چند راه حل ساده؛ چگونه به سرعت از شر “سنگ کلیه” خلاص شویم؟

[ad_1]

سنگ‌های کلیه کوچک معمولاً بدون هیچ علامت یا مشکلی دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ‌تر در مجاری ادراری قرار می‌گیرند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

یکی از وظایف کلیه ها حذف اوره و مواد معدنی اضافی از خون است. بدن انسان به طور معمول این مواد را از طریق ادرار دفع می کند و در برخی موارد، تجمع بیش از حد نمک در کلیه می تواند منجر به تشکیل سنگ های کریستالی شود.

سنگ کلیه می تواند در هر دو کلیه ایجاد شود. این سنگ ها از آنجا به دستگاه ادراری می روند که کلیه ها را به مثانه متصل می کند.

سنگ‌های کوچک‌تر کلیه معمولاً بدون هیچ علامت یا مشکلی دفع می‌شوند، اما سنگ‌های بزرگ‌تر در مجاری ادراری قرار می‌گیرند و باعث درد می‌شوند. اگر این سنگ ها برداشته نشوند، می توانند منجر به عوارضی مانند عفونت یا آسیب کلیه شوند.

عوامل متعددی بر سرعت از بین رفتن سنگ کلیه تأثیر می گذارد. مدیکال نیوز تودی به بررسی عواملی پرداخته است که دفع سنگ کلیه را تسریع کرده و از تشکیل و بزرگ شدن سنگ کلیه جلوگیری می کند.

چه مدت طول می کشد تا سنگ از کلیه عبور کند؟

دو عامل اصلی وجود دارد که بر سرعت از بین رفتن سنگ کلیه تأثیر می گذارد. اندازه و محل سنگ.

سنگ های کوچکتر معمولاً سریعتر و با درد کمتر دفع می شوند. 80 درصد سنگ های کوچکتر از 4 میلی متر به طور خودکار در یک ماه برداشته می شوند. حدود 60 درصد از سنگ های ضخامت 4 تا 6 میلی متر در عرض 45 روز برداشته می شوند. سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر نیز می توانند در یک سال از بدن خارج شوند، اما بهتر است برای برداشتن آنها به پزشک مراجعه کنید تا جراحی شود.

محل سنگ کلیه بر اینکه آیا بدن می تواند سنگ را به طور خودکار دفع کند یا خیر، تأثیر می گذارد. برخی از سنگ ها در خود کلیه هستند، در حالی که برخی دیگر می توانند در مجاری تشکیل شوند.

سنگ های کلیه در بالای مجاری به کلیه ها نزدیک تر هستند و سنگ های پایین کلیه به مثانه نزدیک تر هستند. بر اساس یک مطالعه در سال 2014، تقریباً 50 درصد از سنگ های تشکیل شده در نزدیکی کلیه ها و 80 درصد از سنگ های تشکیل شده در نزدیکی مثانه به طور خودکار بدون هیچ مداخله ای از بین می روند.

چگونه سنگ زدایی را تسریع کنیم؟

بهترین راه برای تسریع دفع سنگ کلیه نوشیدن آب فراوان است. مصرف زیاد مایعات باعث افزایش ادرار می شود که به جابجایی سنگ ها در خروجی کمک می کند.علاوه بر این افراد می توانند با کاهش مصرف پروتئین، کلسیم و نمک و افزایش مصرف مرکبات از تشکیل سنگ های جدید و بزرگ شدن سنگ های موجود جلوگیری کنند.

مرکبات به دلیل محتوای سیترات می توانند به پیشگیری از سنگ کلیه کمک کنند و متخصصان تغذیه و پزشکان ممکن است رژیم غذایی خاصی را برای درمان سنگ کلیه پیشنهاد کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

“درد” نشان می دهد که فرد باید به پزشک مراجعه کند. درد تعیین می کند که آیا برای برداشتن سنگ کلیه به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز است یا خیر. در صورت مشاهده علائمی مانند درد شدید و مداوم در پشت و پهلوها، بوی نامطبوع ادرار، سوزش هنگام ادرار، خون در ادرار، تب، لرز و استفراغ، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید. اینها می تواند نشانه های عفونت کلیه باشد که برای جلوگیری از عوارض جدی تر نیاز به درمان فوری دارد.

علاوه بر جراحی، روش های مختلفی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد. جراحی به ندرت اولین انتخاب درمانی است، اما در “طب مدرن” سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر نیاز به جراحی دارند، اما در “طب سنتی” راهکارهای تغذیه ای وجود دارد که می تواند حتی سنگ های بزرگتر از 6 میلی متر را نیز درمان کند.

سنگ هایی با این اندازه ممکن است در مجاری ادراری گیر کرده و منجر به عفونت و آسیب به بافت کلیه شود.

مدت زمان بهبودی بیمار از سنگ کلیه به نوع سنگ برداشته شده بستگی دارد. اگر سنگ به طور طبیعی یا با مقدار کمی دارو دفع شود، عوارض جانبی به سرعت از بین خواهند رفت. اگر تارتار با جراحی برداشته شده باشد، معمولاً فرد می‌تواند در همان روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردد، اما در برخی موارد افراد باید از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنند و پس از مشورت با پزشک متخصص تا حدود یک هفته پس از جراحی به حالت عادی برگردند. .

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تعبیر خواب برف در بهار برای زن متاهل
تعبیر خواب ماه کامل ابن سیرین
چگونه بهترین پرینتر را انتخاب کنیم؟
دنیای جذاب تخته نرد: بازی کلاسیک استراتژی و شانس
راهنمایی برای خرید پرینتر
Unlocking the World of Money Exchanges
تماس با ما