رارهای چهار دندان پر دردسر ; چرا «دندان عقل» داریم؟

[ad_1]

فرارو- چیزهایی که دندان‌های عقل خود را کشیده‌اند می‌دانند که این دندان‌ها واقعاً غیر از احکام اثری ندارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی لایوساینس، اکنون مطالعه ای که جزئیات آن در شماره 27 سپتامبر مجله “نیچر” منتشر شده است، نشان می دهد که این دندان های آذر می دهند احتمالا تنها به دلیل ضعف در یک مکانیسم تغییراتی است که به آنها اجازه می دهد تا انتهای فک پیدا کنند. ، وجود دارند.

دندان‌های آسیا عقب‌ترین دندان‌ها در دهان بیشتر پستانداران هستند.

انسان‌های دندان ۱۲ دندان آسیا دارند (سه آسیا در هر طرف فک بالا و پایین) و آخرین دندان هرروان هدمان هدندان دندان هرنن

معمولاً به طور معمول از جلو به عقب درمی‌آیند و دندان عقل آخرین دندانی است که معمولاً در دندانی است که معمولاً در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه در معمولاً یشه است. یشه در معمولا یشه در دندانی نامویا

اگر به اندازه کافی در یک مکان برای رویش دندانهای عقل نباشد و رویش آنها باعث بروز نامنظمی در دندانهای دیگر شوند در آن موقع زمان انجام رویه دردناک دندانپزشکی که همانا کشیدن دندان عقل است فرا میرسد.

یک موضوع درباره دندانهای آسیاب که دانشمندان را گیج و متحیر کرده است این است که چرا برخی از دندانهای عقل بسیار بزرگی دارند که سایر افراد (که در واقع شانس آورده اند) ممکن است اصلاً یک دندان عقلی نباشد.

مطالب مرتبط با دندان درد و دندان عقل را بخوانید:

دندان عقل، ماجرای یادگاری از انسانهای باستان!
همه چیز درباره دندان عقل
دندان قروچه (بروکسیم) چیست؟
آیا کشیدن دندان عقل نیاز است؟

برای کمک به پاسخ به این سوال، پژوهشگران در “دانشگاه هلسینکی” در فنلاند دندان‌های موش سوال حیط محیط آزمان ای نوش موانر

تعداد دریافتند که توازن در میان دو مکانیزم مولکولی یعنی “فعالسازی” و “بازداری” دندانهایی را که از ریشه دندانهایی (جوانه کوچکی از بافت که بعدا به دندان تبدیل می شود) میرویند و اندازه این دندانها را کنترل می کند.

زمانی که این دو مکانیزم در توازن هستند، هر سه این دندان‌ها درمی‌آیند و اندان‌ها درمی‌آیند و اندازه آن‌ها تقریباً یکسان است.

اگر این دو مکانیزم در توازن نباشند، اندازه این دندان‌ها متفاوت می‌شود. اگر مکانیزم فعال‌سازی برنده شود، هر دندانی به ترتیب بزرگتر می‌شود، در نقش قوارن لارنر ایجاد شود. در موارد بسیار استثنایی ممکن است که سر و کله چهارمین دندان آسیا نیز پیدا شود.

از طرف دیگر اگر مکانیزم بازداری برنده شود، این دندانها به ترتیب کوچکتر می شوند، بنابراین دلیل عقل از همه آنها کوچکتر می شود که در نهایت این وضعیت، ممکن است اصلاً عقل عقلی ناروید باشد.

“یوکا یرنوال” یکی از اعضای گروه پژوهشگران گفت، بیشتر انسانهای اولیه هر چهار دندان عقل خود را می سازند و همه آنها به یک اندازه بودند که در آن زمان احتمالاً این دو نیرو در توازن بودند.

یرنوال به لایوساینس گفت، اما اکنون دندانهای عقل ما معمولاً کوچکتر از بقیه دندانهای آسیاب هستند که این معنی را نشان می دهد که احتمالاً از نظر فکری برنده می شود. همه در تمام عشق به این صورت نیست.

یرنوال گفت، حتی با وجود اینکه دندانهای عقلی کوچکتر می شوند، اما هنوز هم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که فک انسان نیز با این مشکل کوچکتر شده است که این موضوع می تواند به این دلیل باشد که انسانها آشپزی یاد گرفته و غذای ما اکنون نرم شده است و به آن می گویند. لیری برای جویدن نیاز دارد.

بنابراین دندانپزشکان تا مدت‌ها بعد از کارشان دوباره رونق خواهد داشت.

دندان عقل

چرا دندان عقل داریم؟

اشاره شد که دندان عقل در آن ها قوس فک قرار گرفته است و این بدان معناست که انسان به طبیعنان مانرنان مانرنانز است. << پاسخ دادن به این سوال نیاز به بررسی موضوع طرح انسان دارد. به عبارت بهتر پیش از آن که انسان آتش را کشف کند و غذای خود را طبخ کند، این دندانها کاملا مناسب خام خواری و بسیار مورد استفاده بشر در جویدن غذا بود. در آن دوران اگر از گوشت خام، مغزها و ریشه‌های گیاهی استفاده کنید، تعداد دندان‌ها را استفاده کنید.

چه دندانهای عقل پس از رسیدن به سن بلوغ شروع به رشد می کنند به این دلیل است که اگر طی گذر زمان دندانهای خود را از دست دادید در نیاز به دندانهای عقلتان استفاده کنید. داشتن یک دست دندان آماده است که در عقب فک شما باید خود امتیازیست که برایتان فراهم آورد. به گزارش فرارو، در همین حال ما انسانها کم کم شروع به خوردن غذاهای نرم افزاری کرده و به آنها رو هوردیم و کم هم بهتر و بیشتر از دندان هایمان مراقبت کنیم. با گذر هزاره‌ها نتیجه این شد که اکنون دیگر به کمک این دندان‌ها نیاز نداریم. <<<<<< پاسخ این است که فک انسان از زمان کشف آتش و عدم استفاده از عقلانیت هنگام اطعام کوچکتر یا به عبارتی دندانی جمع‌آوری شده است، اما متاسفانه ژنهایی که اندازه فک را تعیین می‌کنند با ژنهایی که تعداد دندانها را مشخص می‌کنند متفاوتند. در نتیجه فکهای جمعتر ما باید 32 دندان باشند، اما از آنجایی که دندانهای عقل دیرتر از همه رشد کنند، باید به نحوی در کنار این 32 دندان جا خوش کنند که باعث ایجاد دردسر می شوند.

رشد نامناسب دندان عقل چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

۱. آسیب به سایر دندانها

دندان عقل با فشار به دندان آسیای دوم، ممکن است باعث آسیب به آن یا خطر در آن ناحیه شود. همچنین فشار دندان عقل به دندان‌های اطراف می‌تواند باعث بهم ریختگی در چینش دندان‌ها شود. در این صورت نیاز به درمان ارتودنسی وجود دارد.

۲. ایجاد تورم و کیست

دندان عقل در کیسه‌ای درون استخوان فک رشد می‌کند. ممکن است حین رشد دندان، درون این کیسه با مایعات پر شده و باعث ایجاد کیست شود که می تواند به استخوان فک،ها و آسیب آسیب برساند. گاهی اوقات بهندرت یک تومور است که معمولا غیرسرطانی و خوشخیم است، در اطراف محل رویش دندان عقل ایجاد می شود که در این صورت برای درمان نیاز به برداشتن بافت و استخوان اطراف وجود دارد.

۳. پوسیدگی

به نظر می‌رسد دندان عقلی که تحت فشار دندان‌های دیگر قرار می‌گیرد و در فضای کافی رشد کرد نرد به دنان‌هرای یگردردت احتمالاً دلیل آن این است که مسواک دندانهای عقل به دلیل قرار گرفتن آن‌ها در درتن سخت آن‌ها در د‌تن سختن است. همچنین مواد غذایی و گیاهی‌ها به‌راحتی در فضای بین لثه و دندان عقلی که رشد کاملی در قرار گرفتن گرفیهم رنر رار رفناو رار گرفنهم رنر نارنا دارد.

۴. بیماری های لثه

تمیز کردن دندانهای عقلی که کامل رشد نکرده است، مشکل ابتلا به نوعی بیماری اماردار نانردار نانورار.

هر آنچه درباره دندان عقل باید بداند

آیا باید دندان عقل را بکشیم؟

اشاره شد که رشد نامناسب دندان عقل ممکن است باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای ما شود، اما نامناورب. به عبارت دیگر کشیدن دندان عقل رابطه مستقیم با رشد شکل رد این دندان در فک ما دارد. ابتدا بایستی گفت این دندانها در 35 درصد از جمعیت دنیا واقعاً شکل نمی گیرند و این افراد مشکلی از بابت فقدان آنها احساس نمی کنند، اما در مورد 65 درصد دیگر، وجود دندانهای عقل ممکن است مشکل ساز باشد. به طور کلی وقتی دندان عقل به صورت طبیعی در فک ما رشد کرد نیازی به کشیدن آن دارد، اما اگر این دندان بنا به تشخیص پزشک ممکن است وجود نداشته باشد برای ما وجود داشته باشد، کشیدن آن نیاز خواهد بود. طبق مطالعاتی که در سال 2007 انجام شده و در یک مجله آمریکایی به چاپ رسیده است، حداقل دو سوم از عملهای کشیدن دندان عقل غیرضروری بوده و این مقدار به هیچ وجه ناچیز نیست. در ضمن این مطالعه نشان می دهد که علت عقل ممکن است باعث افزایش استفاده از مواد مخار شود. پس از فکر کردن به کشیدن دندان‌های عقل بهتر است به توصیه‌های ذیل توجه کنید:

دندان عقل
۱. چه موقع لازم نیست دندان عقل خود را بکشیم؟

ــ اگر آن‌ها سالم باشند (هیچ گونه پوسیدگی در دندان وجود ندارد و لثه‌های اطراف آن‌ها ملشندب).
ــ کاملاً رشد کرده اند.
ــ به درستی قرار گرفته و در عملکرد طبیعی دندانهای دیگر نکند.
ــ تمیز کردن آن‌ها در حین بهداشت روزانه دهان آسان است.

۲. چه موقع لازم است دندان عقل خود را بکشیم؟

ــ دندان‌ها کاملاً در زیر لثه پنهان شده اند، اما نمی‌توانند جوانه بزنند. در این حالت، آن‌ها می‌توانند در تشکیل کیست نقش داشته باشند، که می‌توانند دندان‌هایشان را همسایه این ازبدر کنند.
ــ دندان کاملاً بیرون نزده باشد. مشکلات بهداشتی آن‌ها و در نتیجه انباشت باکتری‌ها می‌توانند باعث بروز بیماری‌های مختلف حفره دهان شوند.
اگر فضای کافی برای دندان وجود نداشته باشد.
ــ اگر در ناحیه دندان عقل احساس درد می‌شود.
ــهای آلوده شدن مکر بافت‌های نرم کنار دندان عقل.
ــ شکل گیری تومورها.
ــ ملتهب شدن لثه ها.
ــ پوسیدگی دندانهای مجاور دندان عقل و ایجاد شکستگی در آن ها.

اگر به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و دندانهای خود را مرتب چک کنید، به احتمال زیاد پیش از بروز چنین وضعیتی می توانید دندانپزشک خود را با مشکلات کمتری درمان کنید. در واقع می توانید قبل از 25 خرداد عقل نامناسب خود را درمان کنید، با مشکلان و روانی شماره ها موکول نمودن درمان دندان عقل نامناسب به دوران سالمندی می‌تواند دردسرهای بزرگی ایجاد کند. با افزایش سن، ریشه دندان‌های نیز قطورتر می‌شود و این امر ممکن است به عنوان مثالی از عقل اتاردار، حنمارور یتاردار، باشد.

کشیدن دندان عقل

میزان سختی یا آسانی مراحل درمان در کشیدن دندان عقل، به میزان رشد و نتیجه آن در دهان دارد. کشیدن دندان عقل اگر به‌صورت کامل رشد کرده باشد، به آسانی کشیدن دندان‌های دیگر است. دندانپزشک یا جراح با توجه به وضعیت دندانهای شما می توانید پیش بینی خوبی از آنچه پیش روست، داشته باشید. کشیدن دندانهای عقل اگر به صورت کامل رشد کرده باشد بهراحتی کشیدن دندانهای دیگر است، اما اگر در زیر پوشش لثه و داخل استخوان فک قرار گرفته باشد، جراح بایستی لثه را برش داده و بخشی از استخوان اطراف دندان را خارج کند. برخی در مورد دندانی که این شرایط را دارد، بهجای اینکه کل دندان یکجا کشیده شود، قطعات کوچکتر از آن برداشته می شود تا میزان تراشیدن استخوان فک اطراف دندان عقل به حداقل برسد.

هر آنچه درباره دندان عقل باید بداند

عوارض کشیدن دندان عقل

از جمله عوارض شایع در کشیدن دندان عقل می‌توان به آسیب‌های شدید، آسیب به اعصاب و تر از همه نروینناوانا اشاره کرد. سینوس ماگزیلا حفرهی بزرگی است که در بالای دندان عقل فک بالا قرار دارد و گاهی ممکن است با کشیدن دندان، حفرهای به قطر 1 میلی متر تا حدود 1 سانتی متر در محل کشیدن ایجاد شود که اگر قطر آن کمتر از 2 میلی متر باشد خود را به خود ترمیم می کند. ، ولی اگر قطر آن بیشتر بود ، نیاز است پزشک متخصص لثه یا فک و صورت از طریق تکنیک Flap آن را ترمیم کند.

مراقبت‌های بعد از کشیدن دندان عقل

مدت زمان بهبود یافتن درمان سختی و نوع جراحی دارد. به طور کلی زمان بهبود یافتن کشیدن دندان عقل بین ۵ تا ۷ روز و لثه بین ۳ تا ۴ هفته به طول می‌انجامد. اگر در حین انجام جراحی استخوان فک دچار آسیب شود، بهبود آن تقریباً به ۶ ماه زمان نیاز دارد. پس از کشیدن دندان عقل باید مراقبت‌هایی را مد نظر قرار دهید تا دوره درمان شما به خوبی اسپری شواد کهدبه اسپری شواد باشد:

برای جلوگیری از آب در طول 24 ساعت اول، بعد از کشیدن دندان عقل می توانید یک گاز استریل را کمی کم کرده و به مدت 45 دقیقه روی محل دندان کشیده شده، فشار دهید تا تخلیه شود.
ــ چای کیسه ای به دلیل داشتن اسیدتانیک باعث لخته شدن خون و توقف آب می شود که می توانید گزینه های منهاسای بناتسای باهاند را داشته باشید.
ــ در جراحی دندان عقل نهفته به دلیل برش دادن لثه برای بهبودی سریعتر، جراح آن را بخیه می‌زند. در صورت جذب نشدن بخیه‌ها برای بیرون کشیدن آن‌ها باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
ــ یکی دیگر از عوارض کشیدن دندان عقل ورم کردن صورت است. برای کاهش دادن آن می‌توانید یک کمپرس یخ را به مدت ۱۰ دقیقه در محل ورم کرده قرار دهید. این عمل را در طول ۲۴ ساعت اول به دفعاتی که لازم است، انجام دهید.
ــ از بیوتیک استفاده از قبل و بعد از جراحی جهت انتقال هر گونه ویروس و بیماری در اطراف تنوهایش همچنین برای تسکین درد پس از کشیدن دندان، با دندانپزشکی می‌توان از داروهای مسکن استفاده کرد.

هر آنچه درباره دندان عقل باید بداند

عادات و توصیه های غذایی که بعد از کشیدن دندان عقل باید رعایت شود

تا زمانی که اثر ماده ای بیهوشی که برای جراحی باید از بین برود از مصرف مایعات مصرف شود، بعد از آن هم باید تا چند روز غذای نرم و پوره شده بخورد. به این نکته توجه داشته باشید که مایعات را با نی میل نکنید، زیرا عمل مکیدن باعث ایجاد لخته‌های خو می‌شود.

ــ خوردن غذاها و مایعات سرد باعث کاهش و تسکین درد می شود. بستنی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد که می‌توان از کشیدن دندان عقل نهفته برای کاهش درد استفاده کرد.

به طور مرتب (روزی دو مرتبه) به مسواک زدن ادامه دهید، اما از مسواک زدن محل دندان کشیده شده و اطراف آن تا 24 ساعت اول خودداری کنید.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

بازی کازینو آنلاین شرط بندی انفجار: راهی برای پیاده کردن رویاهای شما!
کرش رویال: بهترین سایت شرط بندی برای تجربه هیجان انگیز
سایت شرط بندی کرش رویال: بزرگترین و معتبرترین سایت شرط‌بندی آنلاین
بهترین سایت انفجار: پلیسی برای شادی و شب‌های پر از هیجان
جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
تماس با ما