همه چیز درباره کلاهبرداری اینترنتی

وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه بدوا از شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق و شاکی اظهار داشت، تیرماه سال گذشته در فضای مجازی با شخصی که خود را مهدی معرفی می کرد آشنا شدم. کلاهبرداری با ترفند اخذ ویزا به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه بدوا از شاکی پیرامون موضوع مطروحه تحقیق و شاکی اظهار داشت، تیرماه سال گذشته در فضای مجازی با شخصی که خود را مهدی معرفی می کرد آشنا شدم. مثلا اگر یادتان باشد مدتی یک پیامک روی تلفن همراه افراد میآمد و در آن فرد ارسالکننده پیام، خودش را یک روستایی معرفی میکرد که گنجی پیدا کرده و با باز کردن سرکتاب شماره شما را به دست آورده. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از پخش فیلم متهمی که عکس های دختران را در فضای مجازی منتشر کرده بود مردم می گفتند که پلیس فتا حواسش به همه چیز است شما دقیقاً در این فضا حواستان به چه چیزهایی است، خاطر نشان کرد: مدتی با همکاران در پلیس فتا به فکر آن بودیم که شعاری برای پلیس فتا انتخاب کنیم که در نتیجه «پلیس فتا سایه سار امنیت در فضای مجازی» را انتخاب و ترویج می دادیم.

شکایت پلیس فتا روبیکا

یکصد مالباخته در یک کلاهبرداری از کارتهای بانکی در گیلان ... در این زمان است که فرد با خود می گوید، ای کاش برای انجام این خریدهای اینترنتی، بدون آگاهی و اطلاع داشتن از سایت مورد نظر خرید خود را انجام نمی دادم و این سری از مشکلات را برای خود به وجود نمی آوردم. با تلاش ماموران پلیس فتا استان فردی که با استفاده از سایت های همسریابی … اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ رسول جلیلیان عصر امروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز در حین رصد فضای مجازی با یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ برای فروش دستگاههای اسکیمر و کارت خام بانکی کرده بود مواجه و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. به گزارش صدا و سیما، این فرد با تشکیل باندی ۱۶ نفره و تاسیس شرکتهای صوری اقدام به کلاهبرداری از مردم و تجار و صرافان کرده و با ۱۲ هزار میلیارد تومان (۴۰۰ میلیون دلار) از کشور گریخته بود که با پیگیریهای پلیس بین الملل و قوه قضاییه عصر پنج شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره)، به ایران مسترد شد.

فرم شکایت پلیس فتا

گروه استانها- فرمانده انتظامی قم از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان انبوهساز، از ۱۰ نفر از شهروندان ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود. سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتای استان هرمزگان، با اشاره به این پرونده گفت: با وجود قابلیتهای بیشمار و سودمند فضای مجازی، خطرات و آسیبهای ناشی از شبکههای اجتماعی در جامعه ما بسیار مشهود است که استفاده صحیح از این فناوری نیازمند فرهنگسازی و آموزشهای مستمر است. ما از تمام کانالهای تلگرامی و سایتهایی که خبر کذب درباره «کلاه قرمزی» منتشر کردهاند به پلیس فتا شکایت کردیم. به همین دلیل ، زمانی که شخصی ، با جرایمی همچون جرایم اینترنتی مواجه می شود ، در صورتی که قصد داشته باشد از این جرم شکایت کرده و حکم بگیرد ، می بایست به شیوه قانونی ، اقدام به شکایت و پیگیری آن ، از طریق دادسرا و دادگاه های کیفری کرده و پلیس فتا ، نمی تواند در خصوص موضوع ، حکم صادر نماید . ولی در اصل چنین نیست و این جرم در دادسرای جرائم رایانهای و تمام مواردی که بحث خواهد شد قابل پیگیری است. رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در ابتدا تراکنش حسابهای شاکیان پرونده را اخذ کردند، گفت: در بررسیهای انجامشده مشخص شد که این فرد با صورت پوشانده شده به مغازههای طلافروشی و تعدادی از فروشگاهها مراجعه و با استفاده از کارتهای بانکی مسروقه اقدام به خرید میکرد.

وی افزود: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرد و با ارسال پیامهای جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری میکرد. او گفت: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیامهای جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری میکردند. به گزارش رکنا، سامع خورشاد در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی درخصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبالکنندههای آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،سرهنگ دوم سامع خورشاد رییس پلیس فتا مازندران گفت: در پی شکایت چندتن از شهروندان مازندرانی درخصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کنندههای آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

جذابیت و اهمیت خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به بالاترین سطوح ممکن در معرفی و تبلیغ محتوایتان برسید!
سایت نات کوین: راهنمای کاملی برای ارز دیجیتال جدید
نات کوین را چگونه نقد کنیم: راهنمای جامع برای تحلیل این ارز دیجیتال
معرفی شرط بندی انفجار در بازی های آنلاین
تماس با ما