از حضور در ارتش صدام تا «خلیفه قناری»!

[ad_1]

فرارو- «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» رهبر داعش چهارشنبه شب بدون آن که جهان واقعا بداند او کیست، کشته شد.

به گزارش فرارو به نقل از میدل ایست آی ; به گفته “جو بایدن” رئیس جمهوری آمریکا قریشی که نام اصلی او “امیر محمد سعید عبدالرحمن المولی” بود زمانی بود که سربازان آمریکایی به محل اختفای او در روستای اطمه شمال در غرب ادلب در سوریه یورش بردند وی با انفجار بمب در اقدامی انتحاری خود و. اعضای خانواده اش از جمله زنان و فرزندان اش را کُشت.

آمریکا او را به عنوان یکی از مهمترین افراد تحت تعقیب درفی کرست بود و جایزه 10 میلیون دلاری را برای ارائه اطلاعات در مورد وی داده بود. داعش در مورد رهبران خود اطلاعاتی ارائه نکرده بود.

“ابوبکر البغدادی” رهبر پیشین داعش در طول 9 سال ریاست جمهوری اش بر آن گروه تنها سه بار در رسانه های آن اطلاع رسانی می شود.

با این وجود، در یک سال و نیمی که «قریشی» رهبری آن را بر بررسی جزئیاتی درباره گروه او گذاشت.

از ارتش صدام حسین گرفته تا خبرچینی برای آمریکایی ها و رهبری داعش، مواردی که در اداردی در ادامه اشاره خوانمن شرفته است.

مردی اهل طلعفر

قریشی که با نام «عبدالله قرداش» یا «حاج عبداله» نیز می‌شد در سال ۱۹۷۶ میلارنی در تلعفر درر شمارارق دتر تلعفر درر شمارارق شترورار تروارز. بر اساس تحقیقات بی بی سی عربی که سال گذشته منتشر شد پدر او مؤذن بود و دو همسر داشت.

آن‌چه درباره رهبر کشته شده داعش بدانیم.  از حضور در ارتش صدام تا خلیفه قناری / ترجمه آقای اعتضاد

( در حدود زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، قریشی به یک عنوان ستیزه جو شروع به فعالیت کرد.

او سپس به موصل مکان کرد و در آنجا مدرک فوق لیسانس علوم اسلامی را اخذ کرد و ارتقاء در صفعف اوران وهرنآغق در سال 2008 میلادی، سربازان آمریکایی به خانه قریشی یورش بردند و او را در اردوگاه بوکا در ام قصر در جنوب عراق که ابوبکر البغدادی نیز در آنجا حضور داشتند زندانی کردند.

مقامی از آن اردوگاه به دلیل آموزش و تلقین‌هایی که در آنجا در آنجا ایجاد می‌شود که تحت عنوان “جاداده” دادده “جاداده” جاداد ” قریشی ماه‌ها پیش از آزادی در سال ۲۰۰۹ مکررا مورد بازجویی قرار گرفت.

ستون بغدادی

به محض آزادی از زندان، او به “بغدادی” که رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق وابسته به ه وعد است. او به عنوان یک رهبر مذهبی در استان نینوا در شمال عراق معرفی شد.

ارفتن نقش رهبری در سایه قرار گرفته و آماده شده بود. او پیش از کشته شدن سلف خود در اداره “خلافت” دولت داعش در آموزش قضات و رهبران دینی و برعهده داشتن متروابفی ترابفیفیه داشتن مترابفی تراب توارهفیه داشنص

بر اساس گزارش‌ها زمانی که داعش در سال 2014 در شمال عراق را تصرف کرد به شدت طرفدار یرد به دت طرفدار رد به دت طرفهدار رد به شدت طرفهدار رد به شدت طرفهدار رد به شدت طرفدار یرد. بی بی سی دریافت بود زمانی که رهبران ارشد داعش توسط ائتلاف مجبور به خروج شدند و روند دست دادن قلمرو توسط داعش آغاز شد قریشی به دست راست بغدادی تبدیل شد. بی بی سی که او مسئول امور مالی داعش در حین آن گروه بود.

داعش آخرین بخش از قلمروی خود را پس از چند ماه نبرد خونین برای شهر باغوز در سوریه در مارا ۲۰۱۹ میاداسی. پنج ماه پس از آن، بغدادی پس از شناسایی شدن توسط سگهای ارتش در داخل یک تونل در حالی که نیروهای ویژه آمریکایی به محل اختفای او در روستای باریشا در نزدیکی مرز ترکیه یورش بردند با منفجر کردن کمربند انفجاری اش خود و سه کودک را کشت. . قریشی پنج روز پس از مرگ بغدادی در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی به عنوان جانشین او معرفی شد.

با این حال ، انتصاب او محبوبیت جهانی نداشت. از حامیان داعش از او انتقاد کردند و وی را «خلیفه کاغذی منزوی» و «فردی که هیچکس او را نمی‌شناند» خ. برخی دیگر در مورد اعتبار مذهبی او و این که خانواده او عرب یا ترکمن هستند پرسش‌ها و ابهاماتی راسش‌ها و ابهاماتی را مطرح می‌کنند.

استفاده از نام «القریشی» او را به عنوان یکی از نوادگان قریش قبیله‌های پیشرو در مکه که حضرو در مکه که حضمد (ص) ی‌ک مرطب است. داعشی قریشی مسئولیت آن را بر عهده گرفت که تنها سایه‌های سازمان در نقطه اوج خود را در سالی مولا گرفت.

در زمان انتخاب او برای رهبری داعش هزاران نفر از افسران و سربازانان آن گروه کشترنرنرنرنانا از مبارزان فرار کردند، اما هزاران نفر به ایدئولوژی داعش وفادار ماندند و سلولهای خفته را تشکیل دادند که برخی از آنها را به منظور تلاش برای فرار از زندان عملیات جسورانهای را در حسکه سوریه برنامه ریزی کرده بودند.

خلیفه قناری

رهبری او بر داعش در سپتامبر 2020 میالدی تضعیف منتشر شد که گزارش مفصلی از 66 مورد بازجویی صورت گرفته در اردوگاه بوکا در سال 2008 میلادی توسط مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت منتشر شد.

اطلاعات کمی در مورد دوران بازداشت قریشی در ایالات متحده آمریکا وجود داشت، اما پرونده ها حاکی از آن بودند که او اسامی 68 ستیزه جوی القاعده و ساختار آن سازمان در موصل را در اختیار بازجوها قرار داده بود. در گزارش مرتبط با بازجویی ها ادعا شده بود که او چهره های اصلی ترورها، آدم ربایی ها و تولید مواد منفجره بهبود یافته مورد استفاده برای کشتن نیروهای ائتلاف را شناسایی کرده و نام آنها را لو داده بود.

یکی از افرادی که قریشی از او نام برده “ابو جاسم ابو قسوره” بود که در آن زمان گمان میرفت فرمانده دوم القاعده در عراق باشد. او هشت ماه پس از شناسایی توسط قریشی به عنوان یکی از اعضای گروه توسط نیرو‌های آمریکایی کشته شد.

“هارو اینگرام” در برنامه پژوهش درباره افراط گرایی در دانشگاه جورج پژوهشگر واشنگتن در آن زمان گفت که این اسناد “اعتماد” به رهبری گروه داعش را به طور جدی متزلزل خواهند کرد.

او در جریان شرکت در یک وبینار گفته بود “آن چه که اسناد به طور بالقوه نشان می دهد این است که داعش با مشکل موش (وجود جاسوس یا فرد لو دهنده اطلاعات) مقابله می کند و این موش در راس آن سازمان قرار دارد. قناری را دارید که برای عالی‌ترین جایگاه سازمان تکیه زده است.

«جینا لیگون» روانشناس سازمانی می‌گوید که این اسناد «زبان تنبیهی» قابل توجه است را می‌دهد و مشخص می‌کند. او می‌گوید: «رهبر داعش احتمالاً مردم را به عنوان منابع مصرفی قلمداد می‌گویند که می‌توان آن‌ها را ختاومن کرد.

“لیگون” میافزید “آنان کلید آزادی او بودند بنابراین، او این افراد را رها کرد. او رهبری بود که دیگران را برایش مفید نبودند آنها را بیرحمانه رها میکرد”.

نو حیات داعش

ممکن است داعش کماکان بدون قلمرو باشد، اما فرار از زندان هفته گذشته نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود که نشانه دیگری بود.

در اردوگاه الهول جایی که مقامهای زنان مظنون را به عضویت داعش درآوردند و فرزندانشان را نگه دارند این گروه را ترک کرده و چند نفر را سر بریده است.

یازده سرباز عراقی در جریان حمله شبانه نیرو‌های داعش در ماه ژانویه در استان دیالی در شرق عراق کشتن. نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده که با داعش مبارزه می کند در ماه ژوئیه هشدار داد که وخامت اوضاع اقتصادی در عراق و سوریه راه را برای بازسازی و احیای داعش هموار می سازد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما