دانش‌آموزان راضی، خانواده‌ها ناراضی!

[ad_1]

ایران: چند روزی است که امتحانات مجازی دانش‌آموزان آغاز شده است. برگزاری این گونه امتحانات تنها راه حلی برای حفظ سلامت دانش‌آموزان در برابر ویروس‌ها بوده است.

آموزش خانواده‌ها از برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استقبال کرده‌اند، اما درباره میزان و آموزش و موفقیت دانشآموزان کیفیت دارند که آنها در پایه افت تحصیلی داشته‌اند.

معلمان هم در این باره می‌گویند به خاطرشیوع بیماری‌های چاره‌ای تمام نمی‌شود و تلاش‌ها می‌کنند یتشاواناارنرنا. مدیران مدارس نیز برای این آزمون‌ها روش‌های ارائه را به کار می‌برند. از مدارس آزمون را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که با شروع آن دانش‌آموز در هر لحظه امکان دیدن فقط یک سؤال را دارد و در صورت پاسخ دادن یا رد کردن سؤال، سؤال بعدی نمایش داده خواهد شد.

همچنین سؤالات چند گزینه‌ای، چینش گزینه‌ها برای دانش‌آموزان تغییر کرده است. با این همه تنها گروه موافق و راضی از آموزش و امتحانات مجازی فقط دانش‌آموزان هستند. شیما دانش‌آموز کلاس یازدهم در رشته علوم انسانی است. و در هفته گذشته در 4 امتحان درس ادبیات، روانشناسی، دینی و زبان انگلیسی به صورت مجازی شرکت کتره.

او درباره سؤالات پایان ترم مدرسه می‌گوید: «معلمان‌مان تمام امتحانات مجازی را بیان کرد. امتحان از درس‌ها تستی بود و برخی دیگر هم تشریحی. برخی از معلمان در آزمون تشریحی خواستند که ما جواب سؤالات را همان لحظه تایپ کنیم و برخی هم همین جواتسموا را انجام دهیم. ساعت امتحانات هم یک ساعت بود.

البته تا اینجای کار امتحاناتم به هیج عنوان سخت نبود. سوالات بسیار آسان بود. » شیما از برگزاری آزمونها به صورت مجازی کاملاً رضایت دارد و بر این باور است که اگر کسی درسی را خوانده باشد، می تواند همان پاسخ سوالات را بدهد و اگر هم دانشآموزی کتاب را ورق نزده باشد، مثل آزمونهای حضوری مدارس باید تقلب کند.

ساغر دانش‌آموز کلاس هشتم به سختی‌گیری‌های مدرسه در آزمون پایان ترم اشاره می‌کند و می‌گوین موین می‌کار ن: «اند مارهن: فقط امتحان‌ها کمی مشکل است. ما فقط زبان انگلیسی را امتحان دادیم آن هم خیلی سخت بود و امتحان هم تستی بود. به نظرم شرایط امتحان دادن خیلی سخت‌تر از حضور، باید درس بخوانیم.

معلم‌ها در امتحان مجازی گزینه‌ها را جابه‌جا می‌کنند و نمی‌شود کاری کرد. سرعت عمل داشته باشیم چون زمان امتحان هم کمتر از حضور است. چرا که برخی از دانش‌آموزان اسکرین را از صفحات سؤال می‌گیرند و برای هم می‌فرستند و مطمئن می‌شوند که می‌شوند که گزینار دمطم می‌شوند، می‌شوند که گزینار می‌شوند که می‌شوند که گزینار دمطم می‌شوند که می‌شوند.

برخی از خانواده ها هم اعلام کردند که امتحانات مجازی هم مثل آموزش مشکلات آنلاین است اما باید برای حفظ سلامت فرزندانشان این مدل های آموزشی را دنبال کنند. خانواده ها بر این باورند که روش تدریس مجازی با گذشته متفاوت و جدید است و از مواردی هم نمی توانند به معلمان فرزندانشان درس بدهند همین موضوع را باعث می شود تا دانشآموزانشان با افت تحصیلی مواجه شوند.

مادر محمد پارساآموز کلاس نهم در این باره دانش‌آموز است: «از کلاس‌های آنلاین رضایت نداشتم به نظرم دانش‌آموزان آن‌ها که باید و شاید آموزشی ندیده و امتحانات مجازی هم مثل آموزش مجازی است. پسر خودم در امتحانات وابسته تقلب شده است از دوستانش کمک می‌گیرم و البته کتاب را نگاه می‌کند.

حتی برای امتحان زحمت درس خواندن را به خود نمی‌دهد و می‌گوید کتاب را می‌توانیم باز کنیم. قبل از امتحان هم با دوستانش هماهنگ می شود و کتاب هم جلوشان باز است حتی گاهی اوقات برای اینکه سرعت عملشان بالا برود و معلم ها چیزی نفهمند از پدر و مادر می خواهند که آنها را برایشان بنویسند.

برخی از خانواده‌ها نیز می‌گویند هم ولی هستند، هم معلم و هم ناظر امتحان. موضوعی که مادر صبا دانش‌آموز کلاس دهم به آن اشاره می‌کند: «کار اصلی روی دوش پدر و مادرها است. یعنی پدر و مادر هم ولی‌اند هم معلم و حالا که امتحانات برگزار می‌شود، هم می‌شوند. اما در این روزهای روزهایی هم چاره ای نیست اگر بچه ها امتحان حضوری داشته باشند چرا بچه را به مدرسه میبرید اما زیرساخت اینترنت ضعیف است معلم شفاهی از دانشآموز سوال میپرسد تا این پیام به دانشآموز میبرد زمان میبرد. معلم میگوید چرا با تأخیر جواب دادی؟ چرا زودتر جواب ندادی؟ و در برخی امتحانات هم فرصتی دارند، یعنی برای درس ریاضی 17 سؤال و سؤالات سخت است که برخی از دانش‌آموزان هستند و زمان کمی دارند، در صورتی که سؤالات را بلدند.

برخی از دانش‌آموزان درس را جدی نمی‌گیرند

برخی از معلمان هم میگویند در این چند ماهی که آموزش مجازی بوده است. علی زرین نشان معلم فیزیک متوسطه دوم درباره وضعیت آموزش و امتحانات میگوید: «معلمها تجربه تدریس و تولید آموزشی در فضای مجازی را نداشتند و حالا برای آموزش بچه ها مشکل دارند. موضوعات بعدی خانواده‌ها هستند که به بحث آموزش بچه‌ها ورود کرده‌اند.

در برخی از پایه‌ها خانواده تجربه کافی ندارد و اصلاً نمی‌داند با دانش‌آموزش‌شان چگونه کار کند و البآ نارارکز نزشاراههارا بویژه دانش‌آموزان پایه ابتدایی شرایط بدتری دارند. این را هم بگویم که در این ترم شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزانم بودم. برخی از دانش‌آموزان خیال‌شان راحت است که نظارت معلم و مدرسه دیگر وجود ندارد و درسی را جدی نمی‌گیرد».

اوبا اشاره به نقش خانواده میافزید: «برخی وقتها متوجه میشوم که دانشآموزان گروه تشکیاب داده اند و به اشتراک میگذارند ما کاری از دستمان برنمیآید. شرایط حساس است. اینجا نقش خانواده مهم است آنها باید به دانش‌آموزان بابت درس و مشق‌شان تذکر دادن خانواده وقت امتحامنارش‌آن باشند.

معلم مرجع نمره است

وزارت آموزش وپرورش اعلام کرده است که معلمان شرایط دانشآموزان را بررسی کرده و در نهایت در نهایت را اعلام کنند، مدیرکل دفتر متوسطه نظری با اشاره به آموزش این که آیا امکان امتحان حضور دانشآموزان به خاطر خاطرات و محدودیتهایی که ستاد در نظر گرفته شده وجود ندارد، به “ایران” است. میگوید: «ما در بخشنامه ای که به مناطق ارسال کردهایم گفتیم که معلم مرجع ارائه نمره باشد و معلمان هم فقط به آزمون مجازی تکیه داشته باشد دانشآموز باید بر اساس حضورش در کلاس مجازی، پروژه هایی که ارائه کرده است، پرسش و پاسخ باشد. کلاس درس، امتحانات طول ترم و نقش آموزشی که داده شده است. »

عباس سلطانیان با اشاره به شرایط هر منطقه با مناطق دیگر متفاوت است میگوید: برخی از دانشآموزان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و این موضوع را معلم میداند. او این اختیار را دارد که نمره دانش‌آموز را بر اساس سند مستند ارائه می‌دهد از نظر معلم مرجع نتسمو.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما