بهترین تریلر روانشناسی تاریخ

[ad_1]

بهترین تریلرهای روانی بر اساس ژانر خود صادق هستند ، مملو از تعلق ، ترس و پیچیدگی. آنها تماشاگران را مجبور می کنند تا ذهن خود را توسعه دهند و با ظهور شخصیت ها در تعلیق فرو روند.

همانطور که از نامش پیداست ، تریلر روانشناسی یک فیلم روانشناختی یا یک تیزر محض نیست ، اما ترکیب دو ژانر با هم به عناصر دیگر مانند ترس ، جنون و دیگر احساسات و در نهایت شاید تأثیر م andثر و پایدار بر آگاه بودن کمک می کند.

در این مقاله ، نگاهی داریم به برخی از مشهورترین و مشهورترین فیلم های قرن 20 و 21 ، و همچنین مهارت های فوق العاده و توانایی های قصه گویی کارگردانان. تریلر روانشناسی از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) یکی از ژانرهایی است که هر فیلمساز زمان خود آن را ساخته است.

مهم نیست که داستان چگونه تعلیق می شود ، این فیلم ها بیننده را در موقعیتی قرار می دهند که باید از ذهن خود در مقابل شخصیت ها استفاده کند و درگیری های غیر مستقیم آنها را حل کند. به همین دلیل است که این نوع فیلم ها ، مانند فیلم های پلیسی ، بین تماشاگران بسیار محبوب هستند. وقتی آنها را تماشا می کنید ، نه تنها خسته نمی شوید ، بلکه با تمام وجود در تاریخ غرق می شوید.

اکنون می خواهیم به 10 تریلر برتر روانشناسی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بدون شک نام آنها را بارها شنیده اید اما هنوز ندیده اید.


بیشتر بخوانید:


10. حس ششم

تریلر روانشناسی

داستان سرایی پیچیده از دیرباز یکی از بزرگترین ویژگی های قصه گویی در سینما بوده است. این تکنیک در آن زمان برای عموم شناخته شده نبود ، اما M. Knight Shamalan آمد و تعریف جدیدی در ذهن ششم خود ارائه کرد.

حس ششم درس های زیادی در مورد قصه گویی به شما می آموزد. بازی قابل توجه بروس ویلیس در نقش روانشناس کودک و هالی جوئل آزمنت ، پسری جوان با توانایی شگفت انگیز در دیدن ارواح. در این فیلم ، کارگردان با انتظارات بیننده بازی می کند ، که به مهمترین موضوع داستان تبدیل شده است ، تضاد بین دیدن و ایمان.

9. American Psycho

تریلر روانشناسی

درست یک سال پس از ذهن ششم ، فیلم آمریکایی American Psycho به کارگردانی ماری هیرون در سال 2000 اکران شد و نوعی روایتگر پدیده اجتماعی بود. تمرکز این فیلم بر داستان قاتل پاتریک بتمن است.

این قاتل را کریستین بیل بازی می کند و همانطور که از عنوان فیلم مشخص است ، ما شاهد داستان یکی از روانشناسانه ترین قاتلان سریالی هستیم. ریس ویترسپون ، کلیه سونی ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس دیگر “روانشناسان آمریکایی” هستند.

ماری هیرون از فیلم های مشهوری مانند The Shining و Taxi Taxi الهام گرفته است و بینندگان باید حرکات و اهداف شخصیت ها را در طول فیلم حدس بزنند.



8. چشمها بسته هستند

تریلر روانشناسی

آخرین اثر استنلی کوبریک ، مانند دومین اثرش ، جنجالی و بسیار مورد توجه است و در سال 1999 پس از مرگ او منتشر شد. Eyes Wide Shut یک ماجراجویی سورئال را از نگاه هارفورد (تام کروز) ارائه می دهد.

البته ، این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات در این فیلم بسیار ملموس و شگفت انگیز است و با آن عشق ، شهوت ، مکتب های فکری و … به شیوه ای متفاوت و کامل کشف می شود. مقایسه این فیلم با آثار قبلی کوبریک مانند 2001: ادیسه فضایی بسیار دشوار است. کوبریک بهترین حرفه ای است و بازی بازیگران عالی است.

دکتر هارفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به یک کلوب شبانه دعوت می شوند. دکتر هارفورد به طور غیر منتظره ای متوجه انحرافات ویکتور هاوس میزبان می شود. فردای آن روز اتفاقات عجیبی برای هارفورد رخ می دهد که هیچ کدام بی دلیل نیست.

7. سوغات (سوغات)

تریلر روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان این ژانر ، روایت های متنوعی در این ژانر دارد که Memento یکی از آنهاست.

یادمان یک فیلم به سبک نئونوآر است که ابعاد روانشناختی یک داستان شخصی درباره لئونارد شلبی را بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از یک فراموشی نادر رنج می برد ، رویدادهای قبل از بیماری خود را به یاد می آورد. او با یادداشت ها ، خالکوبی ها و عکس هایش سعی می کند خلاء حافظه خود را پر کند.

یادگاری شامل سکانس های سیاه و سفید است که روایت آن خطی و منحصر به فرد حال است و دنباله های رنگی ، که در آنها وقایع به ترتیب معکوس (سر به سر) روایت می شوند و در پایان داستان دو نوع روایت در هم تنیده شده اند. کریستوفر نولان متخصص فیلمنامه را بر اساس داستان کوتاهی از برادرش جاناتان نوشت.

این فیلم نه تنها برای دیگران ، بلکه برای خود نولان نیز منبع الهام شد تا بتواند این روند را در سایر آثار خود در قرن بیستم ادامه دهد. فیلم هایی که به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین تریلرهای روانشناختی شناخته می شوند.

6. انگل

تریلر روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، با بازی درخشان خود چیزی برای گفتن باقی نگذاشت.

برای اولین بار ، فیلمی نامزد بهترین کارگردانی ، بهترین فیلمنامه ، بهترین فیلم خارجی زبان در پنجاه و هفتمین گلدن گلوب در سال 2020 شد و برنده جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شد.

انگل را می توان یک فیلم چند ژانری دانست و یکی از آنها تریلر روانشناسی است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو زندگی دو خانواده کاملا متفاوت را می بینیم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از اعماق ذهن شخصیت ها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

انگل ممکن است دقیقاً تیزر روانشناسی را نشان ندهد ، اما به هیچ وجه جدا نیست. در عین حال ، این فیلم می تواند حال و هوای چندین ژانر مختلف مانند کمدی سیاه و درام را برانگیزد ، بدون اینکه به هیچ کدام محدود شود.

با این فیلم ، او به زندگی عمومی افرادی با منشاء کاملاً متفاوت به شکلی وحشتناک و سورئال نگاه می کند و به بینندگان این تصور را می دهد که احساسات ، تعلیق ها و اضطراب شخصیت ها را درک کرده اند.

5. روانی

تریلر روانشناسی

روانشناسی به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از شاهکارهای ترسناک وی است که به گفته منتقدان فیلم در لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما در رتبه هجدهم قرار گرفته است. در آثار جاودانه هیچکاک آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر بازی می کنند.

داستان فیلم بر روی زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) متمرکز است که پس از انجام کاری فرار می کند و در راه خود به هتل بیتس ، که توسط مرد جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود ، استراحت می کند. یکی از صحنه های این فیلم مربوط به چاقوکشی در حمام یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین لحظات این سبک و کار هیچکاک است.

فیلم سیاه و سفید همچنان مورد استقبال تماشاگران سینما قرار می گیرد و دائماً توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرد. مهم این است که این فیلم چیزی فراتر از ژانر خود ، یعنی یک تریلر روانشناسی ، به بینندگان ارائه دهد.

4. شروع

تریلر روانشناسی

Inception یکی از تیزرهای روانشناسی است که برخی از بینندگان هنوز پس از تماشای آن دچار سردرگمی می شوند. فیلم هایی مانند این اغلب جهان بی نظیری را می طلبند ، و هیچ مکانی بهتر از یک رویا برای ساخت یک تریلر اکشن و روانشناختی وجود ندارد.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را بازی می کند که در ناخودآگاه افراد نفوذ کرده و افکار آنها را می دزدد. یک متهم در ایالات متحده با پیشنهاد حذف پرونده خود در ازای آنچه غیر ممکن به نظر می رسد مواجه می شود: القای ایده در ناخودآگاه.

نمایش خیره کننده بازیگران این فیلم تنها یکی از دلایل جذابیت آن است. در این فیلم ، کریستوفر نولان بر ساختار روایی پیچیده ای تکیه می کند که به نظر می رسد تفکر بینندگان را بسیار دشوار می کند.

در واقع ، فیلم به گونه ای ساخته شده است که بیننده را با پایانی روبرو می کند. به همین دلیل فیلم هایی مانند Incepcja بارها مورد بررسی قرار می گیرند و طرفداران همیشه به دنبال پاسخ های متفاوت هستند.

3. درخشش

تریلر روانشناسی

با The Shining به دومین اثر ماندگار استنلی کوبریک در این لیست می رسیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است [که به استاد ژانر وحشت معروف است] ساخته شده در سال 1980 ، می توان آن را یکی از شاهکارهای تاریخ سینما دانست.

این فیلم ممکن است یک فیلم ترسناک معمولی نباشد ، بلکه جنبه ای روانی و شخصیت عجیب شخصیت اصلی آن ، جک تورنس (با بازی فوق العاده توسط جک نیکلسون) دارد. در این فیلم ما با داستان نویسنده با همسر و فرزندش آشنا می شویم که به عنوان سرایدار در هتل اقامت دارد تا داستان خود را در زمستان و در خلوت فضای هتل به پایان برساند. اما فضای شگفت انگیز این هتل و تنهایی در این مکان باعث می شود تا جاسک کمی روان پریشی داشته باشد.

توجه زیاد کوبریک به جزئیات همیشه مورد تحسین فیلمسازان و منتقدان بوده است. این درخشش از نظر بصری خیره کننده است و داستان و وقایع به گونه ای پیش می روند که به آرامی به عمق ذهن بینندگان نفوذ می کند. البته نظر استفان کینگ نیز در این زمینه شنیده می شود.

گفته می شود استفان کینگ گفته است که این فیلم از نظر تصاویر به یاد ماندنی است ، اما اقتباس بسیار ضعیفی از فیلم است و تا آنجا که به خاطر دارد ، این تنها اقتباسی از رمان اوست که از او “متنفر” بود.



2. باشگاه مبارزه

تریلر روانشناسی

دیوید فینچر از جمله کارگردانانی است که با ژانر هیجان انگیز روانشناختی بیگانه نیستند ، اما این اثر به ویژه یکی از مشهورترین فیلم هایی است که برای این ژانر ذکر شده است.

با وجود فیلم هایی مانند زودیاک و دختر گمشده ، فینچر توانسته استعداد بی نظیر خود را در ساختن فیلم های هیجان انگیز روانشناختی و نمایشی به نمایش بگذارد. بهترین نمونه از این ژانر محبوب Fight Club است که بر اساس رمانی از چاک پالانیوک به همین نام ساخته شده است.

در این فیلم ، ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم ، اما بسیار شبیه هم هستیم ، که توسط برد پیت و ادوارد نورتون بازی می شوند. نورتون نقش مردی را بازی می کند که از کار روحانی خود ناراضی است و با تایلر داردن ، صابون ساز با بازی برد پیت ، “باشگاه مبارزه” تشکیل می دهد. او عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) می شود.

Fight Club که در سال 1999 منتشر شد ، مورد تحسین محققان ، منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و در حالی که یکی از بزرگترین عناوین دهه 90 به شمار می رود ، همیشه در بالای لیست بهترین درام های ترسناک ، جنایی و به ویژه روانی قرار داشته است. به تریلرها

1. سکوت گوسفندان (سکوت برده ها)

تریلر روانشناسی

American Psychic یک قاتل سریالی دارد ، Inception ما یک روایت روانشناسی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و پیچیدگی های حس ششم فراموش نشدنی است. فقط یک فیلم ، مانند سکوت برده ها ، می تواند برای هر سه فیلم مناسب باشد.

این فیلم در کنار تصویری جذاب از جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) ، کارآموز جوان FBI را روایت می کند که جک کرافورد مصاحبه ای با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) سفارش داده است. این فیلم جوایز متعددی را از آن خود کرد: بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر زن ، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

سکوت برده ها به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 مورد استقبال دانشگاهیان ، منتقدان و عموم قرار گرفت و در حالی که یکی از بزرگترین عناوین دهه 90 است ، همیشه در لیست بهترین فیلم های ترسناک جنایی بوده است. درام ها و به ویژه تریلرهای روانشناختی رتبه بالایی دارند.

به نظر شما چه فیلمهای دیگری می توانند در این لیست باشند؟


تکنیک های مدرن را که از ویجیاتو آمده است (دریافت کنید ، دریافت کنید):

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
بازی انفجار: راهنمای کامل برای سایت شرط بندی
سایت dancebet: رقص کنید، پیش بیایید، برنده شوید!
بازی انفجار: یک جذابیت بی‌پایان
معرفی سیستم کنترل از راه دور چند کانال
تجربه جذاب بازی انفجار: آشنایی با پدیده‌ای پرطرفدار
تماس با ما