مایکروسافت ویندوز 11 SE را برای رقابت با سیستم عامل کروم معرفی کرد

[ad_1]

مایکروسافت امروز در رویدادی از نسخه جدید ویندوز 11 برای دانش آموزان و مدارس رونمایی کرد. این سیستم عامل که Windows 11 SE نامیده می شود، منحصراً برای لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شود و یکی دیگر از تلاش های ردموندی ها برای رقابت با سیستم عامل کروم است.

در سال های اخیر، سیستم عامل کروم و کروم بوک ها در بازار، به ویژه در زمینه آموزش، بسیار محبوب شده اند. بازاری که مایکروسافت در آن عملکرد خوبی نداشته است. در گذشته ردموندی ها سعی کرده اند با حالت S که همان حالت S ویندوز 10 است وارد بازار شوند اما موفقیت چندانی کسب نکرده اند.

اکنون، این شرکت رویکرد متفاوتی نسبت به Windows 11 SE در پیش گرفته است و تقریباً در همان مسیر Windows 10X است. سیستم عامل جدید مایکروسافت تنها برای دستگاه های جدید و ارزان قیمت عرضه می شود و اپلیکیشن های این شرکت مانند مرورگر اج، سرویس های آفیس و مایکروسافت برای این کار بهینه شده اند، اما کاربران تنها به اپلیکیشن های مایکروسافت محدود نخواهند شد.

ویندوز 11 SE

مدیر بازاریابی آموزش مایکروسافت پیج جانسون از سیستم عامل جدید Redmondians برای برنامه های شخص ثالث پشتیبانی می کند:

Windows 11 SE همچنین از برنامه‌های شخص ثالث مانند زوم و کروم پشتیبانی می‌کند، زیرا ما می‌خواهیم به مدارس امکان انتخاب ابزاری را بدهیم که برای آنها بهتر عمل می‌کند.»

اکثر تغییرات ویندوز 11 SE نسبت به نسخه استاندارد قابل توجه نیست. ردموندی‌ها به مدت 18 ماه با معلمان و دانش‌آموزان کار کرده‌اند تا بازخورد خود را در مورد سیستم عامل دریافت کنند تا بتوانند لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت ویندوز را سفارشی کنند. این همکاری به برنامه ها اجازه می دهد همیشه در حالت تمام صفحه اجرا شوند و مایکروسافت در حال حذف لایه های اسنپ از این نسخه است.

ویندوز 11 SE

بخش ویجت‌های ویندوز 11 نیز در نسخه SE گنجانده نشده است، زیرا مایکروسافت ادعا می‌کند حواس خود را به محیط‌های آموزشی منحرف می‌کند. مایکروسافت اج از افزونه های کروم در این سیستم عامل پشتیبانی می کند، قابلیتی که به طور پیش فرض در ویندوز 11 غیرفعال است. ویندوز 11 SE نیز به طور پیش فرض از اسناد در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه می کند و البته از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 SE
لپ تاپ Surface SE

ویندوز 11 SE تنها بر روی لپ تاپ های ارزان قیمتی که به مدارس فروخته می شود نصب می شود و شرکت هایی از ایسر و دل گرفته تا دل و اچ پی لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل را معرفی خواهند کرد. مایکروسافت حتی لپ تاپ Surface SE را با قیمت 249 دلار معرفی کرد. مدل پایه این لپ تاپ از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت eMMC و همچنین نمایشگر 11.6 اینچی بهره می برد.

مایکروسافت برنامه هایی مانند تیمز، آفیس، وان نوت و ماین کرافت برای آموزش را در سیستم عامل جدید خود قرار داده است. به گفته ردموندی ها، لپ تاپ های دارای ویندوز 11 SE در اواخر امسال و در سال 2022 در کانال های آموزشی در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما