رئیس پلیس راهور: جریمه خودروهای شیشه دودی همچنان اعمال می شود

[ad_1]

سیگار کشیدن شیشه ماشین یکی از رایج ترین تغییراتی است که رانندگان در ماشین خود انجام می دهند و در بین رانندگان بسیار محبوب است.

رئیس پلیس راهور: جریمه خودروهای شیشه دودی همچنان اعمال می شود [به روز رسانی] – نوامبر 1400

رئیس پلیس راهور پلیس راهور با اشاره به رای دیوان عدالت اداری درباره جریمه خودروهای شیشه دودی گفت: نباید از رأی هیئت عمومی دیوان سوء استفاده شود. دادگاه تاکید کرد که فاصله سه متری برای تشخیص مناسب نیست و فاصله سه متری باطل شده و جریمه با تشخیص مامور است.

وی افزود: آنچه دادگاه ابطال کرد مربوط به حذف اثر است یعنی دیگر نباید در همان مکان علامت گذاری شود که ما نیز با آن موافقیم. بدیهی است اگر خودرویی به دلیل جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، پس از تمیز شدن باید شیشه جلو را نیز اصلاح کند.

رئیس پلیس راهور ناجا قانون مجازات شیشه دودی 2114 را اعلام کرد و گفت: جریمه آن 52 هزار دلار است. و در کلانشهرها 500 تومان و 31 هزار. و 500 تومان در شهرهای دیگر.

وی گفت: این یعنی ممکن است یک خودرو در یک تقاطع جریمه شود و در تقاطع دیگر اگر مامور پلیس این موضوع را ببیند ممکن است جریمه شود و تعداد جریمه ها محدود شود. وجود ندارد.”

هادیان فر گفت: ملاک تشخیص عاملی است و البته شیشه دودی استاندارد و معمولی کارخانه ای مشکلی ندارد.

که می توانند از شیشه دودی با درصد بالا استفاده کنند، گفت: مسئولان و افرادی که دارای درجه ایمنی هستند می توانند از شیشه دودی استفاده کنند. حتی افراد مبتلا به این بیماری با تشخیص کمیسیون پزشکی می توانند با مراجعه به مراکز تردد در شهرها در صورت رانندگی با خودرو و داشتن خودرو به نام خود گواهینامه دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افرادی که شیشه دودی سفارشی دارند، چه در حوزه انتظامی و امنیتی و چه در همه کشورها مرتکب تخلف هستند.

وی گفت: در هفت ماهه امسال 871 هزار خودرو بابت شیشه دودی جریمه شدند که از این تعداد 316 هزار خودرو در جاده ها و 554 هزار خودرو در شهرستان ها جریمه شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره شماره گذاری خودروهای شیشه دودی در مبادی تعویض پلاک گفت: شماره گذاری تاج را اعلام کردیم، اما در گذشته لازم بود پلاک ها تصحیح و سپس شماره گذاری و جایگزین شوند.

دیوان عدالت اداری استفاده از شیشه دودی خودرو را حق شهروندی دانست. [به روز رسانی] – نوامبر 1400

بر اساس رای دادگاه اصلی اداری، برای خودروهای دارای شیشه دود، تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت تخلف، قبض کفایت می کند و اثر رنگی را از بین می برد. شیشه مورد نیاز نیست

در پی شکایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بخشنامه های شماره 135/355/407 مورخ 30 خرداد 96 و 13/5/355/990 مورخ 27 آذر 97 مبنی بر قابل قبول ضوابط دود کردن شیشه خودرو و شناسایی راننده و سرنشینان خودرو باید از فاصله سه متری قابل رویت باشد و در صورتی که به گفته کارشناس، راننده و سرنشین از فاصله سه متری قابل تشخیص نباشند، یک عدد کوچک برای برداشتن لیوان دودی، رسید لازم است.

هیأت اصلی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و در راستای نظریه هیأت اداری و امور عمومی با استناد به این که به موجب ماده. تردد جاده ای با رعایت مکان، زمان، وقوع و نوع تخلفات با موافقت هیات وزیران انجام می شود.

بنابراین، ماده مورد اعتراض که معیار فاصله 3 متری را مشخص می کند، با توجه به تغییر شرایط فصول، شرایط جوی و ساعات شبانه روز، خارج از صلاحیت صادرکننده، معیار تشخیصی اصلی و دائمی را برای مأموران مجاز پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می کند. اختیار و ممکن است از آن چشم پوشی شود. همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از صدور مجازات از سوی مراجع، لغو اثر شیشه دودی را به این دلیل که قانونگذار ضمانت اجرای تخلفات این قانون و حدود مراجع را در برخی موارد از جمله حق پارک و جریمه، مانع حرکت خودرو و صدور حکم، انتقال به پارکینگ، ضبط گواهینامه رانندگی و جابجایی خودرو به منظور رفع حصر، اما متعهد به حذف شیشه دودی پس از صدور حکم می شود. بلیط، قانون مشخص نکرده است، و دستور را می توان باطل کرد.

بنابراین در مورد خودروهای دارای شیشه رنگی تعیین فاصله 3 متری ملاک تشخیص راننده و سرنشین نیست و در صورت تخلف از قبض کافی است و نیازی به حذف آن نیست. جلوه شیشه رنگی

شرایط تازه برای پلیس برای استفاده از شیشه دودی [به روز رسانی] – 98

سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با شیشه های رنگی غیر استاندارد و نامتعارف خودروها گفت: این قانون پلیس خواهد بود.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: برای محاکمه با شیشه دودی نامتعارف، طبق ماده ۲۱۱۴ جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی 500 هزار ریال تعیین شده است.

بر اساس مقررات در مراکز معاینه فنی، برچسب شیشه دود (حتی روشن 40 درصد) روی شیشه عقب خودرو ممنوع است و در این صورت، برگه معاینه فنی صادر نمی شود، اما اگر شیشه عقب باشد. یک پارچه دودی، نه برچسب (مثلاً پورشه، لکسوس و 2) هیچ مانعی برای صدور کارت معاینه وجود ندارد. لازم به ذکر است شیشه دودی (برچسب دودی یا شیشه کارخانه) روی شیشه جلو و شیشه عقب در صورت مشاهده سرنشینان خودرو مانعی برای صدور معاینه فنی نمی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ماموران پلیس در زمینه شیشه دودی نسبت به اعمال قانون خودروهای داخلی و خارجی تبعیض قائل می شوند، گفت: فضای داخلی خودرو از فاصله 3 متری قابل مشاهده است نه اینکه پلیس قانون شیشه خودروهای خارجی را اجرا نکرد و شیشه خودروهای داخلی نصب شده در کارخانه دودی را جریمه کرد.»

لیوان دودی

سرهنگ عابدی افزود: در هر وسیله نقلیه اعم از ایرانی و خارجی که سرنشینان آن از فاصله سه متری قابل شناسایی نباشد مشمول قانون پلیس می شود. بدیهی است که بسیاری از شیشه های دودی نامتعارف علامت گذاری شده اند که در این صورت راننده باید نسبت به برداشتن آنها اقدام کند.

شرایط تازه برای پلیس برای استفاده از شیشه دودی [به روز رسانی] – من هستم

سرهنگ پاسدار سید مسلم موسوی پناه اظهار داشت: سیگار کشیدن شیشه های خودرو به گونه ای که افراد خارج از خودرو نتوانند از فاصله حدود 5 متری افراد داخل خودرو را ببینند قانونا ممنوع است.

در آن زمان این مسافت قبلاً تقریباً 3 متر اعلام شده بود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده این خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، عامل آن 50 هزار تومان جریمه می شود.

موسوی پناه با بیان اینکه سیگار کشیدن شیشه خودرو به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا باعث کاهش دید راننده در محیط اطراف می شود گفت: این عامل به خودی خود منجر به تصادفات جاده ای موفقیت آمیز خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور فاتب در پایان به رانندگان توصیه کرد شیشه خودرو خود را نسوزند.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما