نماینده کارمندان: دو برابر شدن دستمزدها راه حل نیست

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: نماینده کارمندان در شورای عالی کار با اشاره به اینکه دستمزد و سبد معیشت با یکدیگر فاصله دارد، گفت: میزان هزینه ها به حدی افزایش یافته که در صورت افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد، معوقات دستمزد همچنان ادامه دارد. جبران نشود

محمدرضا تاجیککی با اشاره به برگزاری جلسات سال آینده کمیته دستمزد کارگران گفت: استفاده از منابع رسمی آماری در سخنرانی ها و اطلاع رسانی ها و همچنین استناد به آمار بانک مرکزی و تاریخ جلسات از مهمترین محورهای جلسه کمیته دستمزد بود.

وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای مختلفی برای کمک به کارگران اندیشیده شود، گفت: دولت باید در جایگاه مدیریتی خود حمایت و برنامه ریزی کند. کارگران عادی الان نمی توانند گوشت یا برنج بخرند. ارز دولتی خرج می شود اما قیمت ها همچنان با نرخ ارز آزاد به دست کارگران می رسد.

تاجیک گفت: «حتی اگر دستمزدها دو برابر شود، باز هم هزینه های کارگران را پوشش نمی دهد. تفاوت بین سبد هزینه ها و درآمد کارگران بسیار زیاد است. دو برابر شدن حقوق 2 میلیون و 700 هزار. Tomanów هزینه های کارکنان را پوشش نخواهد داد. بر اساس هنر. در اصل 29 و 43 قانون اساسی، دولت موظف به ارائه خدمات به مردم کشور است، در این راستا دولت باید برنامه های متنوعی را ارائه دهد، در غیر این صورت فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می شود.

نمایندگان کارمندان در شورای عالی کار در پاسخ به درخواست نمایندگان برای افزایش 40 درصدی حقوق گفتند: درخواست ما از نمایندگان این است که اصلاً وارد بحث درصدی نشوند. بر اساس قانون میزان حق الزحمه و افزایش حق الزحمه کارکنان توسط شورای عالی کار تعیین می شود. نمایندگان مجلس عضو شورا نیستند، بنابراین اعلام درصد آنها مورد تایید طبقه کارگر نیست و ما از ورود آنها به وادی اعداد گله مندیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است مجلس دستمزدها را تعیین کند، قوانین را تغییر دهد و قدرت را در دست بگیرد، اما اگر می‌خواهند به عنوان نمایندگان جامعه حمایت کنند، باید از نمایندگان شوراهای کارگری حمایت کنند تا تلاش‌هایشان به نتیجه برسد.

تاجیک تاکید کرد: برای ورود به جلسه شورای عالی کار و چانه زنی دستمزد، اعداد و ارقام را با دقت محاسبه می کنیم و با درصدهای نابالغ آسیبی به جامعه کارگری وارد نمی کنیم. من شخصاً بحث اعداد را تا شروع جلسات رسمی محدود می کنم و تا شروع جلسات رسمی به این موضوع نمی پردازم. جلسات کمیته دستمزد چارچوب خاص خود را دارد، بی معنی است که در اولین جلسه درخواست افزایش 100 درصدی داشته باشیم. سعی می کنیم با رعایت هنر سبد زندگی برای خانواده های کارگری فراهم کنیم. 41 قانون کار و به مفاد قانونی این ماده اشاره می کنیم. 41.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما