرحله بحرانی و خطرناکی رسیده است، زیرا می دانستیم گرما افزایش می یابد و آفتاب شدید خواهیم دید. ; بنابراین اگر این ممنوعیت در تابستان برداشته شود، می تواند به بهبود تولید کمک کند. ناگفته نماند که وضعیت بحرانی آب و گرما و شدت تابش خورشید نیز نقش بسزایی در محدود کردن تولید محصول داشته است.

رئیس اتحادیه برنج داران مازندران افزود: در حال حاضر نظارت و کنترل آن طور که باید و شاید انجام نمی شود. زیرا در صورت عدم کنترل و نظارت، برنج از انباری به انبار دیگر منتقل شده و جمع آوری آن صورت می گیرد. این امر باعث تغییر لحظه ای قیمت ها در بازار برنج و همچنین در بازار طلا و دلار شد.

وی افزود: برنج انحصاری معمولاً می تواند شش تا یک سال در انبار بماند و به مرور زمان برنج مورد حمله آفات، کرم و شپش قرار می گیرد. در نهایت بیشتر این برنج از بین می رود. متأسفانه مشخص نیست چرا سازمان امنیت بر مسئولان نظارت ندارد.

مخلوط برنج پاکستانی ارزان قیمت و برنج داخلی به عنوان برنج ایرانی به فروش می رسد!

یکی از فعالان اتحادیه برنج گفت: اختلاط برنج پاکستانی با برنج ایرانی در شمال کشور بیداد می‌کند و فعالان بازار در استان‌های شمالی کشور به شدت افزایش یافته‌اند. فکر می کنم باندهایی پشت این اقدامات هستند و علاوه بر این، مافیای این بازار به هر وسیله ای این کالا را به سمت تجمل گرایی سوق می دهد. امروزه اکثر مردم توان خرید برنج ایرانی را ندارند و تنها قشر خاصی از مردم می توانند برنج بومی را خریداری کنند که این میزان نیز بسیار محدود است. البته هر روز که می گذرد این محصول برای مردم دورتر می شود و سفره مردم کوچکتر می شود.

جعفریان همچنین با اشاره به قیمت انواع برنج در کارخانه (برنج خام قبل از بسته بندی در تعاونی ها و برندها از جمله برنج شکسته و سالم): برنج پرمحصول فجر به 46 تا 47 هزار تومان رسید. همچنین قیمت برنج ند از 36000 تا 37000 تومان است. در حال حاضر برنج طارم در کارخانه از 62000 تا 64000 تومان است. البته برای دستیابی به قیمت مناسب برای برنج در بازار، باید هزینه های بسته بندی، برنج شکسته و سود برندگان را نیز در نظر بگیرید. حدود 10 تا 15 هزار تومان باید به قیمت های اعلام شده فروش برنج در کارخانه اضافه شود. بنابراین قیمت برنج طارم درجه یک در بازار باید به 75 تا 80 می رسید، البته مسئولان جهاد کشاورزی می گویند قیمت برنج داخلی در بازار کمتر از این ارقام است، اما در واقع قیمت ها خلاف این را به ما می گوید. این اظهارات

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما