ماجرای «بانوی افغانستانی» سناریو است ؟!

[ad_1]

آرمان ملی: کمتر از دو ماه از مرگ مهرداد سپهری، جوانی که به دلیل استفاده پلیس از اسپری فلفل جان خود را از دست داده بود، نگذشته که بار دیگر انتشار ویدئویی از خشونت یک مامور پلیس در اردوگاه عسکرآباد (محل نگهداری اتباع غیرمجاز) با واکنش مردم همراه شد.

عصر چهارشنبه (10 دی‌ماه) یک مامور نیروی انتظامی به یک زن افغان سیلی می‌زند. پاسخ به برخی از کاربران، این زن برای پیگیری کارهای فرزندش به اردوگاه عسکرآباد در تهران مراجعه کنید به کدر تهران مراجعه کنید به کدر تهران مراجعه کنید. اما این اتفاق بازتاب‌های فراوانی داشت. از فرمانده نیروی انتظامی شرق تهران که معتقد است شاید این حادثه سناریوسازی باشد تا واکنش وزارت خارجه که ماموریت این موضوع را از طریق مقامات ایرانی دنبال کنند.

سفارت افغانستان در ایران نیز با انتشار بیانیهای این اقدام را «نادرست و توهینآمیز» خوانده و گفته است که ایرانیان وعده بررسی جدی و قانونی داده اند.

? در این بین مدیریت مدیریت شرق استان تهران در رابطه با این اتفاق گفته شده «موضوع اردوگاه عسگرآباد شهرستان پیشوا توسط بازرسی ناجا در حال بررسی و در این خصوص بزرگنمایی شده است.»

سردار کیومرث عزیزی از فرضیه سناریوسازی یا سناریو از پیش تعیین شده در این اتفاق خبر داد و افزود: «آدرس از طرف فرد منتسب به این بانوی اتباع، غیرواقعی و جعلی بوده و با وجود تلاش ماموران هیچگونه آدرسی از او پیدا نشده است. » او در عین حال اعلام کرد «پلیس تخصصی فتا و امنیت عمومی اولیه را برای شناسایی منتشرکننده ویدئو با هدف پیدا کردن این زن انجام داد که سرنخ هایی نیز از این موضوع به دست آمده است.»

سردار عزیزی در عین حال گفت: «احتمال دارد که این موضوع یک سناریوی پیش‌تعیین شده باشد.» سرنگ عزیزی بیشتر توضیح در این باره نداد و نگفت از این مامور نیز تحقیق انجام شده است یا نه.

عسکر آباد، پايان دنيا …

اردوگاه مراقبتي ورامين يا اردوگاه عسكرآباد، محلي براي نگهداري شهروندان افغان است كه قرار انانانانببان. این اردوگاه از سال 1377 به عنوان اردوگاه مراقبتی اتباع و مهاجران خارج از کشور غیرمجانز حوزه تهران شهعریه تهران شهران شهعران اين اردوگاه مسئوليت پذيرش و ارسال اتباع غيرمجاز داراي حكم قضايي يا جمعآوري طرحهاي انتظامي در استان تهران و 11 استان ديگر كشور را به عنوان معين مديريت دارد.

اما اين مركز اقامتي اتباع همواره با حواشي بسياري همراه بوده و مسئولين به خبرنگاران اجازه بازديد نم. مراجعه‌کنندگان به این اردوگاه خانواده‌هایی هستند که بستگان‌شان متوقف شده و قرار است به افغان‌زگوان به افغانانوار به افغانزگوان تبدیل شود. سال گذشته بود که یکی از روزنامه ها در گزارشی تیتر زد: «اینجا عسگرآباد ; پايان دنياست »و در اين گزارش به برخورد نامناسب از ماموران با مراجعه‌کنندگان اشاره داشت.

«علي وراميني» در اين گزارش ميداني، محوطه بيرون ارودگاه و وضعيت نامناسب آنجا را به تصوير کشيده. البته در نهايت به خبرنگار اعتماد اجازه بازديد از داخل اردوگاه را ندادند. در بخشي از اين گزارش آمده است: «وضعيتي كه كرامت اين افراد بيشتر حفظ شود، مي توانم به مأموران آنجا آموزش بدهم كه خدا آسيبپذيرترين و بيپناهترينهاي ساكن اين كشور هستند، ميتوان با سعيد بيشتر انساني با آنها برخورد كرد.»

زحمات ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد

اما يكي از نكات تلخ و تاسفبار در اين ويدئو كه به دليل بيتوجهي يك مامور صورت گرفته، تحتالشعاع قرار دادن سالها و حتي قرنها ميزباني ايرانيان از مهاجران قانوني و غيرقانوني افغانستان است. در شرایطی که سالانه حداقل 800 هزار نفر اتباع بی از مرزهای شرقي وارد ميشوند، در ايران ازدواج ميکنند و صاحب کار و زندگي ميشوند، اينگونه برخوردها با چالشبرانگيز شود.

به اعتقاد مسلم اين ظلم به مردم ايران است كه بعد از 45 سال پذيرايي از پناهندگان افغانستان، اعداد بخواهند با اينگونه تصور سالها زحمت مردم ايران را تحتالشاع قرار دهند. در این بین از روش‌های اعتقادند اینگونه اتفاقات به دلیل عدم‌آموزش ماموران انتظامي دير محموران اانتظامي دير محموران ايارشمي دير محموران انتظامي معتقدند اين گونه اتفاقات به دليل عدم‌آموزش ماموران انتظامي دير محموران انتظامير محموران انتظامي دير محلاس. اتفاقي كه با ناآگاهي يك مامور نيروي انتظامي باعث جريحه دار شدن افکار عمومي مي شود. اينكه به آنها به عنوان نماد امنيت و آرامش، در اين صحنه ها حضوري نه بيشتر هساب شده اند و به ماجراي دامن ميزنند كه باعث ايجاد صدمات خود مي شوند. به‌شكلي كه اين دو ويدئو بيشتر در رسانه‌هاي جهان بازتاب داشته‌اند.

در اين رابطه يك جامعه‌شناس مي‌گويد: در بسياري از مواقع مشكلي كه ضابطان قوه قضائيه ماموران پوه قضائين مامانن سمان سمان ماموران پليان سارنان سانان سانان سياوش مهدوي معتقد است «متاسفانه سالهاست كه تبعات منفي اين گونه دستگاهي دستگاه قضائي و نيروي انتظامي را درگير كرده و بهدليل ازدياد پروندهها، جدي نگرفتن اين موضوع يا نداشتن امكانات لازم براي آموزش پليس قضائي، ضابطان قوه قضائيه و پليس قضائي مسكوت ماند.

همین امر باعث شده در چند سال اخير شاهد اينگونه رفتارها باشيم. البته او به حادثه مرگ جوان مشهدي نيز اشاره اي مي كند و در ادامه خاطر نشان مي كند: «دود اين مسائل و ناآگاهي ها به چشم تشكيلات متبوع ميرود و تبعات بسياري از منفي حتي در رسانه هاي خارجي براي اين دستگاه ها دارد».

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما