ایستگاه فضایی بین‌المللی زیر سایه بحران روسیه چه آینده‌ای خواهد داشت؟ – زومیت

[ad_1]

با تشدید هرچه بیشتر بحران در مقابل، این تهدید قریبالوقوع وجود دارد که روسیه شاید فضای بین‌المللی بین‌المللی (ISS) را ترک کند و باعث سقوط آن روی زمین شود. ISS سازه‌های به اندازه زمین فوتبال در مدار نزدیک سیاره است که هم‌اکنون از هفت فضانورد میزبانی می‌کند. بحث مورد بحث دو پرسش ترسناک را برمی‌انگیزد. اول، آیا روسیه می‌تواند فضایی را به‌سادگی روی زمین بیندازد؟ و دوم آیا مشارکت فضایی عصر پساجنگ سرد بین روسیه و ایالات متحده در پایان است؟ پاسخ این سؤال‌ها پیچیده هستند.

وضعیت نامعلوم ایستگاه فضای بین‌المللی، بازهاب‌دهنده‌ی شکاف بین دو شریک اصلی آن است که درحال‌حاضنرور ج. نگرانی‌ها این که آیا ممکن است اجازه داده شود که مکان‌های روی زمین سقوط کند، اوایل سقوط کند، اوایل ماره آاسز ک دیمیتری راگوزین، مدیر روسکاسموس (سازمان فضایی روسیه)، در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، در مجموعه‌ای از توییت‌ها همچنین پس از آن راگوزین هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی دولتی روسیه اعلام کرد که در صورت تداوم تخاصم آمریکا، حمایت روسکاسموس از ایستگاه فضایی پایان خواهد یافت، دوباره به خطرها دامن زده شد.

اما حتی اگر ایستگاه فضایی در مدار باقی بماند (تقریبا به طور طبیعی باقی خواهد ماند این تنش های ادامه دار نشان می دهد کم است که وضعیت مشارکت بین المللی در فضای سرعت در حال تغییر است و بیش از پیش به موقعیت سیاسی روی زمین حساس تر می شود.

درباره اطلاعات ایمنی ایستگاه فضای بین‌المللی واقعی است. زیرا روسیه بخش‌هایی حیاتی از سامانه‌های کنترل پیش‌رانش ایستگاه فضایی را کنترل می‌کند. که ISS در مدار است، گرانش زمین به پایین آن را به سمت جو میکشاند. درنتیجه ایستگاه فضایی معمولاً از یک ماژول پیش‌رانش که روسیه را کنترل می‌کند، استفاده می‌کند تا موقعیت مکانیده می‌کند فضتا موقعیتیدا ورد. بدون این افزایش ارتفاع‌های منظم، ایستگاه فضایی به آهستگی به سمت جو سیاره سقوط می‌کند و اغنرن می‌کند و آغنرن خوارنن واهریشن واهریشن.

فضانوردان ساکن برای فرار از ایستگاه فضایی و بازگشت به زمین، احتمالاً زمان فراوان دراختیار خواههن. اما برخی از ما ممکن است به اندازه‌های آن‌ها خوش‌شانس نباشیم. ؟) بنابراین، کنترل‌شده‌ای ISS از مداری خارج می‌شود که به بناها می‌رسد یا مردم را به‌دنبال می‌بردند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی سازه‌ای است که در ذات خود به ایالات متحده و روسیه وابستگی دارد

به امکانات بسیار، بعید است سناریو بالا به وسایل بپیوندد. به‌عنوان مثال، ناسا اصرار دارد که اوضاع روبراه است. همچنین راگوزین به گزافه‌گویی و بیان تهدیدهای توخالی معروف است. انهدام ایستگاه فضایی لزوما به نفع روسیه نیز نخواهد بود. همه ISS معمولاً از فراز بخش‌های روسیه عبور نمی‌کند، روسکاسموس احتمالاً نمی‌خواهر یر خروج کنتارارز همچنین به همان اندازه که ناسا برای حفظ فعالیت ها در روسکاسموس وابستگی دارد، سازمان فضایی روسیه نیز به ناسا وابسته است و با وجود دوره هایی از تنش، سابق های دیرینه از همکاری با آمریکا دارد. این ماهیت بنیان‌گذاری مشترک فضای بین‌المللی است که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد. جان لاگزدون، بنیانگذار مؤسسه سیاست فضایی دانشگاه جورج واشنگتن به وب سایت ریکود گفت: «وضعیت فعلی نتیجه تصمیماتی که اساساً 29 سال پیش برای ساخت ایستگاه های فضایی گرفته شده است که در ذات خود به روسیه و ایالات متحده وابسته است. این وابستگی به روسیه برای پیش‌رانش اتفاقی نبود.»

پرتاب موشک سایوز

روسیه برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی از مجموعه‌های موشک‌های سایت‌های استفاده می‌کند.

بااین‌حال، آینده‌ی فضایی احتمالاً به اندازه‌ای قبل از همکاری‌جویانه نخواهد بود. روسیه مثل ایالات متحده آمریکا دولت می‌خواهد به ماه، مریخ و درنهایت زهره و مشتری سفر کند. اما با عیانتر شدن هرچه بیشتر رو به زوال روسکموس به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به نظر می‌آید که این سازمان دیگر به همکاری نزدیک با دولت ایالات متحده ندارد. درعوض روسکاسموس آماده می‌شود تا اسکان هدایت اکتشافات فضایی‌اش را به دست بگیرید و در این مسیر به جاراین بروید. این مسابقه هم‌اکنون در ماه درجریان است. پس از آن که آمریکا برنامه آرتمیس را به دنبال تلاشی بین‌المللی به رهبری ناسا برای کاوش ماه و فراهم‌سازی انسان روی سطح آن رونمایی کرد، روسیه و چین اعلام کردند که در مشارکت برای تحقق همین هدف با یکدیگر خواهند شد.

مقاله مرتبط:

هنوز دقیقاً نمی‌دانیم این سیاست‌های فضایی جدید چه نتیجه‌ای خواهند زد. همچنین معلوم نیست آیا وضعیت کنونی روسیه، این کشور را پیشروی انفرادی در فضای ناگزیر در حال حاضر روسیه، اما می‌دانیم که تنش‌ها بین روسیه و ایالات متحده آمریکا، در حال دورکردن روسکاسموس و ناسا است. این موضوع زمینه‌ساز عصر از همکاری‌های فضایی می‌شود. دورانی که شامل یک مشارکت بین‌المللی واحد مانند ISS نیست. بلکه درعوض گروه های مختلف از فضایی به وجود خواهد آمد که با یکدیگن دواشن همکاری می کنند.

واپ بندهای ایستگاه فضایی بین‌المللی

سیاست هرگز قرار نبود بر ایستگاه فضایی سایه بیفکند. روسیه و ایالات متحده آمریکا در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع به ساخت ایستگاه فضایی کردند. این همکاری به‌عنوان بزرگ مشارکت بین‌المللی به‌ویژه در پی جنگ سرد و مسابقه‌ی چند سرد و مسابقه‌ی چند سرد و مسابقه‌ی چند سرد و مسابقه‌ی چند دهسالیهر ند ده‌سالیهر از آن زمان سازمان بشر فضایی، فضانوردان سرتاسر جهان را برای انجام پژوهش هایی گردآوری کرده است که می تواند درنهایت به نقاطی به مراتب عمیقتر کمک کند. مشارکت ISS در حال حاضر شامل ۱۵ کشور مختلف است و از نگاهی به برخی از تحقیقات به‌عنوان بزرگ‌ترین انسان قلمداد قمودان. موفقیتی که فرار از هر آن چیزی است که روی سیاره زمین به صحنه می‌پیوندد.

اما اوضاع به تغییر کرد. سال ۲۰۱۴، روسیه از ایستگاه فضایی به‌عنوان اهرمی برای قراردادن آمریکا زیر فشار به‌منظور به‌رسمیت‌شناحان کریکا شبه‌یره‌های در بخش‌های جنوبی که این کشور بیشتر آن را به قلمرو خود می‌دادند. روسیه اعلام کرد که اگر آمریکا ادعای مالکیت یمریکا ادعای مالکیت این کشور روی کریمه را به رسمیت ناشناس، روسکاموان نمورنادانانانانفض در آن زمان، خطر روسیه جدی می‌شد. زیرا فضانوردان ناسا برای سفر به فضا با موشک روسی سایتی که تنها راه دسری به ایستگدور فضای بین‌الهادور ایی بین‌الهادور ایی بین‌الهادور این درگیری تنها چند ماه پس از آن رخ داد که ایالات متحده آمریکا با روسیه به کریمه بملری بمله به کریمه حمله کرد. در واکنش، راگوزین با بیان اینکه آمریکا «فضانوردانش را با استفاده از فضای استفاده از فضای مجازی»، به طور تلویحی تهدید کرد که روسکاسموس حملونقلنوردان ناسا را ​​بهکلی می کند.

ایالات متحده برای حمل و نقل به ایستگاه فضایی بین‌المللی دیگر وابسته‌ای روسیه نیست

وندی ویتمن کاباستاد دانشکده مطالعات پیشرفته هوا و فضای هوایی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا میگوید «این احساس وجود دارد که ایستگاه فضای بین المللی به نوعی در حال تبدیل شدن به یک ابزار چانهزنی در روابط بین ایالات متحده و بهویژه روسیه است.»

خبر مثبت این است که ایالات متحده برای حمل و نقل به ایستگاه های بین المللی دیگر وابسته به روسیه نیسته است. اسپیس ایکس از سال ۲۰۲۰ با کپسول دراگون خود در حال ارسال فضای نوردان ناسا به ایستگاه فضایی است. خبر نه‌چندان این است که روسیه ظاهراً کمتر و کمتر به موقعیت مکانی مهم می‌دهد. این کشور سال گذشته تهدید کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا از مشارکت در فضای خارجی خارج خواهد شد.

وقتی روسیه پاییز امسال یک ماهواره از کارافتادهاش را با شلیک موشک ضدماهواره منفجر کرد و هزاران قطعه فضایی بهوجود آورد که برخی از ایستگاه های فضایی را تهدید کردند، وضعیت به مراتب بدتر شد. این آزمایش بالقوه جان کیهان‌نوردان این کشور را به خطر انداخت و آن‌ها را ناگزیر کرد تا به مدت چنداخت و نها را ناگزیر کرد تا به مدت چندنارد تهان‌نوردان ناعنا.

هفته گذشته وضعیت به شرایط بحرانی‌تر شد. وقتی سازمان فضایی روسیه اعلام کرد که در زمینه آزمایش‌های علمی در ایستگاه فضایی دیگر با آلمان همکاری نمی‌کند. این سازمان تهدید کرد که از این به بعد به آمریکا موتور موشک فروخت. راگوزین همچنین دوباره اشاره کرد که بدون کمک به روسیه، ناسا باید راه دیگری برای رسیدن به ایستگگه فضاکن به ایستگه. این بار او «جارو دستی» را پیشنهاد داد. به علاوه براین، اولین هفته خبرگزاری بین‌المللی روسیه (ریانووستی) ویدئویی را در کانال تلگرام خود منتشر کرد هی خداحافظی کیهان‌نوردان بهان‌نوردان با مارک ونده هی، فضانورد کنونی ناسا در ایستگاه و سپس جداشدن بخش روسای نیامایی.

نامراتا گوسوامیپژوهشگر مستقل سیاست فضایی می‌گوید «احتمال دارد که روسیه با توجه به وضعیت ژئوپلیتیکی مردم، پیش الالالی اگر روسیه به دلیل بحران زودتر از سال ۲۰۲۵ ایستگاه را ترک کند، ساخت سریع [جایگزین] چرخه‌ی پشتیبانی روسیه برای ISS خواهد بود.

با وجود شرایط فعلی، ناسا تلاش کرده است تا ظاهر عادی را در مکان های حفظ کند. این سازمان به‌روزرسانی‌هایی درباره آزمایش‌های علمی درحال انجام در ایستگاه‌های منتشر و حتی کنفرانسی مطبوعاتی برای تبلیغ اولین مأموریت سرنشیندار خصوصی به ISS برگزار می‌کند که قرار است 10 فروردین 1401 پرتاب شود. ااپشابد ایستگاه فضایی بدون روسیه چگونه خواهد بود. نورثروپ گرومن هم‌اکنون برای ساخت سامانه‌های پیش‌رانشی که جایگزینی نمونه‌های روسی می‌شوند، درخواست می‌شوند و ایکلان ماسانش در توییتر اعلام کرده است هی اسپیس ایکس نیز می‌تواند این کار کمک کند.

فضانوردان کرو دراگون اسپیس ایکس

اسپیس ایکس از سال ۲۰۲۰ دچار وابستگی ناسا به روسیه برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به پادان ر.

یاد شده می‌توان فضایی را بدون روسیه برای چند سال فعال نگه دارد. امین نخواهد ماند. ناسا همچنان قصد دارد فضای بین‌المللی را تا پایان دهه‌های جاری تعطیل کند. در آن زمان، ایستگاه برفراز مناطق دورافتاده از بهانوس آرام به آرامی از مدار خارج خواهد شد و مسیر را برای جانشینی ایستگاههای فضایی جدید باز خواهد کرد. این ایستگاه‌های جدید شامل ایستگاه‌های فضای تیان‌گونگ چین است که اولین ماژول آن ارمتدای امسال پرتانفضنمن‌رندین است. ساخت ایستگاه چینی تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. دولت ایالات متحده نیز در حال اعطای بودجه به چند ایستگاه فضای خصوصی است و روسیه و هند هر دو قصد دارگنگنفض را دارند. ازآنجاکه این ایستگاه‌ها عموماً دراختیار یک کشور خاص خواهند بود، احتمالاً به اندازه‌ای ISS همگانی نخوبا هستند.

<آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ

برخی از برنامه‌های کوتاه‌مدت روسیه در فضا، دست‌کم فعلا تحت‌تأثیر بحران در حال حاضر قرار نگرفته است. به عنوان مثال، مادر بیا، فضانورد ناسا همچنان قرار است انتهای این ماه به همراه دو کیهان‌نورد با فضاپیمای روسیه سایت به زمرین. به‌گفته ناسا، روسیه و آمریکا در جلسه آموزشی با همکاری می‌کنند. سازمان فضایی همچنین برنامه ریزی است تا آنا کیکینا، کیهان‌نورد روس را در انتهای سال ۲۰۲۲ با کپسول کرو دراگون اسپ ایکس به ایستگاه فضایی حمل کند. بااینحال جنبه های دیگر برنامه های فضایی روسیه مثل همکاری این کشور با سازمان فضایی اروپا در زمینه پرتاب ماهواره ها، اکنون بلاتکلیف و احتمالا نشانگر جدید روسکاسموس است.

همیشه این احتمال وجود دارد که روسکاسموس کوتاه بیاید و با ناسا صلح کند

برنامه‌ها برای مأموریت‌هایی نیز که به فضای ذهنی می‌روند، در حال تغییر است. روسکاسموس قرار بود تا انتهای سال جاری به آژانس فضایی اروپا رباتی را به سیاره سرخ بفرست . اما اکنون مقام‌ها می‌گویند این کار احتمالاً بسیار بعید است. راگوزین همچنین اعلام کرد که روسیه، ایالات متحده آمریکا از برنامه‌های خود برای ارسام کاوشگر به زهراه خارج از کشور استفاده می‌کند. مدیر روسکاسموس پیش‌تر گفته بود زهره «سیاره‌ای روسی» است.

هنوز معلوم نیست روسیه احتمالاً چه تأثیری بر همکاری این کشور با برنامه فضایی چین خواهد داشت. درطول چند سال اخیر، سازمان‌های فضایی دو کشور طرح‌های گستره‌ای برای همکاری مشترک در فضای تهیه کران در فضای تهیه کرانه‌ها. ازجمله تلاش برای ساخت پایگاهی روی ماه. این سازمان فضایی چین به جای ناسا با روسکاسموس همکاری می‌کند، غافلگیرکننده نیست. نرم افزار قانونی که در سال 2011 در کنگره آمریکا تصویب شد، ناسا از همکاری با سازمان فضایی چین منع شده و درنتیجه هیچ فضایی از چین به ایستگاه های بین المللی سفر نمی کند.

مقالات مرتبط:

اما این معنی نیست که روابط فضایی روسیه و چین حتمی خواهد بود. همه راگوزین می‌گوید روسکاسموس می‌توان با خرید فناوری‌های فضایی از چین، تحریم‌ها را دور بزند، یهاوانر. چین به‌طور کامل از تهاجم روسیه به این نتیجه می‌رسد که نمی‌تواند در سمر اشتباه تحریم‌ها قررا باشد. هند نیز که انتهای سال گذشته برای همکاری‌های فضایی با روسیه به توافق برسد، ممکن است اسریر نار نار نار بشود.

هنوز معلوم نیست با دیگر کشورها چقدر برای روسیه مهم است. روسکاسموس خود قصد دارد ایستگاه فضایی ملی را بسازد که طبق برنامه در سال ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد. روسیه هماکنون کار روی اولین ماژول این ایستگاه را آغاز کرده است. از این حقیقت نباید غافل شود که روسیه مدت‌ها پیش از همکاری در ISS، در مسابقه فضایی جنگ سرد پیشرو بود.

درنهایت همیشه این احتمال وجود دارد که روسکاسموس کوتاه بیاید و با ناسا صلح کند. تیزل مویر هارمونی, سرپرست مجموعه آپولو در موزه ملی هوافضای اسمیتسونین میگوید: “درطول جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی و دولت با وجود تلاشها برای شکست آمریکا روی زمین، تلاش کردند در فضای همکاری کنند. هارمونی میافزاید «همواره ترکیبی از رقابت و همکاری فضایی بین ایالات متحده و روسیه وجود دارد».



[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور