به روز رسانی زنده: با افزایش تنش در مرز لهستان، بحران در جناح شرقی اروپا عمیق تر می شود.

[ad_1]

تصویراعضای یک خانواده کرد اهل عراق روز سه شنبه منتظر گشت مرزی در جنگلی در سمت مرز لهستان با بلاروس بودند.
وام…Wojtek Radwański / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

با تشدید بحران در مرز لهستان و بلاروس در روز چهارشنبه، رهبران اروپایی با وجود اختلافات طولانی که روابط بین بروکسل و ورشو را خراب کرده است، متعهد شدند که با دولت لهستان همبستگی نشان دهند.

درگیری بر سر نرده های سیم خاردار ساخته شده عجولانه در مرز شرقی لهستان ماه هاست که شدت گرفته است، اما در روزهای اخیر با افزایش تعداد مهاجران از مینسک به مرز از ده ها به هزاران نفر تشدید شده است.

رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، در کنار نخست وزیر ماتئوش موراویسکی ایستاد تا آنچه را که هر دو رهبر گفتند تلاش برنامه ریزی شده برای استفاده از مردم به عنوان سلاح بود، محکوم کردند.

میشل در یک کنفرانس مطبوعاتی در ورشو گفت: لهستان با یک بحران جدی روبرو است که ما آن را جدی می‌گیریم و باید از همبستگی و اتحاد کل اتحادیه اروپا برخوردار باشیم. “این یک حمله ترکیبی، حمله وحشیانه، حمله وحشیانه و حمله شنیع است.”

مقامات غربی می گویند الکساندر جی. لوکاشنکا رئیس جمهور بلاروس به هزاران پناهجو از خاورمیانه اجازه پرواز به کشورش را می دهد و سپس آنها را به سمت غرب به سمت لهستان، لیتوانی و لتونی هدایت می کند.

آنها می گویند لوکاشنکو در حال انتقام از تحریم های اعمال شده پس از پیروزی رقابتی او در انتخابات 2020 است.

آقای میشل گفت که برای حل این بحران، اتحادیه در حال بررسی یک “ابتکار دیپلماتیک بزرگ” است که کشورهای مبدأ مهاجران و همچنین کشورهای ترانزیت را هدف قرار می دهد.

آقای میشل همچنین به امکان تحریم شرکت های هواپیمایی که افراد را به مینسک منتقل می کنند اشاره کرد.

وزرای خارجه 27 کشور بلوک آماده هستند تا در نشست روز دوشنبه خود درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه مقامات بلاروس گفتگو کنند.

میشل در واکنش به اظهارات قبلی مقامات اتحادیه اروپا، همچنین گفت که اتحادیه تامین مالی دیوار مرزی را از بودجه اتحادیه اروپا در نظر خواهد گرفت.

اما لهستان که حدود 17000 سرباز را برای نگهبانی فرستاد، پا را فراتر گذاشت و مسکو را به هدایت این تلاش متهم کرد.

موراویتسکی روز سه‌شنبه در یک مناظره فوق‌العاده در پارلمان لهستان گفت: «لوکاشنکو مجری آخرین حمله است، اما این حمله حامی مالی دارد که در مسکو قرار دارد و این حامی، رئیس‌جمهور پوتین است».

ماریا دبلیو زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ادعاهای لهستان مبنی بر اینکه روسیه پشت این بحران بوده است را “فراتر از همه محدودیت ها و هنجارهای ممکن” خواند.

با شروع زمستان سخت، هزاران نفر در مرز گیر افتاده اند و روز چهارشنبه هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش تنش وجود نداشت. به گفته مقامات لهستانی تاکنون هشت نفر در مرز جان خود را از دست داده اند.

با این حال، برآورد تعداد مهاجران در مرز دشوار است زیرا مقامات لهستانی دسترسی خبرنگاران و گروه‌های بشردوستانه و مدافع را به منطقه محدود کرده‌اند.

در حالی که بزرگترین گروه از مهاجران در خارج از Kuźnica Białostocka متمرکز شده اند، وزیر دفاع لهستان، Mariusz Błaszczak گفت نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آنها تلاش می کنند تا مرز را در چندین نقطه آزمایش کنند.

آقای Blaszczak گفت که به جای “یک گروه بزرگ” اکنون “گروه های کوچکتر اما متعددی وجود دارند که همزمان به مرز لهستان حمله می کنند”.

بلاشچاک صبح چهارشنبه در مصاحبه ای با رادیو لهستان گفت: «شب آرامی نبود، در واقع تلاش های زیادی برای شکستن مرز لهستان صورت گرفت. با این حال، وی گفت که بر اساس گزارش های نظامی و مرزبانی، همه کسانی که از مرز عبور کرده اند اکنون بازداشت شده اند.

وام…اینتس کالینز / رویترز

تابستان امسال، پس از عبور بیش از 100 مهاجر از بلاروس به کشور کوچک بالتیک لیتوانی، دولت لیتوانی تلاش‌ها را برای کند کردن جریان افرادی که ادعا می‌کرد به‌عنوان «سلاح‌های ترکیبی» علیه اتحادیه اروپا استفاده می‌شوند، افزایش داد.

مقامات یک حصار ساختند و قانونگذاران در لیتوانی – که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است – قانونی را برای تسریع روند پناهندگی برای رسیدگی و بازگرداندن سریعتر مهاجران و قانونی کردن بازداشت مهاجران تا شش ماه بدون حکم دادگاه تصویب کردند.

اما با افزایش تعداد مهاجرانی که در هفته‌های اخیر به لیتوانی می‌رسند، مقامات محدودیت‌های بیشتری وضع کرده‌اند و پارلمان به تشدید وضعیت فوق‌العاده رای داد – رادیکال‌ترین فرمان در نوع خود از زمان اعلام استقلال این کشور در سال 1990 و شکستگی‌های آزاد از شوروی. کره.

بر اساس قانون جدید که از روز چهارشنبه لازم الاجرا شده است، مهاجران در لیتوانی به جز تماس با مقامات این کشور، اجازه ندارند به صورت کتبی یا تلفنی با کسی ارتباط برقرار کنند.

این مرکز مرز با بلاروس را پوشش می دهد و چندین مایل در داخل شرق لیتوانی امتداد دارد. همچنین شامل اسکان مهاجران در سراسر کشور می شود.

تردد در این منطقه در شعاع حدود سه مایلی از مرز بدون اجازه مرزبان محدود است و ورود غیرنظامیان به جز ساکنان و صاحبان املاک در منطقه ممنوع است.

اینگریدا سیمونیت، نخست وزیر این هفته، با تاکید بر فوریت این وضعیت، گفت: «وضعیت اضطراری ابزاری است که هرگز در عمل کشور مستقل ما استفاده نشده است». او گفت که تصمیم برای تمدید این اقدامات ظرف یک ماه بررسی خواهد شد.

وام…آندری استاسویچ / بلتا، توسط آسوشیتدپرس

مقامات اتحادیه اروپا گفتند که در حال تجزیه و تحلیل ترافیک هوایی به مینسک، پایتخت بلاروس، به عنوان شواهد بالقوه ای هستند که الکساندر جی. لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، هجوم مهاجران به کشورهای اتحادیه اروپا را با موفقیت سازماندهی می کند.

برنامه پرواز فرودگاه مینسک که از 31 اکتبر اجرا می شود، حداقل 47 پرواز برنامه ریزی شده در هفته را از مکان هایی در خاورمیانه نشان می دهد، در حالی که طبق برنامه قبلی بیش از 23 پرواز در هفته نبود. پروازهای اضافی شامل یک مسیر جدید روزانه از دمشق با یک ایرباس A320 است که توسط شرکت هواپیمایی سوریه Cham Wings اداره می شود.

آژانس های مسافرتی در منطقه کردستان عراق، جایی که بسیاری از مهاجران از آنجا آمده اند، بسته هایی را ارائه می دهند که شامل ویزا به بلاروس و پرواز از طریق ترکیه یا امارات متحده عربی با قیمت حدود 3000 دلار می شود.

پیتر استانو، سخنگوی بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که مقامات بر پروازهای حدود بیست کشوری که مهاجران را به مینسک حمل می کنند – از جمله مراکش، سوریه، آفریقای جنوبی، سومالی، هند، سریلانکا، الجزایر، لیبی و یمن نظارت می کنند. یلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال افزایش “کمک با کشورهای شریک” است تا در وهله اول از ورود مهاجران به بلاروس جلوگیری کند.

او در توییتی گفت: «اولویت فوری ما این است که تجهیزات فرودگاه مینسک را قطع کنیم.

درگیری اتحادیه اروپا با لوکاشنکا از زمانی که او اعتراضات خیابانی علیه تقلب در انتخابات را در سال گذشته سرکوب کرد، بدتر شده است. لوکاشنکو مدعی است که غرب با حمایت از مخالفان سعی در سرنگونی او دارد و او را دستگیر کرده است هزاران مخالف و روزنامه نگار و بسیاری از کشور گریخته اند.

وام…مارکوس شرایبر / آسوشیتدپرس

یک سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از وی خواست تا از متحد نزدیک روسیه، بلاروس، بخواهد که فعالیت های “غیرانسانی و غیرقابل قبول” در مرز لهستان را متوقف کند.

همانطور که کرملین به آن اشاره کرد، پوتین به مرکل گفت که او هیچ کاری نمی تواند بکند.

در بیانیه کرملین در تشریح گفتگوی تلفنی مرکل در پایتخت بلاروس آمده است: «رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرد که مشکلات پیش آمده باید مستقیماً توسط نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا با مینسک مورد بحث قرار گیرد.

نگرش عمومی برلین و مسکو در مورد تماس مرکل با پوتین نشان داد که چگونه روسیه به حمایت قاطع از الکساندر جی. لوکاشنکا، مرد قدرتمند بلاروسی که سال گذشته به طرز وحشیانه ای قیام علیه او را سرکوب کرد، ادامه می دهد.

کرملین با ترغیب غرب به گفتگو مستقیم با لوکاشنکا در مورد بحران مهاجرت که به گفته مقامات اروپایی توسط لوکاشنکا برای تحت فشار قرار دادن اروپا ایجاد شده بود، تلاش کرد نفوذ متحد خود را در این بحران افزایش دهد.

سرگئی وی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با همتای بلاروس خود گفت: “بلاروس بارها مشاوره، مذاکره و راه حلی برای این موضوعات بر اساس قوانین بین المللی در مرحله کنونی در مرزها پیشنهاد کرده است.” . .

در نمایش دیگری از اتحاد، دو بمب افکن روسی Tu-22M3 با قابلیت حمل اتمی دوربرد روز چهارشنبه در امتداد مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی پرواز کردند. وزارت دفاع بلاروس گفت که گشت هوایی متحدین در مرزهای غربی این کشور اکنون با توجه به “وضعیت های هوایی و زمینی در حال ظهور” یک رویداد عادی خواهد بود.

با این حال، مقامات بلاروس همچنان اصرار داشتند که مقصر این بحران نیستند. ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه این کشور، لهستان را به دلیل اعزام هزاران سرباز “در برابر زنان و کودکان گریه کننده و اجازه ندادن آنها به اروپا را سرزنش کرد.”

مکی در کنار لاوروف گفت: «این نقض همه استانداردها است. اتهاماتی که ادعا می شود بلاروس این جریان ها را سازماندهی می کند، کاملاً بی اساس است.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما