اروپا ارتباط احتمالی بین واکسن کرونا جانسون و جانسون و نوع جدیدی از لخته شدن خون را گزارش می دهد

[ad_1]

تنظیم کننده مواد مخدر اتحادیه اروپا می گوید که مربوط به نوع نادر لخته خون در رگ های عمقی و واکسن Corona Johnson & Johnson (J&J) است و توصیه کرد که این مشکل به عنوان یک عارضه جانبی واکسن شناخته شود.

آژانس داروهای اروپایی علاوه بر اشاره به مشکل لخته شدن خون ، می گوید ترومبوسیتوپنی (ITP) از عوارض جانبی واکسن های جانسون ، جانسون و استرازنکا است. این اختلال خونریزی به دلیل حمله اشتباه سلول های بدن به پلاکت ها ایجاد می شود. جانسون و جانسون می گوید ، در حالی که احتمال چنین عوارضی بسیار کم است ، آنها هنوز با آژانس هایی مانند آژانس داروسازی اروپا همکاری می کنند تا اطلاعات مربوط به واکسن ها را به روز کنند.

J&J می گوید: “ما از افزایش آگاهی در مورد علائم و نشانه های نادر حمایت می کنیم تا اطمینان حاصل شود که می توانیم این مشکلات را به سرعت شناسایی و درمان کنیم.” یک عارضه بسیار نادر “ترومبوز با سندرم ترومبوسیتوپنی” (TTS) قبلا با واکسن J&J و Astrazenka گزارش شده بود.

آژانس دارویی اروپا می گوید این لخته خون جدید ، که به عنوان “ترومبوز وریدی” یا VTE شناخته می شود ، می تواند تهدید کننده زندگی باشد و باید برچسب واکسن جانسون و جانسون جدا از TTS نوشته شود. ترومبوز وریدی معمولاً در اثر لخته شدن خون در ورید ساق ، بازو یا کشاله ران ایجاد می شود.

ترومبوز وریدی غیر از واکسن کرونا معمولاً به دلیل آسیب یا بی حرکتی در نتیجه بستری شدن رخ می دهد. قرصهای ضد بارداری و تعدادی از بیماریهای مزمن نیز عوامل م toثر در ایجاد VTE هستند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که عوارض جانبی واکسن کرونا به میزان قابل توجهی کمتر از خود ویروس کرونا است. بسیاری از عوارض جانبی مورد انتظار واکسن تا 42 روز پس از تزریق مشاهده نشد و برخی دیگر نمونه های بسیار کمی داشتند. به عنوان مثال ، بروز سکته قلبی در افراد واکسینه شده 2.7 در 100000 گزارش شده است ، در حالی که 11 نفر در 100.000 بیمار مبتلا به کووید -19 گزارش شده است.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما