چرا در پاندمی سفرماسک بزنیم؟

[ad_1]

برای جلوگیری از انتشار ویروس، لازم است مردم در زمان های وجود بیماری در جامعه بویژه در فضاهای سرپوشیده مثل اتوبوس، مترو، فروشگاه ها و همچنین مکان هایی که همه افراد از اعضای خانواده حضور دارند، ماسک بزنند.

به گزارش ایسنا، استفاده از ماسک برای فرد ناقل بیماری، بیشتر دارد. اما از آنجایی که افراد ناقل بیماری ممکن است بدون وجود، استفاده از ماسک برای همه اسور باشد.

دکتر فرشید رضایی _ دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درباره چرایی استفاده از ماسک در زمان پاندمی گفت: از شروع پاندمی برای کاهش خطر و احتمال خطر ابتلا به بیماری، زندگی انسانها با ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی گره خورده است و مهم ماسک زدن همگانی در تمام کشور‌ها شناخته شده است، اما خوب است در مورد ماسک و روش‌های صحیح ناسا.

به گفته وی، یکی از روشهای اصلی انتقال بیماری، قطرات و ذرات ریز تنفسی است که هنگام نفس کشیدن (حتی در حال سکوت) صحبت کردن، آواز خواندن (بویژه با صدای بلند و دسته جمعی) و سرفه یا عطسه خارج می شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از مبتلایان به بیماری‌ها هیچ‌گونه علائمی ندارند. طرفی در اوایل به بیماری افراد مبتلا معمولا بدون علامت هستند، اما حتی در این شرایط نیز انتقال بیماری از طریق قطرات و ذرات ریز خطری وجود دارد و می تواند دیگران را بیمار کند; بنابراین برخی از افراد می‌توانند ناقل باشند، در حالی که خود از آن خبر ندارند.

رضایی گفت: با توجه به موارد فوق برای جلوگیری از انتشار ویروس، لازم است همه مردم در زمان های وجود بیماری در جامعه به ویژه در فضاهای سرپوشیده مثل اتوبوس، مترو، فروشگاه ها و همچنین مکان هایی که غیر از اعضای خانواده حضور دارند، ماسک بزنند. . استفاده از ماسک فرد ناقل بیماری، بیشتر دارد. اما از آنجایی افراد ناقل بیماری ممکن است بدون وجود، استفاده از ماسک برای همه ضسرو.

حدود نسبت اجتماعی، در صورت داشتن ماسک چقدر است؟

وی ادامه داد: در مورد وضعیت خاص افراد از نظر بیماری، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و احتمال انتشار ویروس باید توجه داشته باشد که در تماس با فرد سالم با فرد بیمار در صورتی که هر یک از آنها ماسک نمی‌کنند و کمتر می‌شوند. متر داشته باشند، احتمال انتشار ویروس خیلی زیاد است. در تماس فرد سالم دارای ماسک با فرد بیمار بدون ماسک در صورتی که کمتر از 2 متر بامتر زالم دارار ماسک با فرد بیمار بدون ماسک در صورتی که کمتر از 2 متر بدیگر فاوار ه متامریا باشد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رضایی گفت: در تماس فرد سالم بدون ماسک با فرد بیمار دارای ماسک در صورتی که کمتر از 2 متر از فاصله داشته باشد، احتمال انتشار ویروس متوسط ​​وجود داشته باشد. همچنین در تماس فرد سرد سالم با فرد بیمار در صورتی که هر دو دارای ماسک باشند و کمتر ار در نهایت در تماس فرد سالم با فرد بیمار در صورتی که هر دو دو دارای ماسک باشند و یشرد سالم با فرد بیمار در صورتی که هر دو دو دارای ماسک باشند و سلامت با فرد بیمار در صورتی که هر دو دو نفر دارای ماسک باشند. و یشرد سالم با مرد بیمالیگ

وی تاکید کرد: همچنین احتمال انتشار ویروس زمان ماندن در خانه تقریبا صفر است.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما