هشدار ؛ چای کهنه دم ننوشید / فرمول مصرف صحیح چای

[ad_1]

چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب در میان خانواده‌های اصیل ایرانی است که آن نوشیدنی‌های خاص خود را می‌نوشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خیلی از افراد از روی تنبلی یا عادت های اشتباه چای دم کرده شب را با فاصله زمانی دوباره داغ کرده و همان را با عنوان “چای کهنه” میل می کنند، اما این دسته از افراد بهتر است بدانند که مصرف چای را دارند. کهنه باعث تولید مواد سمی در بدن می شود و عواقب جبران ناپذیری برای سلامتی به دنبال خواهد داشت.

حقایقی مهم در مورد چای کهنه دم و عوارض آن

اسید غنی

معده یکی از عواقب جدی و جبران ناپذیر سلامت جسمانی نوشیدنی چای کهنه دم است که می تواند باعث تحریک اسید معده شود که عوارضی مانند زخم معده، رفلاکس و مشکلات گوارشی را به همراه دارد.

افزایش

نوشیدن چای رقیق و کهنه مانند آسپرین عمل کرده و باعث تولید سم در بدن می‌شود که می‌تواند باعث شود.

افزایش کلسترول خون

نوشیدن چای کهنه و دوباره دم کردن آن می‌تواند باعث افزایش کلسترول خون و مشکل در سیستم گون سیستم گون سیستم گون سیستم گون سیستم گون سیستم گون سیستم گون هامرا ه امرا.

مشاهده

جلسه به معنای وجود قند در بدن است که گاهی اوقات با پرخاشگری، کسالت، بی حالی و ضعیف ایمنی بدن همراه است و نوشیدن چای کهنه دم به راحتی باعث تشدید بیماری در بدن می شود.

اگر چای بیش از 10 دقیقه دم بکشد می‌توان نام کهنه بودن را گذاشت. طبق تحقیقات چای تازه را کاهش داد، اما چاشنی را تا 13 درصد افزایش داد.

چای، قهوه و نسکافه از نوشیدنی های محبوب ما ایرانی هاست که در هر لحظه مصرف آن از یادمان فراموش نشود، اما نوشیدن چای باید در طول روز به اندازه 4 تا 6 لیوان باشد و در غیر این صورت مصرف بیش از حد آن می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد. مانند: حمله قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی را در طول کوتاه مدت یا بلند مدت برایمان به ارمغان آورد، اما اگر نمی توانید از 6 لیوان چای را در طول روز کنترل کنید; پیشنهاد ما به نوشیدن دمنوش های متنوع گیاهی و خوش عطر مانند: دمنوش پونه، دمنوش آویشن، گل گاو زبون، کاکوتی، زنجبیل و … است، اما در مصرف این دمنوش های خوشمزه و خانگی هم باید حد تعادل را رعایت کرد و این نکته را نیز در نظر گرفت. هم به یاد داشته باشید که چای به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین آب باشد.

توصیه هایی برای مصرف چای سالم

بهتر است چای دم کردنی را مصرف کنید و از نوشیدنی عطر و بوی گیاهی کمتر استفاده کنید، حتما به نوشیدن چای بعد از 10 دقیقه از دم آن بنوشید، از مصرف چای کهنه دم در فلاکس و قوری پرهیز کنید. چای سبز را به عناوین خواص بی‌نظیر بالای چای سیاه کنید. چای را بعد از مصرف مواد غذایی مصرف کنید.

بهتر است نوشیدن چای بیش از ۲۴ ساعت از زمان اولیه دم کشیدن آن باعث تولید سم در بدن شوماو شود مار ماور ماوماو بنابراین توصیه می شود که از نگهداری چای در فلاکس به طور کلی خودداری کرده و نوشیدنی در زمان های حساس مانند سفر و پیک نیک به جای ریختن چای در فلاکس به ریختن آب جوش در آن بپردازید و به هنگام نیاز به دم کردن چای اقدام کنید. کنید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت گذشتن یک الی دو ساعت از زمان دم کشیدن چای اگر می خواهید آن را بنوشید باید آن را صاف کرده و تفاله چای را جدا کنید و سپس مصرف کنید.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.