دیدگاه یک پزشک در مورد درمان اختلالات مصرف مواد افیونی

[ad_1]

دکتر-تسلی دهنده-بیمار

دکتر مایرا ماتیس یک روانپزشک مجاز اعتیاد در کلینیک Strong Recovery در دانشگاه روچستر است. او سوالات متداول بیماران و خانواده های آنها را در مورد بهبودی از اختلالات مصرف مواد افیونی و یافتن درمان مناسب به اشتراک می گذارد.

1. س: اختلال مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: اختلال مصرف مواد افیونی، به طور خلاصه، شامل رابطه ناسالم با داروهای اپیوئیدی میل به مواد مخدر، کنترل و پیامدهای آن است – سه C. همانطور که میل شدید به مواد افیونی را تجربه می کنید، ممکن است نیاز به مصرف بیشتر و بیشتر برای رسیدن به اثر مطلوب داشته باشید. شما قادر به کنترل استفاده از آنها نیستید. شاید سعی کردید پشتیبان بگیرید و شکست خوردید. در نتیجه، با عواقب آن کنار می آیید: ممکن است نتوانید مسئولیت های خود را در زندگی، کار یا روابط شخصی خود انجام دهید. شما می توانید از آن در موقعیت های خطرناک استفاده کنید و سلامت و رفاه خود را به خطر بیندازید. علائم دشوار ترک همراه با ترک مواد افیونی می تواند ترک کامل آن را دشوار کند و ممکن است در ترک مواد افیونی «فرار» آنها مشکل داشته باشید. اما می‌خواهم همه بدانند: درمان اختلالات مصرف مواد افیونی مؤثر است. تماس با متخصص اعتیاد می تواند ابزارهایی را برای دستیابی به اهداف و داشتن زندگی سالم در اختیار شما قرار دهد. شما مجبور نیستید به تنهایی از این طریق عبور کنید.

2. س: درمان اختلال مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات مصرف مواد افیونی بسیار مؤثر هستند. می تواند میل شما به مواد افیونی را سرکوب کند، علائم ترک را کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند، و اثرات مواد افیونی بر بدن را مسدود کند – همراه با مشاوره و سایر انواع حمایت. هنگامی که شروع به مصرف داروهای خود می کنید، ابتدا وضعیت پزشکی شما را ارزیابی می کنیم تا مطمئن شویم که وضعیت خاص شما را درک کرده و موثرترین درمان را انتخاب می کنیم. می‌توانید انتظار داشته باشید که آزمایش‌های سم‌شناسی ادرار به طور منظم انجام شود تا ببیند چه موادی در سیستم شما وجود دارد و آیا سایر مشکلات سلامتی دارید که باید به آنها رسیدگی شود. ما این کار را برای قضاوت شما انجام نمی دهیم، بلکه برای اینکه مطمئن شویم درمانی که برای شما تجویز کرده ایم بی خطر است. مخلوط کردن الکل یا داروهایی مانند بنزودیازپین ها با برخی از این داروها می تواند منجر به مصرف بیش از حد شود و نگرانی اصلی ما ایمنی و سلامتی شماست.

علاوه بر این، ما در مورد برنامه داروهای شما صحبت خواهیم کرد. برخی از داروها باید روزانه در کلینیک یا در خانه مصرف شوند و برخی ممکن است ماهی یک بار توسط پزشک تزریق شوند. نوع دارویی که انتخاب می کنیم به نیازها و شرایط فردی شما بستگی دارد و ممکن است در طول زمان تغییر کند.

البته، ما شما را در هر مرحله از غلبه بر اختلالات مصرف مواد افیونی راهنمایی خواهیم کرد. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما اگر به آن پایبند باشید، می توانید به اهداف خود برسید. من این را به عنوان یک سرمایه گذاری می بینم. شما مدت زمان مشخصی را صرف مصرف مواد به روشی غیر سالم کرده اید، بنابراین حداقل این مقدار زمان باید صرف تغییر جهت شود – بازسازی زندگی خود و بازگشت به یک مکان ثابت.

3. س: نقش مراقبت های روانپزشکی در درمان اختلالات مصرف مواد افیونی چیست؟

پاسخ: من در یک کلینیک ترک اعتیاد کار می کنم. ما در کلینیک خود روانپزشک، روان درمانگر و مشاور مصرف مواد داریم. ما معتقدیم که ترکیب داروها با این حمایت عاطفی برای کمک به بهبودی افراد حیاتی است. گاهی اوقات برای درمان علائم درد جسمانی داروهای افیونی تجویز می شود، اما درد همیشه جنبه عاطفی و شناختی نیز دارد. ما باید بفهمیم که کسی دقیقاً برای چه چیزی سعی در درمان دارد. وجه مشترک معمول این است که افراد به دلیل تلاش برای کاهش نوعی احساس ناخوشایند دچار اختلالات مصرف مواد افیونی می شوند. تمرکز اصلی من روی برخورد با ایمنی یک نفر است، که به معنای حمایت از او در زمان قطع مصرف، شروع درمان و دادن مشاوره است. اما با گذشت زمان، این روایت مشترک ظاهر می‌شود، و در این مرحله می‌توانیم شروع به تمرکز روی مشکل اساسی کنیم و عمیق‌تر غواصی کنیم.

اختلالات مصرف مواد و اختلالات سلامت روان همپوشانی زیادی دارند. اگر برای اعتیاد خود دارو دریافت می کنید، ممکن است فقط به یک جنبه آزاردهنده اشاره داشته باشید. و اغلب این مسائل مربوط به سلامت روان است که می تواند باعث عود شود. بنابراین، مشاوره بسیار مهم است. یک متخصص سلامت روان نه تنها می‌تواند ابزارهایی را برای تغییر محیط و بازسازی روابطتان در اختیار شما قرار دهد، بلکه می‌تواند با اختلالات روانی که ممکن است در مصرف مواد شما نقش داشته باشد نیز مقابله کند. اغلب اوقات، گروه های خودیاری مانند معتادان گمنام (NA) فضاهایی را برای حمایت از تغییر ایجاد می کنند. شما به خود یک گروه اجتماعی جدید و حامی مالی می دهید تا با آنها تعامل داشته باشید، یاد بگیرید و مقاومت کنید. همچنین برنامه‌ای به نام بازیابی هوشمند وجود دارد که از برخی از اصول مشابه NA استفاده می‌کند، بدون جنبه‌های معنوی که ممکن است در همه افراد طنین‌انداز نباشد.

من می خواهم تأیید کنم که ایجاد چنین تغییری در زندگی دشوار است. ایجاد اعتماد در دیگران به زمان نیاز دارد، به خصوص وقتی صحبت از چیزهایی است که صحبت کردن در مورد آنها در زندگی شما واقعاً سخت است. اما این شغل یک سرمایه گذاری برای خودتان است. شما می توانید همه چیز را بهتر کنید. روابط ممکن است یکسان نباشد، اما می توان آنها را ترمیم کرد. درمان کار می کند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما