این ماهی روزی 20 دندان از دست می دهد و دوباره آنها را به دست می آورد! | ا

[ad_1]

اگر جایی بر روی زمین وجود دارد که نمی خواهید انگشت خود را در آن گیر کنید، قطعاً آن دهانه لانگ آتلانتیک اویل است. این ماهی وحشتناک که می تواند تا 1.5 متر رشد کند و بیش از 35 کیلوگرم وزن دارد، حدود 500 دندان سوزنی مانند در دهان خود دارد که آنقدر قوی هستند که می توانند سخت پوستان را بشکنند.

دندان های بسیار تیز به این شکارچی مخفی این توانایی را می دهد که همه چیز را از ماهی مرکب لغزنده گرفته تا خرچنگ زرهی رام کند. اینکه چقدر روغن ماهی با اثر طولانی مدت دندان ها را تیز نگه می دارد، مدت ها یک راز است. با این حال، یک مقاله اخیر در Proceedings of the Royal Society B ادعا می کند که روغن ماهی اقیانوس آرام با تعویض روزانه دندان ها را تیز و براق نگه می دارد. روغن ماهی بلند جایگزین 20 دندان در روز می شود. اگر می‌خواهید با این سرعت دندان‌های خود را جایگزین کنید، باید هر روز یکی از آن‌ها را از دست بدهید و دوباره آن را به دست آورید.

بیشتر دانش دانشمندان در مورد جایگزینی دندان در ماهی ها از کوسه ها می آید که دارای چندین ردیف دندان هستند که دائماً تجدید می شوند. ماهی های دیگری با دندان های غیرعادی وجود دارند. اما دندان های کوسه اساساً با بیشتر ماهی ها متفاوت است. از این رو، روغن ماهی با عمر طولانی می تواند به دانشمندان در درک جایگزینی دندان در ماهی کمک کند.

کدام گونه از کوسه ها تیزترین دندان ها را دارند؟  یک آزمایش علمی برای این وجود دارد - class=
آرایش دندان کوسه

حدود 20 درصد از روغن های ماهی موهای بلند در اقیانوس آرام دارای گوشت سبز یا آبی فلورسنت هستند و دانشمندان مطمئن نیستند که چرا. گوشت این ماهی از غذاهای دریایی خوبی است و اگر له شود و سرخ شود طعم مطبوعی خواهد داشت. اما غیر از این، این یک غذای بسیار رایج است. کارلی کوهن، دانشجوی دکترا در دانشگاه واشنگتن و یکی از نویسندگان این مقاله، می‌گوید دندان‌های این ماهی‌ها شبیه بسیاری از ماهی‌های دیگر است و این یکی از دلایلی است که «الگویی عالی برای مطالعه هستند. دندان ماهی.”

خانم کوهن و همکارانش برای تعیین فراوانی جایگزینی دندان ها با روغن های ماندگار، 20 روغن با عمر طولانی را در آزمایشگاه فروید در دانشگاه واشنگتن نگهداری کردند و بررسی کردند که در چند روز چند دندان از دست داده و بهبود یافته اند. ماهی ها را در ظرفی از آب دریا حاوی رنگ قرمز قرار دادند تا زمانی که دندان هایشان قرمز شود، سپس به مدت 10 روز به ظرف آب معمولی بازگردانده شدند. در پایان روز دهم، ماهی ها را در یک ظرف سبز رنگ قرار داده و سپس معدوم و مورد بررسی قرار دادند. دندان هایی که در ابتدای آزمایش باقی مانده بودند قرمز-سبز بودند، در حالی که دندان های جدید فقط سبز بودند.

پس از جمع آوری و بررسی 10000 دندان، دانشمندان توانستند تعیین کنند که روغن سرخابی چقدر سریع جایگزین دندان ها می شود و کدام دندان ها اغلب جایگزین می شوند.

امیلی کار، دانشجوی دکترا در دانشگاه فلوریدا جنوبی و نویسنده اصلی مقاله می‌گوید: «تعداد دندان‌های جایگزین شگفت‌انگیز است». خانم کار که خودش تمام 10000 دندان را شمرد، متوجه شد که دفعات تعویض در دهان ماهی‌های چرب و دراز یکسان نیست.

این ماهی وحشی هر روز 20 دندان جدید class=
روغن ماهی بلند با رنگ فلورسنت. عکس رگ های داخلی ماهی را نشان می دهد.

روغن ماهی دراز، مانند بیشتر ماهی ها، دو نوع آرواره دارد: آرواره های دهان و آرواره های گلو. از آرواره های دهان برای گرفتن و له کردن طعمه استفاده می شود، در حالی که آرواره های گلو که در حلق هستند برای جویدن غذا و فرستادن آن به معده استفاده می شود. خانم کار و همکارانش دریافتند که دندان‌ها اغلب در عمیق‌ترین قسمت‌های دهان جایگزین می‌شوند. جایی که اکثر عملیات جویدن و خرد کردن انجام می شود.

به گفته کوری ایوانز، بوم شناس ماهی در دانشگاه رایس در هیوستون، مدت زمانی که دندان ماهی جایگزین می شود احتمالاً برای استراتژی شکار ماهی حیاتی است. “هرچه دندان های روغن ماهی بلند کندتر باشد، نگه داشتن طعمه برای ماهی دشوارتر است.” بنابراین توانایی درآوردن دندان و جایگزینی آن بسیار مهم است. دکتر ایوانز می‌گوید: «برای اینکه روغن ماهی طولانی‌مدت موفق باشد، به دندان‌های بسیار تیز نیاز دارید که همگی بی‌عیب و نقص هستند».

محققان همچنین دریافتند که مانند انسان، جایگزینی دندان در روغن ماهی بلند یک موضوع از پیش تعیین شده بود. این بدان معنی است که دندان ها با دندان هایی از همان نوع جایگزین می شوند و به مرور زمان بزرگ نمی شوند.

کوهن و همکارانش امیدوارند که تحقیقات آنها به دانشمندان کمک کند تا دنیای دندان های ماهی را رمزگشایی کنند و الهام بخش کار آنها برای مطالعه گونه های بیشتری از ماهی ها باشد. دکتر ایوانز امیدوار است که محققان آینده تحقیقاتی در مورد لب های پوست گوسفند انجام دهند. او می گوید: «آنها دندان های عجیب و غریب و زشت انسانی دارند و ما باید بدانیم در آنجا چه خبر است.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما