آیا رنگ های خوراکی مصنوعی برای سلامتی خطرناک هستند؟ – میت

[ad_1]

بروز سرطان کولورکتال (سرطان کولورکتال) در میان جوانان، که به عنوان افراد زیر 50 سال تعریف می شود، از اوایل دهه 1990 در سراسر جهان افزایش یافته است. انتظار می‌رود که میزان سرطان کولون (رکتال) و رکتوم (رکتال) تا سال 2030 به ترتیب 90 و 124 درصد افزایش یابد. یکی از دلایل احتمالی این روند افزایش جهانی مصرف رژیم غذایی غربی است که شامل مقادیر زیادی گوشت قرمز و فرآوری شده، شکر افزوده شده و غلات تصفیه شده است.

حدود 60 درصد از رژیم غذایی استاندارد ایالات متحده (SAD) شامل غذاهای بسیار فرآوری شده مانند شیرینی های فرآوری شده، نوشیدنی ها و گوشت های فرآوری شده است. رژیم غذایی SAD با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

یکی از جنبه های آزاردهنده غذاهای پخته شده رنگارنگ بودن آنهاست. این ویژگی در بسیاری از میان وعده های خوشمزه عید کریسمس مشهود است. با این حال، بسیاری از رنگ های اضافه شده به این غذاها مصنوعی هستند. شواهدی وجود دارد که رنگ های خوراکی مصنوعی می توانند فرآیندهای شروع تومور را تحریک کنند.

لورن هافست، مدیر مرکز تحقیقات سرطان روده بزرگ در دانشگاه کارولینای جنوبی، اثرات رنگ های خوراکی مصنوعی را بر سرطان روده بزرگ مطالعه می کند. در حالی که تحقیقات او در مورد خطر احتمالی رنگ های خوراکی مصنوعی در سرطان به تازگی آغاز شده است، او معتقد است که در خوردن این غذاها باید تجدید نظر شود.

رنگ های خوراکی مصنوعی چیست؟

رنگ های مصنوعی در صنایع غذایی استفاده می شود. زیرا ظاهر غذا را بهتر می کند. اولین رنگ های غذایی با استفاده از قطران زغال سنگ در اواخر قرن نوزدهم تولید شد. امروزه رنگ های غذایی اغلب از ماده شیمیایی نفتالین حاصل از نفت ساخته می شود و محصول نهایی را رنگ های آزو می نامند.

تولید کنندگان مواد غذایی رنگ های مصنوعی را به رنگ های طبیعی مانند عصاره چغندر ترجیح می دهند. زیرا ارزان تر، روشن تر و بادوام تر هستند. اگرچه صدها رنگ خوراکی مصنوعی در قرن گذشته تولید شده است، اما اکثر آنها سمی هستند. تنها 9 نمونه از این رنگ ها مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند و تعداد رنگ های تایید شده توسط اتحادیه اروپا از این هم کمتر است.

چه چیزی باعث سرطان روده بزرگ می شود؟

آسیب DNA عامل اصلی سرطان روده بزرگ است. هنگامی که آسیب DNA در ژن‌های ایجادکننده سرطان رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به جهشی شود که به سلول‌ها می‌گوید به طور غیرقابل کنترلی تقسیم می‌شوند و باعث سرطانی شدن آنها می‌شود.

مقالات مرتبط:

التهاب یکی دیگر از عوامل ایجاد سرطان کولورکتال است. التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی سلول‌های التهابی را می‌فرستد تا شروع به بهبود زخم کنند یا پاتوژن‌ها را بگیرند. هنگامی که التهاب ادامه یابد، می تواند با آزاد کردن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد که به DNA آسیب می زند، به سلول های سالم آسیب برساند. مولکول های دیگری به نام سیتوکین ها می توانند التهاب را طولانی کرده و تقسیم سلولی و رشد سرطان در روده را در زمانی که زخمی برای التیام وجود ندارد، افزایش دهند.

عادات غذایی ناسالم طولانی مدت همچنین می تواند منجر به التهاب خفیف شود که علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند. اما تحت این شرایط، مولکول های التهابی می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند.

رنگ های خوراکی مصنوعی و سرطان

در حالی که هیچ یک از رنگ های غذایی مصنوعی مورد تایید FDA به عنوان سرطان زا طبقه بندی نمی شوند، تحقیقات موجود نشان دهنده خطرات بالقوه آنها برای سلامتی است. به عنوان مثال، باکتری های روده می توانند رنگدانه های مصنوعی را به مولکول های سرطان زا تجزیه کنند. تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی تعامل میکروبیوم با رنگ های خوراکی مصنوعی و خطر احتمالی سرطان مورد نیاز است.

تحقیقات نشان داده است که رنگ های خوراکی مصنوعی می توانند به DNA و پروتئین های سلول ها متصل شوند. همچنین شواهدی وجود دارد که رنگ های مصنوعی می توانند مکانیسم های التهابی بدن را تحریک کنند. این مکانیسم ها می توانند برای سلامت روده بزرگ مضر باشند.

نشان داده شده است که رنگ های غذایی مصنوعی به DNA در جوندگان آسیب می زند. داده های منتشر نشده دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می دهد که رنگ های آلورا قرمز یا قرمز 40 و تارترازین یا زرد 5 در آزمایشگاه می توانند به DNA سلول های سرطانی روده بزرگ آسیب بزنند. قبل از اینکه بگوییم این رنگ‌ها مستقیماً به DNA آسیب می‌زنند، نتایج باید در مدل‌های حیوانی و انسانی تکرار شود.

جدول رنگ های خوراکی مصنوعی

داده های منتشر نشده توسط لورن هافست و الکساندر چومانوویچ از دانشکده داروسازی دانشگاه کارولینای جنوبی. محور عمودی آسیب DNA را نشان می دهد (که با روش دم دنباله دار اندازه گیری می شود) و محور افقی غلظت رنگ را نشان می دهد.

در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده، افزایش سطوح رنگ های خوراکی قرمز و زرد مصنوعی باعث آسیب DNA در سلول های سرطانی روده بزرگ می شود. رده‌های سلولی سرطان کولون در مواجهه با آلوئه ورا و تارتازین آسیب DNA را نشان می‌دهند.

تاثیر رنگ های مصنوعی مواد غذایی

داده های منتشر نشده توسط لورن هافست و الکساندر چومانوویچ از دانشکده داروسازی دانشگاه کارولینای جنوبی. محور عمودی آسیب DNA و محور افقی زمان انکوباسیون را نشان می دهد. غلظت یک میلی‌مولاری رنگ مورد استفاده قرار گرفت.

در نهایت، رنگ های خوراکی مصنوعی می تواند برای کودکان نگران کننده باشد. کودکان بیشتر مستعد سموم محیطی هستند. زیرا بدن آنها به رشد خود ادامه می دهد. کارشناسان معتقدند رنگ های خوراکی مصنوعی نیز می توانند در این مشکل دخیل باشند. به خصوص که در غذای کودک فراوان هستند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که بیش از 40 درصد از اقلام غذایی که در یک فروشگاه بزرگ کارولینای شمالی به کودکان فروخته می‌شوند حاوی رنگ‌های خوراکی مصنوعی هستند. تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود کودکان چگونه می توانند تحت تاثیر قرار گرفتن مکرر در معرض رنگ های غذایی مصنوعی قرار بگیرند.

خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهید

در حالی که خوردن چند وعده غذایی ناسالم در تعطیلات باعث سرطان روده نمی شود، رژیم غذایی فرآوری شده طولانی مدت می تواند. در حالی که برای درک ارتباط بین رنگ های مصنوعی و سرطان به تحقیقات بیشتری نیاز است، اقدامات مبتنی بر شواهد وجود دارد که می توانید اکنون برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ انجام دهید.

یکی از راه ها غربالگری سرطان روده بزرگ است. مورد دیگر افزایش فعالیت بدنی است. در نهایت، می توانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید که شامل غلات کامل، میوه ها و سبزیجات بیشتر و کمتر الکل، قرمز و گوشت های فرآوری شده باشد.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما