اگر پوتین برنده شود چه رخ خواهد داد؟

[ad_1]

اگر پوتین برنده شود چه رخ خواهد داد؟فرارو- مایکل کیماژ ; استاد تاریخ در دانشگاه کاتولیک آمریکا و عضو مدعو در صندوق مارشال آلمان است. او در فاصله سالهای 2014 تا 2016 میلامه در ستاد برنامه ریزی سیاست در وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده و در حوزه داخلی و روسیه تخصص دارد. به طور خاص در امور بین الملل، روابط ایالات متحده آمریکا و روسیه و تاریخ دیپلماتیک آمریکا منقار دیپلماتیک آمریکا منقاله. آخرین کتاب او «رهاسازی غرب: تاریخچه یک ایده در سیاست خارجی آمریکا» در آوریل ۲۰۲۰ میلادی چاپ شده بود. او رئیس شورای مشورتی انستیتو کنان است.


به گزارش فرارو به نقل از فارین افرز زمانی که روسیه به جنگ داخلی در سوریه در تابستان 2015 پیوسته ایالات متحده آمریکا و شرکای آن را شوکه کرد. “باراک اوباما” رئیس جمهور وقت آمریکا، از سر نامیدی ادعا کرد که سوریه برای روسیه و “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور آن کشور به “باتلاق” خواهد شد و سوریه ویتنام روسیه یا افغانستان پوتین خواهد بود. نظر او اشتباه فاحشی بود که در نهایت شد.

سوریه برای پوتین به باتلاق تبدیل نشد. روسیه مسیر جنگ را تغییر داد و “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه را از شکست قریب الوقوع نجار داد و سپس نیروع نجار داد و سپس نیمرب هزینه ها و تلفات را پایدار نگه داشت. اکنون نمی‌توانم روسیه را در سوریه نادیده گرفت. هی توافق دیپلماتیکی وجود ندارد. در عوض، مسکو نفوذ منطقه‌ای بیش از تری از اسرائیل گرفته تا لیبی کسب کرده است و و ریک اوفاروا ورو وعنریرسریرریرو. در سوریه، چیزی که دولت اوباما پیش بینی کند احتمال موفقیت مداخله روسیه بود.

در زمستان سورئال 2021 و 2022 میلادی، ایالات متحده آمریکا و اروپا بار دیگر در فکر مداخله نظامی بزرگ روسیه هستند این بار در قاره اروپا و بار دیگر، بسیاری از تحلیلگران درباره پیام های وخیم برای متجاوزان هشدار می دهند. در ۱۱ فوریه، «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه بریتانیا در اروپا پیش بینی کرد که یک جنگ گستانی ه جنگ گسترانه.

در یک منطقی هزینه و فایده، در این استدلال می شود که بهای یک جنگ تمام عیار در تجزیه و تحلیل برای کرملین بسیار بالا خواهد بود و قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت. ایالات متحده آمریکا غیرنظامیان را 500 نفر تخمین زده است. در کنار تضعیف حمایت از پوتین در میان نخبگان روسیه بدنا از تنش های متعاقب با اروپا آسیب میبینند آغاز جنگ می تواند اقتصاد روسیه را به خطر اندازد و مردم روسیه را از پوتین دور کند. همزمان، جنگ می‌تواند نیرو‌های ناتو را به مرزهای روسیه نزدیک‌تر کند و روسیه را بروی سالیامر نتامرر کند.

بر اساس این دیدگاه، روسیه در دام فاجعه‌ای که خود ساخته خواهد شد. با این وجود، به نظر می‌رسد تحلیل هزینه و فایده پوتین به تغییر وضعیت موجود اروپا باشد. رهبری روسیه بیشتر می پذیرد و فراتر از نزاع در سیاست های روزمره پوتین در یک ماموریت تاریخی برای تحکیم اهرم روسیه در منطقه قرار دارد (همان گونه که اخیرا در بلاروس و قزاقستان این کار را انجام داده است).

از دید مسکو پیروزی در کسب درآمد است. البته روسیه ممکن است به بحرانی که در حال حاضر طولانی است. با این وجود، اگر محاسبات کرملین درست باشد همان طور که در نهایت در سوریه انجام داد ایالات متحده و اروپا نیز باید برای احتمال غیر از باتلاق آماده شوند. اگر روسیه در پیروز شود چه خواهد شد؟

اگر روسیه کنترل کند را به دست گیراد یا آن کشور را در تشخیص نتیجه بی ثباوات ساخت دورده بی ثباوات ایالات متحده آمریکا و اروپا با دوگانه بازنگری در امنیت اروپا و کشیده نشدن به جنگ بزرگ‌رنها ورن همه طرفین نیروهای مستقیم دشمنان مسلح هستند را در رویارویی در نظر داشته باشند. دو مسئولیت دفاع قاطعانه از صلح اروپا و سختی محتاطانه از تشدید تنش با روسیه لزوما با یکانر با وسیه نوما با یکانرر. ایالات متحده آمریکا و متحدانش ممکن است خود را برای ایجاد یک امنیت جدید اروپمار نوپامار نوپامار نوپاری ایجاد کند.

برای روسیه، در نتیجه می‌توان مشکل داشت. مانند سوریه، پیروزی لزوما نباید به حل و فصل پایدار شود. این پیروزی می‌تواند شامل استقرار یک دولت سازگار در کی یف و یا تجزیه و تحلیل آن باشد. از سوی دیگر، شکست ارتش و مخالفت در مورد تسلیم آن کشور می‌تواند به طور تصادفی از این کشور خارج شود. روسیه هم چنین می تواند از عملیات سایبری ویرانگر و ابزارهای انتشار اطلاعات جعلی و نادرست با حمایت از تهدید و زور ساختن و ایجاد تغییر رژیم در آن کشور استفاده کند. با هر یک از این نتایج، شکست در عمل از غرب خواهد شد.

اگر روسیه با ابزار نظامی سیاسی سیاسی خود در کنترل دست اروپا وضعیت پیش از جنگ را نخوان د در. در آن زمان، دیگر این احساس وجود ندارد که اتحادیه اروپا یا ناتو می‌تواند تضمین کند کنننرنند تضمین کنننرنند تضمین کننوارند تضمین کنن نرنن هآمن کنننرند ضننررن ه نارنآ. در عوض، امنیت در اروپا باید برای دفاع از اعضای اصلی اتحادیه اروپا و ناتو تقلیل باشد. همه دولت‌های خارج از ناتو به تنهایی فنلاند و سوئد در برابر روسیه استثنایی خواهند کرد. این مکن است لزوما یک تصمیم آگاهانه برای پایه گذاری به سیاست گسترش قلمروی ناتو ناتو نباشد، اما سیوالیب. تحت محاصره روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو، سایر سیاست‌گذاری‌های بلند پروازانه فراتر از مرزها. ایالات متحده آمریکا و اروپا در شرایط جنگ اقتصادی دائمی با روسیه خواهند گرفت.

غرب به دنبال اجرای تحریم های خاص خواهد بود که با توجه به عدم تقارن اقتصادی، روسیه احتمالاً با سایبری و باج گیری در حوزه انرژی آن در مقابل مثل خواهد کرد. چین مکن در این رقابت اقتصادی در کنار روسیه بایستد. روسیه از طریق روشهای منصفانه و غیر منصفانه از هر فرصتی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و انتخاب عمومی و انتخاب عمومی و انتخاب آرومی و انتخابات پهانکشار روپه در هر موردی از بی ثباتی سیاسی اروپا و هرج و مرج در آن قاره استقبال و حمایت خواهد کرد. در مقابل، حاکمیت روسیه بر جامعه وسیعی از بی ثباتی و ناامنی را از استونی تا لهراین استونی تا لهراین نکوان.

زمانی که تا زمانی که روسیه در آن کشور ادامه می دهد همسایگان آن را حرکت آمیز و غیرقابل قبول قلمداد می کنند و برای برخی به عنوان تهدیدی علیه امنیت خود تلقی خواهند شد. در میانه این پویایی در حال تغییر، نظم در اروپا اساسا از نظر نظامی در نظر گرفته شود. از آنجایی که روسیه دست قوی تری در حوزه نظامی نسبت به حوزه اقتصادی دارد به نفع کرملین خواهد بود که نهادهای غیر نظامی مانند بهادیه اروپا را به حاشیه براند.

در صورت پیروزی روسیه در روسیه، موقعیت آلمان در اروپا به شدت به چالش کشیده خواهد شد. آلمان یک قدرت نظامی حاشیه‌های است که هویت سیاسی پس از جنگ خود را بر رد جنگ بنا نهاده است. حلقه دوستانی که آلمان را احاطه کرده اند به ویژه در شرق اروپا یعنی لهستان و کشور بورهای بالتیک بنورطخ ورهای بالتیک بنورطو ورهای بالتیک با نوروشی

فرانسه و بریتانیا به دلیل داشتن ارتش نسبتا قوی و سنت طولانی مداخلات نظامی، نقش‌های پیشرو درر امور ار با این حال ، عامل کلیدی در اروپا ، ایالات متحده آمریکا باقی خواهد ماند. ناتو در معرض خطر در شرق اروپا، خط مقدم که در امتداد خط تماس بسیار بزرگ، گسترده و نامطمئن با روسیه از جمله بلاروس و بخشهای تحت کنترل روسیه در روسیه قرار گرفته اند و به حمایت از آمریکا وابسته خواهند بود. شرق اروپا از جمله استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان و رومانی، تعداد احتمالی قابل توجهی از مهرهای ناتو به طور دائم در خاک خود مستقر خواهند کرد.

رد فنلاند و سوئد برای قرار گرفتن در زمره کشور‌هایی که درخواست ماده ۵ نارو در قبال آناند گنرو و در قبال آناند نرو د هروبئه. کشورهای جدید اتحادیه اروپا و ناتو هرگز رژیم تحت حمایت روسیه در مردم را به رسمیت نخواهند شناخت. با این وجود، آنها با همان چالشی روبرو خواهند شد که در مورد بلاروس با آن روبرو هستند: اعمال تحریمها به کشورهای عادی کشور باعث آسیب میرساند و امکان حمایت از جمعیت غیر نظامی و دسترسی به آنها وجود ندارد. برخی از اعضای ناتو شورش در خانواده را تقویت می کنند که روسیه با هدید اعضای ناتو به آن پاسخ می خواهد. وضعیت مخمصه بسیار بزرگ خواهد بود.

پناهجویان در جبهه احتمالی در قالب میلیون‌ها نفر فرار خواهند کرد. بخشهایی از ارتش که به طور مستقیم متحمل شکسته نشده اند به نبرد ادامه خواهند داد که از جنگ پارتیزانی است که باعث می شود هم پاشیدن اروپا را در طول جنگ جهانی ایجاد کند. وضعیت دائمی تشدید تنش بین روسیه و اروپا ممکن است از منظر سرد باقی بمانند گرارچه احتمال دتارصب

روسیه احتمالا در حوزه سایبری و هم چنین در انرژی تلافی خواهد کرد. مسکو دسترسی به کالاهای حیاتی مانند تیتانیوم را که آن کشور دومین صادرکننده بزرگ کننده آن در جهان اوردا است. این جنگ فرسایشی، آزمایشی برای هر دو طرف خواهد بود. حرکت عظیم پناهیان به سوی سیاست اروپا حل نشده اتحادیه اروپا در قبال پناهندگاو را تشدی ی کمسان یهرسان رهروبو . آینده اروپا به این انتخابات دارد. انتخاب انتخاب گزینه یا نامزدی شبیه او ممکن است روابط میان اروپا و آمریکا را نابود کند و ناتو و امنیت های امنیتی آن برای اروپا را زیر سوال ببرد. برای دولت ایالات متحده، پیروزی روسیه بر روی استراتژی کلان آن کشور در اروپا، آسیا و کشورهای خوشایند.

نخست آن که موفقیت روسیه در آمریکا مستلزم آن است که به سمت اروپا حرکت کند. هیچ ابهامی در ماده ۵ ناتو (از نوع تجربه شده در دوران بارداری) مجاز نخواهد بود. تنها قدرت ایالات متحده به امنیت اروپا، مانع از موفقیت روسیه در ایجاد اختلاف بین کشورها می شود. این امر با توجه به اولویت‌های رقابتی، به اولویت‌هایی است که ایالات متحده در رو به وخناموا نواوبا است.

جنگ در ناتو را نه تنها به عنوان ابزاری برای استفاده در خارج از منطقه مانند جنگ در افغانستان بلکه به عنوان اتحاد – جنگ دفاعی بی نظیری که برای آن طراحی شده احیا خواهد کرد. تهجمه‌تر روسیه باید هر عضو ناتو را به افزایش هزینه‌های دفاعی خود سوق دهد.

برای اروپا، این آخرین فراخوان به منظور بهبود قابلیت های دفاعی اروپا با ایالات متحده آمریکا به منظور مدیریت روسیه و چین به ایالات متحده کمک می کند. برای مسکو که اکنون در رویارویی دائمی با غرب است، می تواند به عنوان یک پشتوانه اقتصادی و شریک در مخالفت با هژمونی ایالات متحده عمل کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در مردم به روابط نافع چین و روسیه باشد.

جج در آن زمان، عصبانیت چینی‌ها از روسیه باعث ایجاد نزدیکی بین واشنگتن و پکن نمی‌شود، اما ممکن است اموان زنی‌نواس زنی‌نواس زنی‌نواس زنی‌نواس باشد.

روسیه که در منطقه وسیع‌تری قرار دارد، می‌تواند ترکیه را به سمت دیگر سوق ایالات متحده سوق دهد. این اتفاقی مثبت برای ناتو خواهد بود و هم چنین، فرصت‌های بیشتری را برای مشارکت آمریکا و برای مشارکت آمریکا و تهرکیه خه‌هاور. ترکیه در آن زمان نه به عنوان یک مزاحم بلکه به مثابه انجمنی که از ابتدا قرار بود ین

مسلم آن است که دو قدرت مهم جهان (امریکا و روسیه) هر اندازه که جهان بینی های شان دور از هم باشد و هر اندازه که از نظر ایدئولوژیک مخالف باشد باید خشم شان را کنترل کنند.

این یک شعبده بازی فوق العاده حیله گرانه خواهد بود: وضعیت جنگ اقتصادی و مبارزه با ژئوپلیتیکی در سراسر قره اروپا در عین حال حفظ وضعیتی که اجازه نمی دهد تشدید تنش به جنگ تمام عیار تبدیل شود. همزمان اگر ایالات متحده تصمیم خود دولت به احیای حضور داشته باشد پس از خروج فاجعه بار از انتخاب دامنه رویایی ایالات متحده و روسیه در بدترین حالت می تواند جنگ های نیابتی در آفریقا یا آفریقا نیز افزایش یابد. با توسعه بحران در منطقه، غرب روسیه نباید دست کم بسازد. نباید بر روی روایت‌های الهام گرفته شده از آرزوها تکیه کنیم. پیروزی روسیه در موضوعی تخیلی نیست. تلاش‌های روسیه در ایجاد بی نظمی را می‌توان با تلاش‌های غرب برای بازگرداندن نظم مقایسه کرد.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

Recenzja iOS 15 i iPadOS 15 – Zomit Recenzja iOS 15 i iPadOS 15 – Zomit
معرفی وزن ورق 3 میلیمتر چقدر است
اکانت اسپاتیفای: برترین خدمت موسیقی آنلاین برای شنوندگان علاقه‌مند
بازی کازینو آنلاین شرط بندی انفجار: راهی برای پیاده کردن رویاهای شما!
کرش رویال: بهترین سایت شرط بندی برای تجربه هیجان انگیز
سایت شرط بندی کرش رویال: بزرگترین و معتبرترین سایت شرط‌بندی آنلاین
تماس با ما