معاون روحانی: دست ما روی ماشه است

[ad_1]

ایسنا: علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مجاهدت ها و جانفشانی های سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین آمادگی برای تولید 20 درصد سوخت را تشریح کرد.

صالحی با حضور در برنامه «قرار قاسم» از شبکه 5 سیما با گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت سردار سلیمانی و مهندس و یارانشان گفت: این شهدای عزیز الگوهایی هستند که باید به ملت ارائه شوند و نسل های آینده بتوانند آن را پیدا کنند. راه خودشان

وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم اسطوره بسازیم، بلکه می خواهیم الگوسازی کنیم. این افسانه در مورد فانتزی است، اما با ویژگی های واقعی در تماس است که می توان به راحتی مدل سازی کرد. سردار سلیمانی هم مثل بقیه مردی بود که می توانست الگو باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جهاد اکبر یا جهاد نفس و خودسازی کردند و در چارچوب دین و اعتقاد حرکت کردند، سپس کمتر جهاد کردند و آثار ماندگاری بر جای گذاشتند.

وی با اشاره به دیدارهای مستمر با سردار سلیمانی در کسوت وزیر امور خارجه گفت: شهید سلیمانی فردی دوراندیش بود و در حدس زدن و خواندن مسیر وقایع کشورهای عربی مانند مصر، لیبی، تونس بسیار عالی عمل کرد. و به خصوص سوریه.”

صالحی با اشاره به تقویت روابط سوریه با مصر به ویژه از نظر اطلاعاتی مرسیم و حمایت سردار سلیمانی از سوریه که یکی از ارکان اصلی مقاومت بود، گفت: در صورت فروپاشی سوریه، مقاومت با یک اقدام ضروری شکست خواهد خورد. به همین دلیل است که سردار سلیمانی به دعوت سوریه وارد سوریه شد که جنگ جهانی را علیه او آغاز کرد. شهید کمک کرد سوریه در برابر این حمله جهانی در 8-9 سال گذشته با آینده نگری و تلاش های فراوان شهید سوری. سلیمانی در یمن ماند مردم سوریه تلاش کردند و مقاومت کردند، بشار اسد رهبر سوریه نیز رهبری مقاوم و متدین بود، اما بدون کمک جمهوری اسلامی در موقعیت سختی قرار می‌گرفت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برخی در داخل برای موفقیت در سوریه تردید داشتند، به تردید مسلمانان در فتح مکه اشاره کرد و گفت: اوضاع سوریه خوب نبود، اما شهید سلیمانی با اطمینان به پیروزی الهی اعتقاد داشت. افق وضعیت سوریه هنوز مشخص نبود، اما برای کسی که در مرکز پرونده قرار داشت، موضوع متفاوت بود. حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این امور به ایشان قوت و اطمینان می داد. حالا بعد از 9 سال مشروعیت فرماندهی که بر اساس عقلانیت و ایمان فرمانده و در متن دین عمل می کرد ریشه دوانده بود.

صالحی با بیان اینکه کار شهید سلیمانی دارای دو بخش نظامی و فرهنگی است، تصریح کرد: لازم بود تلقی و افکار عمومی کشورهایی که بیداری اسلامی در آن ها اتفاق افتاده، برداشت درستی از انقلاب اسلامی داشته باشد. بنابراین در این کشورها روشنگری صورت گرفته و ما با نخبگان آنها تماس گرفته ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به توصیه شهید سلیمانی به صدا و سیمای مصر رفتیم. آنها پرسیدند چرا مصریان شیعه را می خواهید؟ من با استفاده از بیانات حضرت آقا عرض کردم که ابتدا باید یک تعریف مشترک از شیعه و سنی داشته باشیم. اگر اهل سنت به معنای پیروی از سنت پیامبر (ص) است، ما ایرانی ها قبل از شیعه بودن، سنی هستیم و اگر شیعیان اهل بیت را دوست دارند، شما مصری ها قبل از اینکه سنی باشید، شیعه هستید. پس شما مجبور نیستید ما را سنی کنید و ما هم مجبور نیستیم شما را شیعه کنیم. شهید سلیمانی وارد این وادی ها شد و این آگاهی را به مردم مصر رساند و انقلاب اسلامی را تعریف کرد.

دکتر صالحی در خصوص راه اندازی 20 درصد تولید سوخت و آمادگی این سازمان گفت: نامه ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین صادر کرده ایم که تسلیم آژانس شود. بازرسان می آیند تا فک را مهر و موم کنند. با نظارت آژانس، در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را جایگزین کنیم. ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم، اما دولت باید دستور بدهد که چگونه اجرا شود و رئیس جمهور هم دستور عمل بدهد. ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما می توانیم خیلی سریع شروع کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت های سردار شهید در حضور در جبهه های مختلف مقاومت، گفت: به همین ترتیب آغوش شهید سلیمانی نیز بود. محل ترحم فرزندان ایتام و شهدا. از طرفی دست و بازویش قوی بود و بدون ترس و لرز می ایستاد و جواب دشمن را می داد.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما